NYT ÄKKIÄ APUA!!! kinkusta ja pussista!!

vieras
Paistoin ilman pussia eikä uuni kyllä likaantunut.Vettä pitää vaan olla alla pellillä ettei rasva pala siihen.
Hyvää tuli :)
Ennen paistanut pussissa,nyt kyllä paistan aina ilman.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
pussiton kinkku on uunissa täälläkin ja ihan tarkoituksella.
Mullakin ois tarkoitus tarkoituksella :xmas: laittaa tänä vuonna ilman pussia. Ootko laittanut vettä siihen pellille, kuten jotku mainitsi? Joku muukin voi vastata, jolla tää tapa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Yks kysymys vielä, et paistetaanko saman ajan verran, ku pussissa paistettas, eli n. 1h/kg?
Mulla oli 6.2kg kinkku ja oli uunissa noin 9h eli 1.5h/kilo.
Lämpönä koko ajan 125.
Ja mulla oli vettä pellillä.Tsi oikeastaan oli sellainen teflonvuoka kinkun alla jossa vettä.Oli just kinkun kokoinen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Kiitos näistä tiedoista! Minullakaan ei ole paistopussia ( mies unohti kauppaan :xmas: ) eikä foliota. Paistan kinkun siis ritilällä pelti ritilän alla.
Meillä taas minä unohdin kauppaan, ei voi ees syyttää ketään :xmas:
Mut mä meen nyt laittamaan sen kera veden uuniin.

Kiitti vielä kerran :)
 
vieras
Valmistus:

1. Joulukinkun valmistaminen: Pakastettu kinkku pitää sulattaa kunnolla, mieluiten jääkaapissa.
2. Laita huoneenlämpöinen kinkku kamarapuoli ylöspäin uuniritilälle jonka alla on uunipelti, jossa on pari senttiä vettä.
3. Työnnä lämpömittari kinkun paksuimpaan kohtaan, varo työntämästä luuhun asti.
4. Paista noin 125 asteessa. Kinkku on valmis kun mittari näyttää 75 astetta. Jos haluat ylikypsän makuisen, niin anna lämpömittarin lukema nousta 80 - 82 asteeseen.
5. Paistoaika on n. 70 min kinkkukiloa kohti.

http://reseptivihko.net/joulukinkku
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Yks kysymys vielä, et paistetaanko saman ajan verran, ku pussissa paistettas, eli n. 1h/kg?
Mulla oli 6.2kg kinkku ja oli uunissa noin 9h eli 1.5h/kilo.
Lämpönä koko ajan 125.
Ja mulla oli vettä pellillä.Tsi oikeastaan oli sellainen teflonvuoka kinkun alla jossa vettä.Oli just kinkun kokoinen.
Ok. Kannattaa siis laittaa se vesijuttu sinne. Vähän alhasemmassa ajattelin paistaa, et pitää sit katsella sitä paistomittariakin, ku kinkku ollut sen 6h uunis.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
pussiton kinkku on uunissa täälläkin ja ihan tarkoituksella.
Mullakin ois tarkoitus tarkoituksella :xmas: laittaa tänä vuonna ilman pussia. Ootko laittanut vettä siihen pellille, kuten jotku mainitsi? Joku muukin voi vastata, jolla tää tapa.
katselen aluksi paljon siitä tulee nestettä ulos, jos tulee paljon niin en lisää nestettä jos ei oikein mitään niin laitan itse niin ei kärytä.

Ja paistan sitä kinkkua eka ja vika kilo 1 1/2 h muut kilot 1h ja mittarissa pitää olla 85. Sulla kun noin matala lämpötila niin kestää varmaan kauemmin kuin tunti per kilo.
 

Yhteistyössä