"Nuorista 40% vastustaa maahanmuuttoa."

  • Viestiketjun aloittaja Nuorissa on tulevaisuus:)
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Toi on niin siistiä kun media aina niputtaa kaiken maahanmuuton samaan ja jos sitä vastustat niin RAZISMI!

Jos kysyttäisiin kaksi kysymystä: Onko ok että maahan tulee ihmisiä joilla on jo valmiiksi työpaikka? Kyllä/Ei

ja

Haluatko ottaa tänne rahoillasi elätettäväksi pari afrikkalaista "nuorta"? Kyllä/Ei

Voisi saada vähän järkevämmän kuvan siitä mitä oikeasti vastustetaan ja mitä ei.
 
"Niin"
[QUOTE="vieras";28858067]Toi on niin siistiä kun media aina niputtaa kaiken maahanmuuton samaan ja jos sitä vastustat niin RAZISMI!

Jos kysyttäisiin kaksi kysymystä: Onko ok että maahan tulee ihmisiä joilla on jo valmiiksi työpaikka? Kyllä/Ei

ja

Haluatko ottaa tänne rahoillasi elätettäväksi pari afrikkalaista "nuorta"? Kyllä/Ei

Voisi saada vähän järkevämmän kuvan siitä mitä oikeasti vastustetaan ja mitä ei.[/QUOTE]
Mutta sitten mokutus agenda romuttuisi pahasti, eihän sellainen sovi!
 
"vieras"
Minä vastustan enneminkin maastamuuttoa. Suomi tulee tulevina vuosikymmeninä olemaan ongelmien edessä esimerkiksi huoltosuhteen vuoksi, kun väestö vanhenee ja syntyvyys on matalalla tasolla. On myös huutava vääryys, että kun yhteiskunta käyttää rahaa ihmisen kasvattamiseen lapsesta aikuiseksi ja sitten vielä tämän aikuisen ihmisen kouluttamiseen, niin hän sitten karkaisi ulkomaille antamatta mitään valtiolle takaisin. Suomi tarvitsee työvoimaa ja veronmaksajia, eikä Suomella ole vara menettää esimerkiksi korkeasti koulutettua työvoimaa ulkomaille, vaan sitä tarvitaan Suomessa.

Suomen kansalaisilta pitäisi ainakin rajoittaa tai ehkä jopa kokonaan kieltää maastamuuttaminen.
 
Ehkä nuoret vastustavat jengiytymistä, suomen kielen osaamattomuutta, haluttomuutta opiskella muutakaan, tiettyjen uskontojen jyrkkyyttä ja radikalismia? Ehkä he vastustavat naisten sortoa ja ympärileikkauksia?

Ehkä he pelkäävät, että tämä maa uppoaa suohon kaiken jo tapahtuneen, kaikkien jo tehtyjen päätösten JA sen takia, että tietyt maahanmuuttaja ryhmittymät eivät sopeudu vaikka mitä tehtäisiin?

Voisiko olla näin?

En usko, että kovinkaan moni tavallinen nuori vastustaa samankaltaisesta kulttuurista Suomeen töitä tekemään tai vaikka rakkauden perässä muuttanut ihmistä, joka opettelee kielen ja HALUAA olla osa tätä, ollen kuitenkin myös rehellisesti espanjalainen tai ranskalainen tai yhdysvaltalainen.

Oikeasti, ihmiset eivät pidä ongelmia aiheuttavista ihmisistä. Eivät suomalaisista juopoista eivätkä kielitaidottomista, työttömistä somaleista.
 
[QUOTE="vieras";28858175]Minä vastustan enneminkin maastamuuttoa. Suomi tulee tulevina vuosikymmeninä olemaan ongelmien edessä esimerkiksi huoltosuhteen vuoksi, kun väestö vanhenee ja syntyvyys on matalalla tasolla. On myös huutava vääryys, että kun yhteiskunta käyttää rahaa ihmisen kasvattamiseen lapsesta aikuiseksi ja sitten vielä tämän aikuisen ihmisen kouluttamiseen, niin hän sitten karkaisi ulkomaille antamatta mitään valtiolle takaisin. Suomi tarvitsee työvoimaa ja veronmaksajia, eikä Suomella ole vara menettää esimerkiksi korkeasti koulutettua työvoimaa ulkomaille, vaan sitä tarvitaan Suomessa.

