Nuoret vauvakuumeilijat

Mulla pitäs kans tosiaa ens viikolla tulla menkat. Ja pari päivää sitten oli sellasta menkkakipujen tapasta kipua, ja olin jo ihan varma että ne alkaa sieltä jo etuajassa. Mutta ei ainakaan vielä näy, toivoisin niin ettei niitä tuliskaan ollenkaan. Mutta ehkä parempi olla kehittelemättä mitään suuria toiveita niinkun jennimarjaana sanoit :)
 
Muutkin siis harrastanu isompia eriä noita testejä :D Mimmi ihanaa, että sun mies suhtautuu tolleen täydellä tsempillä! Jennimarjaana oih olispa siellä plussa :) Mulla alkamassa nyt koulun viimenen spurtti ja siitä tosi kova stressi. Varmasti sekin vaikuttanut tähän, kun menkat myöhässä ja ei kuitenkaan ens kierrostakaan tärppää. Tekis mieli itkee ku niin harmittaa jotenki kaikki.. Alkais nyt ne menkat. Jozzuuh käyhän hakee testi ja plussaa vain!
 
Testi haettu ja tehty. Negahan se sieltä tuli. :/

Sapuska tiedän niin ton tunteen kun ei enää huvita koko homma ja haluaisi vaan mennä sänkyyn peiton alle piiloon. Ja hyvin voi olla että stressi viivästyttää. :(
 
Oi Nettte me taidetaan sitten mennä suurinpiirtein samoilla päivillä ja plussaa toivon sullekin! Mun on pakko yrittää pitää noi toiveet mahdollisimman pieninä, koska pari viime kiertoo on ollut kyllä aika kamalia kun menkat onkin alkanu. Itsellä on siis oikeesti ihan kamala vauvakuume ja sit ku sai avokinkin suostumaan vauvan tekoon niin on kyllä ollut aika maassa välillä.

jozzuuh tsemppiä, kyllä se plussa sieltä viedä saadaan!
 
Pomppaan mukaan, ikäänkuin tseminä kaikille :D Puoli vuotta sitten vietin vielä railakasta sinkkuelämää mutta vauvakuume oli päällä, ei tosin mieleenkään tullut hankkiutua yksin raskaaksi. Sitten tapasin tämän nykyisen ukkelin. Pyörittiin 2vk ja muutin hänen luo, nyt pian 6kk oltu yhdessä, tiedän että kuullostaa varsin tyhmältä ja lapselliselta ja kaikkea muuta tämä nopea eteneminen mutta kumpiki tietää että nyt ollaan oikealla tiellä. Muutaman kuukauden yhdessäolon jälkeen aloin varovasti puhua vauvasta, sitten helmikuussa päätettiin että luovutaan ehkäisystä(pillerit), ja nyt vauva ilmoittelee olemassaolostaan testien kautta :) Elämäntilanteesta sen verran, minä pian 21v, mies 26v, molemmilla vakituiset työpaikat.
Joten ei muutaku kuumeilijat tuumasta toimeen nyt!
 
kka
Tervetuloa mukaan (miks olin kirjottanut eka että "munaa"?? :D :D) tiunasd! Sen mukaanhan tässä elämässä pitää mennä mikä itsestä tuntuu hyvältä. Mun mielestä kukaan ei ole pätevä arvostelemaan toisen päätöksiä (okei, itsekin kyllä sorrun siihen toisinaan) kun ei itse toisen saappaissa seiso.

jozzuuh, harmi ettet plussannut. Toivottavasti seuraavassa kierrossa käy parempi onni! :)

Mä otan huomenna ensimmäisen konkreettisen askeleen kohti äidiksi tulemista! Mulla on varattu aika lääkärille ja tarkoituksena on keskustella yhdestä mulla olevasta lääkityksestä, jota ei suositella raskausaikana. Tää alkaa pikkuhiljaa tuntua jo oikeasti todelliselta ja on tossa avopuolisossakin huomattavissa jotain merkkejä että mahdollisesti voitaisiin jättää ehkäisy kokonaan pois jo ennen heinäkuuta. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: jennimarjaana
tiunasd: sullahan on melkein sama tilanne kuin mulla ja samaa mieltä kun kka, eli niin kuuluu elää kun itsestä tuntuu hyvältä. mutta siis meillä tulee tuon avokin kanssa kohta 9 kk yhteistä elämää, sinä aikana ollaan koettu aika paljon, inttileskenä olokin ja nyt tosiaan tammi/helmikuussa meille tulee vauva. (se vauva vaan siis odotuttaa itseään). ja vaikka monet varmasti on sitä mieltä että liian aikaisin ni me ollaan sitä mieltä, että me halutaan ja ollaan niin valmiita vanhemmiksi kuin vaan voi olla.

kka: kuulostaa hyvältä ! :)
 
Jep jennimarjaana samoilla päivillä melkein mennään :)

Tervetuloa tiunasd mukaan!