Suomen kansalaisilta pitäisi ainakin rajoittaa tai ehkä jopa kokonaan kieltää maastamuuttaminen.[/QUOTE]

En yhtään ihmettele Suomesta pois muuttaneita ihmisiä. Kannustan omiani tekemään samoin jos sellaisesta haaveilevat, ellemme sitten ole jo lähteneet ennen sitä. Tällä verotuksella, tällä asennemaailmalla ja tällä politiikalla ei pitkälle pötkitä.

Täällähän on vähän pakko siivoojankin olla kohta amk-koulutettu, mutta sitten kukaan ei kuitenkaan halua maksaa kunnollista palkkaa koulutetuille, ja sitten kuitenkin pitäisi tänne jäädä. Näin kärjistetysti. Yrittäjistä puhumattakaan. Kerran kun pienyrittäjä palkkaa väärän henkilön, työntekijän joka vaikka inhimillisesti sairastuu pitkäksi aikaa, niin pulassa ollaan, eikä kukaan auta.
 
"vieras"
Ehkä nuoret vastustavat jengiytymistä, suomen kielen osaamattomuutta, haluttomuutta opiskella muutakaan, tiettyjen uskontojen jyrkkyyttä ja radikalismia? Ehkä he vastustavat naisten sortoa ja ympärileikkauksia?

Ehkä he pelkäävät, että tämä maa uppoaa suohon kaiken jo tapahtuneen, kaikkien jo tehtyjen päätösten JA sen takia, että tietyt maahanmuuttaja ryhmittymät eivät sopeudu vaikka mitä tehtäisiin?

Voisiko olla näin?

En usko, että kovinkaan moni tavallinen nuori vastustaa samankaltaisesta kulttuurista Suomeen töitä tekemään tai vaikka rakkauden perässä muuttanut ihmistä, joka opettelee kielen ja HALUAA olla osa tätä, ollen kuitenkin myös rehellisesti espanjalainen tai ranskalainen tai yhdysvaltalainen.

Oikeasti, ihmiset eivät pidä ongelmia aiheuttavista ihmisistä. Eivät suomalaisista juopoista eivätkä kielitaidottomista, työttömistä somaleista.
Sinussa yhdistyy kaksi asiaa, kauneus ja järki, ne viihtyvät harvoin samassa päässä.
 
xexex
[QUOTE="rääväsuu";28858060]Väitän että olen ollut enemmän tekemisissä mamujen kanssa kuin keskiverto viiskymppinen. Omia kokemuksia; 2 irakilaispoikaa sylki minua koulussa naamaan, 3 irakilaispoikaa piti kiinni ja nylkytti toistuvasti koulumatkalla, 2 iranilaistyttöä uhkasi hakata minut; tätä jatkui koko kouluvuoden. Nämä kaikki sattui yläasteella, meidän koulu oli todella mamuvoittoinen. Ala-asteella ja lukiossa ei tullut kiusaamiskokemuksia, mamujakaan ei ollut tai jos oli niin ihan selvä vähemmistö. Olen myös asunut mamuvoittoisella asuinalueella ja ollut töissä siellä sijaitsevassa kaupassa. Omat kokemukset kertoo että suuri määrä mamuja samalla alueella on virhe. Mamujen pitäisi aina olla selvä vähemmistö, muuten sopeutumista MEIDÄN kulttuuriin ei tapahdu.

En myöskään ymmärrä miten nämä ihmiset voi matkustaa kotimaahansa lomalle jos siellä ei kerta voi asua. Jos kotimaan tilanne muuttuu,menkööt takaisin. Mutjaajuu, siellä ei saa sosiaaliturvaa.

En pidä siitä että otetaan mamuja ja maksetaan heidän elatus MEIDÄN verovaroilla, vaikka niistä ei riitä omallekkaan kansalle. Miksi suomen kansan pitäisi hoitaa muidenkin elatus? Jos joku kukkahattutäti haluaa sponssata, tehköön sen omista varoistaan.