Plussatuloksen soisin kyllä jokaiselle meille! Olisi kohtuullista kun jokainen meistä sitä niin kovin toivoo.

Ja noihin puheisiin, että liian aikaista jonkun mielestä totean vaan, et jos itse on varma asiasta niin kenenkään muun mielipiteillä ei ole valiä siinä kohtaa!
 
Niin ja vielä jatkoa kun kka mainitsi tuolla tuosta lääkityksestä. Olen miettinyt samaa kun itselläni on migreeniin kovat estolääkitys ja sitten jos kohtaus sattuu päälle niin vielä kovemmat tropit. Pitäisikö käydä kanssa lääkärin juttusille asiasta?
 
Mä olisin halunnut aloittaa vauvan yrittämisen jo 17 vuotiaana (oltiin oltu silloin miehen kanssa vasta 6kk yhessä), mutta järkisyistä pidin asian omana tietonani ja jäin vaan haaveilemaan salaa pillereiden pettämisestä (oltiin miehen kanssa puhuttu että vahingon sattuessa lapsi pidettäis), kunnes 2v myöhemmin mies ilmoitti että haluais jo saada lapsia ja päätettiin että lopetan pillerit, tästä 3v niin lapsi vasta sylissä saakka, eli olis vaan ehkä pitänyt aikasemmin alottaa, tosin eipä tässä vielä vauvanteko vuosien pitäis olla ihan heti loppumassa :)
 
Mun mielestä se on kaikkien oma asia milloin alkaa perhettä perustamaan eikä siihen ole kellään mitään sanomista.
Niin moni tässä maailmassa tulee raskaaksi esim. yhdenyön jutuista ja seurustelu alkaa käsikädessä raskauden kanssa (jos alkaa), eikä siinäkään kukaan sano et "voi voi, ette olis ollu noin hätäsiä, olisitte odottanu vielä":D
Tosin niinkuin kka sanoi, itsekin kyllä joskus sorrun arvosteluu..

Me saatiin ehkä sittenkin hyödynnettyä ovis, tosin saatettiin kyllä myöhästyäkin... sen näkee kahden viikon päästä!
 
kka
Ärh, mun piti tänä aamuna tehdä testi. Laitoin oikein lavuaarin reunalle odottamaan että muistan mutta niinhän se vaan unohtui. Noh taidan töiden jälkeen tehdä, eihän sieltä plussaa ole odotettavissa mutta eihän sitä tiedä jos vahinko olis käynyt ;)

Hienosti hyödynnän täällä työaikaa Kaksplussan foorumilla mutta kun ei saa ajatuksia pois tästä vauvakuumeesta. Menispä kesä nopeasti niin pääsis jo yrittämään. :D
 
Eiköhän jokainen tee lapsensa sillon, kun parhaakseen kokee. Mä en itse henk.koht usko, että 15v on valmis äidiksi, mutta siihenki pystyy onneks kasvamaan.

Tiunasd voi ihanaa! Sä oot siis raskaana ymmärsinkö oikein? Milloin la? :) Voi kumpa itekin joskus. Voi pirpula olispa sittenkin tärpänny! Haluan jo päästä iloitsemaam jonku plussaa. Kka joko testi tehty? Mullakin aika menee harjottelussa välillä näitä sivuja selaten :D Eikö tätä kuumetta pääse minnekkään pakoon.

Turhauttaa kulkea pikkarisuojalla ajatuksena, että ehkä ne menkat alkaakin kun kipuja on. Ei vieläkään. Huomenna ehkä testiä. Negaa vaan tietenki
 
Sapuska: en oo vielä postia ehtinyt katsomaan, töissä vielä viiteen asti mut ihanaa ku joku muukin on mun puolesta kärsimätön! Tulosta kerron heti kun kotiin pääsen.

Ja joo tosta vauvanteko ajasta vielä, itse en myöskään ajattele 15-vuotiaan olevan mutta niinku sanottu, siihen kasvaa. Ja kyllä mä tiedän etten ihan valmis oo äidiksi vielä 21 vuotiaana mutta kuitenkin niin valmis kun vaan voi olla :D itse mahd paljon yritän olla miettimättä muiden sanomisia, niistä tulee vaan turhaan paha mieli :)
 
Eikös joskus oo sanottu, ettei kukaan ole täysin valmis vanhemmaksi ennen kuin lapsi tulee? :) Mielestäni jokainen saa tehdä itse omat päätöksensä milloin lapsen haluaa tehdä. Eikä kukaan muu siihen voi vaikuttaa (Paitsi oma kumppani :D )

Tääl kovasti odotellaan ensi viikkoa, että pääsee tikuttelemaan ovista. Nyt kp 6
 
  • Tykkää
Reactions: jennimarjaana
Joo sitä mieltä ainakin oon, etten todellakaan olis täysin valmis ikinä äidiksi. Mä ainakin uskon niin, että siihen kasvaa ja oma lapsi on täysin eri kuin muiden. Silti mä ajattelen niinkin, että on 20v enemmän valmis kuin 15v. Mutta ihan ehdottomasti niin, että se 15v äiti voi olla parempi kuin se 20v. Jozzuuh olitkos sä ennen tikuttanu ovista? Mä oon ihan ulapalla niistä ovistikutteluista, mutta eiköhän nekin selviä. Voi kumpa ei tarvis testata vaan tärppäis pian.
 
kka
Sapuska, tehty on ja negahan se oli kuten oletinkin. Sinänsä hyvä koska mulla on vielä päällä aiemmin mainitsemani lääkitys, joka voi vahingoittaa sikiötä. Tänään alkaa lääkkeen alasajo ja lääkärin mukaan pääsen lopettamaan sen kokonaan kesä-heinäkuussa ja sit päästään tositoimiin :D
 
Viime kierrossa kunnolla tikutin ovista ekaa kertaa. Viime kierrossa aloitin testauksen jo Kp 8 ku ei ollu mitää hajua milloin vois ovis olla. Mutta nyt ajattelin odottaa Kp 10 ainakin.

Ite oon testannut kerran päivässä ja ku alkaa vahvistuu ni kahdesti päivässä. Viime kierrossa Kp 15 aamu oli jo suht tumma ja kun päivällä tein toisen ni oli jo plussa. Ja Kp 16 olikin jo vähän haaleampi.
 
Kka toisaalta kyllä hyvä tuo nega, ettei sit pienelle tulis mitään vaurioita. Ihanaa, että pääsette kesällä yrittämään ihan kunnolla! jozzuuh kiitos, että jaat vähän kokemuksia ja vinkkejä samalla :) Mä oon siis niin pihalla noitten juttujen kanssa. Kummastuttaa ne testit vaan, kun moni sanonu et ne on niin vaikeita tulkitakin. Sit pitäs vielä tietää ne suunnilleen ovulointi päivät, että näkyis vielä plussaakin! Apua :D Alkais nyt vaan se uus kierto niin olis taas uudet niksit käytössä. Tänään taas tuntunu, että tissit räjähtää. Testi nega, tyhmänä pakko testata.
 
Typerä posti ei ollut tuonut mun pakettia :( tulispa huomenna niin vois vaikka testata. Kaupasta en viittis käydä ostaas kun kumminkin on niin paljon testejä tulossa..

Kka ootpas negasta huolimatta ihanan positiivinen ja pian toi kesäki tulee niin pääsette kunnolla yrittämään! :)
 
Vooi kun te ootte paljon kirjotelleet tänne. Oon ollu koko päivän reissussa ja en oo päässyt koneen viereen, niin ihana huomata että juttu luistaa silti täällä!

Siis mulla oli tänään niiiiiiiin huono olo koko aamun, en käsitä johtuko jännityksestä kun iltapäivällä oli yks tärkee haastattelu vai mistä. Mutta ei kyllä normaalia ollut se huonovointisuus sitten kun päivää kulu eteenpäin se hävis ja nyt taas illalla kun tulin kotiin se iski takaisin..

Ja jee mulle tuli tänään postissa, tilaamat ovistestit, raskaustestit ja se pre-seed liukkari !! Ens kierrosta ollaan heti sitten valmiina tikuttelemaan. Ainoo mitä jäin kanssa miettii oli se, että noi testit tuli ilman minkään sortin ohjeita miten ihmeessä mä osaan niitä tulkita..

Tulipas itsekeskeinen viesti tällä kertaa...
 

Yhteistyössä