Lisäksi en kannusta edes työperäistä maahanmuuttoa, ellei sillä työntekijällä ole jotain erityisosaamista. Suomalaiset työpaikat suomalaisille. Sit JOS meidän omat asiat saadaan joskus kuntoon, voidaan katsoa uusiksi turvapaikka, maahanmuutto, kehitysapu ym asioita.[/QUOTE]

Minä taas veikkaan omaavani jopa sinua enemmän kokemusta maahanmuuttajista. Muistan kuinka kaaduin pyörällä ala-asteella keskellä kirkasta päivää ainoat, jotka tulivat minua auttamaan oli joukko somaleita. Kerran istuin helsingin keskustassa nuorena, kun tummaihoinen mies lähetti minut bussiin rahan kera, helsingissä ei ole turvallista. Erään kerran olin todistamassa tapausta, jossa joukko suomalaisia poikia pieksi toista suomalaista poikaa. Irakilaispojat menivät väliin ja lopettivat touhun.

Työperäinen maahanmuutto. Niin. Ne, ketä minä tunnen, ovat tulleet tänne paremman leivän toivossa ja perustaneet oman yrityksen. Tätä kautta myös monet suomalaiset ovat työllistyneet heidän leipiinsä. Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.
 
"vieras"
Ruotsi on Suomen toinen kieli, vaikka ymmärrän ettei kaltaisesi persu sitä hevillä nielekkään. Antaa Soinin vaan levittää tuulesta temmattuja pelotteluja maahanmuuttajista ja siten kalastella junttien äänet.
Juu juu. Eli kun enemmistö on kanssasi samaa mieltä, niin demokratiaa tulee noudattaa. Kun enemmistö on kanssasi eri mieltä, niin enemmistö on juntteja ja demokratiaa ei tule noudattaa. Varsinainen demo kraatikko. :D Hyvin on menny kokoomuksen opit perille
 
Muista hei
Minä taas veikkaan omaavani jopa sinua enemmän kokemusta maahanmuuttajista. Muistan kuinka kaaduin pyörällä ala-asteella keskellä kirkasta päivää ainoat, jotka tulivat minua auttamaan oli joukko somaleita. Kerran istuin helsingin keskustassa nuorena, kun tummaihoinen mies lähetti minut bussiin rahan kera, helsingissä ei ole turvallista. Erään kerran olin todistamassa tapausta, jossa joukko suomalaisia poikia pieksi toista suomalaista poikaa. Irakilaispojat menivät väliin ja lopettivat touhun.

Työperäinen maahanmuutto. Niin. Ne, ketä minä tunnen, ovat tulleet tänne paremman leivän toivossa ja perustaneet oman yrityksen. Tätä kautta myös monet suomalaiset ovat työllistyneet heidän leipiinsä. Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.
Muista nyt sinäkin sitten tuo viimeinen lausahduksesi seuraavan kerran kun vedät laput silmille heti kun joku kritisoi nykyistä mamusirkusta, ei ne kaikki tummaihoiset ja irakilaiset ym. mitään maanteiden ritareita ja kaikkien lasten ja naisten sankareita todellakaan ole..
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"vieras"
Minulla on maahanmuuttajista vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia, ja kyllä, niitä on paljon. Liian paljon.

20 vuotta eteenpäin tällä maahanmuuttopolitiikalla, niin voimme heittää hyvästit hyvinvointivaltiollemme, turvallisuudelle ja omalle kulttuurillemme.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28857695]Kukkahattutädit sanovat rasismin katoavan kunhan vain tutustumme maahanmuuttajiin, mutta siinä tuntuu käyvän just toisinpäin...[/QUOTE]

Persefinnit sanovat rasismin katoavan, kun vain lahdataan kaikki somput.
 
Mä en tunne nuoria, jotka vastustaisivat maahanmuuttoa yleisesti, mutta tunnen hyvin paljon nuoria, jotka vastustavat nykyistä pakolaispolitiikkaa.

Miehet etenkin täällä pk-seudulla puhuvat aika rumastikin tietyistä pakolaistaustaisista ryhmistä, mutta naiset leimaavat kaiken rasismiksi.
Palstallakin huomattavissa aika järkyttää asennetta, tai sellasta niin naiivia, että tulee mieleen, onko ne ihmiset edes tosissaan?
 
xexex
Muista nyt sinäkin sitten tuo viimeinen lausahduksesi seuraavan kerran kun vedät laput silmille heti kun joku kritisoi nykyistä mamusirkusta, ei ne kaikki tummaihoiset ja irakilaiset ym. mitään maanteiden ritareita ja kaikkien lasten ja naisten sankareita todellakaan ole..
Miksi mun pitäisi muistaa yhtään mitään? Asiat eivät ole niin mustavalkoisia, sanoin. En missään vaiheessa väittänyt olevani maahanmuuton puolella. Toin vain esiin kokemuksiani, jonka mukaan kaikki ei ole niin paskaa kuin täällä annetaan ymmärtää. Tuolla maailmalla on paljon hyviä tyyppejä, joista olisi paljon iloa suomelle. Voitaisiinkin miettiä, kuinka erotella ne jyvät akanoista. Totuus taitaa kuitenkin olla se, että ilman maahanmuuttoa mme tule pärjäämään väestön ikääntyessä ja syntyvyyden alentuessa.
 
Tervetuloa
Mä en tunne nuoria, jotka vastustaisivat maahanmuuttoa yleisesti, mutta tunnen hyvin paljon nuoria, jotka vastustavat nykyistä pakolaispolitiikkaa.

Miehet etenkin täällä pk-seudulla puhuvat aika rumastikin tietyistä pakolaistaustaisista ryhmistä, mutta naiset leimaavat kaiken rasismiksi.
Palstallakin huomattavissa aika järkyttää asennetta, tai sellasta niin naiivia, että tulee mieleen, onko ne ihmiset edes tosissaan?
Tervetuloa kerhoon, tuota samaa ihmettelee todella moni muukin, ja porukka kasvaa kokoajan.
 
"vieras"
Minut on ryöstetty, minut on hakattu, minua on solvattu, minun omaisuuttani on rikottu, minut on uhattu tappaa, minut on uhattu raiskata, minun asuntoni ja autoni on uhattu polttaa.

Olen suomalainen, ghettoontuvassa kotimaassani, joskus tätä sanottiin turvalliseksi lintukodoksikin.

Maahanmuutto ja maahanmuuttajat, siinä kaksi asiaa joita vihaan.
 
"Niin"
Miksi mun pitäisi muistaa yhtään mitään? Asiat eivät ole niin mustavalkoisia, sanoin. En missään vaiheessa väittänyt olevani maahanmuuton puolella. Toin vain esiin kokemuksiani, jonka mukaan kaikki ei ole niin paskaa kuin täällä annetaan ymmärtää. Tuolla maailmalla on paljon hyviä tyyppejä, joista olisi paljon iloa suomelle. Voitaisiinkin miettiä, kuinka erotella ne jyvät akanoista. Totuus taitaa kuitenkin olla se, että ilman maahanmuuttoa mme tule pärjäämään väestön ikääntyessä ja syntyvyyden alentuessa.
missä on annettu ymmärtää että mamutus olisi alusta loppuun pelkästään paskaa?

Niin, maailmalla on paljon hyviä tyyppejä, vika onkin ennenkaikkea siinä että me ei seulota niitä paskoja pois hyvistä, ei edes silloin kun se paskuus sitten jollain ikävällä tavalla ilmenee täällä meidän maassamme.
Mitä itse ehdottaisit tähän ongelmaan?

Kuinka niin emme pärjäisi, joskus aikoinaan täälläkin on ollut vain kourallinen ihmisiä, ja nekin pärjäsi, me olemme siitä elävä todiste.
 
"vieras"
Minä taas veikkaan omaavani jopa sinua enemmän kokemusta maahanmuuttajista. Muistan kuinka kaaduin pyörällä ala-asteella keskellä kirkasta päivää ainoat, jotka tulivat minua auttamaan oli joukko somaleita. Kerran istuin helsingin keskustassa nuorena, kun tummaihoinen mies lähetti minut bussiin rahan kera, helsingissä ei ole turvallista. Erään kerran olin todistamassa tapausta, jossa joukko suomalaisia poikia pieksi toista suomalaista poikaa. Irakilaispojat menivät väliin ja lopettivat touhun.

Työperäinen maahanmuutto. Niin. Ne, ketä minä tunnen, ovat tulleet tänne paremman leivän toivossa ja perustaneet oman yrityksen. Tätä kautta myös monet suomalaiset ovat työllistyneet heidän leipiinsä. Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.
Ja sitten sä heräsit...
 

Yhteistyössä