Nyt kaikki joukolla heittelemään p... mun niskaan

Jokatapauksessa en nyt oikein taas ymmärrä... Kun on juttua tosta päivähoidosta ja et opiskelijoilla ei varaa maksaa jne. Olenko täysi kaheli kun olen sitä mieltä et ennen ku hankkii lapsen (vahingolle ny ei voi mitään :whistle: ) pitäs miettiä nämä asiat valmiiksi. Eli et ONKO VARAA siihen lapseen??!! Eihän kai mitään muutakaan hankita jos ei siihen ja ylläpitoon ole varaa. Esim auto (kökkö vertaus mut ainoa joka äkkiä tuli mieleen). :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:15 TheSimpsons kirjoitti:
No joo. Mun yks tuttu on kylläkin ihan töissä, mutta valitti että ottaa päähän ku pitää maksaa jotain 80e päivähoitomaksuja kuussa... :whistle:
Joo no kyllähän kaikesta maksullisesta saa valittaa mut tekeehän joku sen edestä töitä. Eli hoitaa muiden kakaroita. En mä ainakaan ilmaiseksi niitä hommia tekisi! :whistle:
 
Mee
Oletko koskaan ajatellut, kuinka vanha yliopistosta valmistuva ihminen on? Usein yli 30, joillain aloilla vielä vanhempi.

Oletko koskaan ajatellut, että joskus ihminen ei olekaan sopiva ensin opiskelemaansa ammattiin, jolloin hän alkaa opiskella uutta, sopivampaa ammattia. Ja on saanut lapsia tässä välillä.

Oletko koskaan ajatellut, että joskus lapsi tulee, vaikka ei olisi sopiva aika?

Oletko koskaan ajatellut, että lapsen kannalta voi olla hyvä asia, että vanhemmat ovat vielä nuoria, ja voivat olla sitten hyviä isovanhempia lapsenlapsilleen.

Ennen kaikkea; kaikki eivät käy ammattikoulua ja valmistu 18-vuotiaana!
 
Olen vähän samoilla linjoilla kanssasi, mutta toisaalta taas on ihan oikein se että rikkaat maksaa päivähoidosta ym. enemmän kun muut. Kylä sen pitää olla niin että se raha mikä maksetaan päivähoidosta tuntuu jokaisen perheen taloudessa yhtäpaljon esim. opiskeija budjetissa (200e) 20e hoitomaksu tuntuu samalta kun työläisen(palkka 2000e) maksu 200e...

Ja onhan se niinkin että lapsen elatus kk voi maksaa jotain 150e ja 1000e väliltä joten ei voi sanoa että lasta ei saisi hankkia ennenkö siihen on varaa. Kuluva raha määrä riippuu siitä minkälaista materiaa vanhemmat lapsensa ympärille haluavat. Ja kuitenkin sekä rikkaiden lapset että "köyhien" lapset on suomessa yhtäonnellisia!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:19 Mee kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, kuinka vanha yliopistosta valmistuva ihminen on? Usein yli 30, joillain aloilla vielä vanhempi.

Oletko koskaan ajatellut, että joskus ihminen ei olekaan sopiva ensin opiskelemaansa ammattiin, jolloin hän alkaa opiskella uutta, sopivampaa ammattia. Ja on saanut lapsia tässä välillä.

Oletko koskaan ajatellut, että joskus lapsi tulee, vaikka ei olisi sopiva aika?

Oletko koskaan ajatellut, että lapsen kannalta voi olla hyvä asia, että vanhemmat ovat vielä nuoria, ja voivat olla sitten hyviä isovanhempia lapsenlapsilleen.

Ennen kaikkea; kaikki eivät käy ammattikoulua ja valmistu 18-vuotiaana!
Ajateltu on. Tuttu juuri valmistu yliopistosta ja ikä 26v. Hyvä isovanhemmuus riippuu paljon muustakin kuin iästä. Ite en ole käyny amista vaan "pidemmän kaavan mukaisen koulutukse" ja ammatti oli ja työpaikka 21v. Mun pointti kai lähinnä oli se että herkästi monet 17-18 v alkaa kuumeilla ihana pientä kääröä vaikka omakin elämä vielä alkutekijöissään.
 
Ihan ymmärrettävää on, että hyvin tienaavat maksavat esim hoitopaikasta just sen 200? ja esim. opiskelijat vähemmän. Työttömät kyllä saavat itse hoitaa lapsensa.

Mutta mun mielestä on väärin, että odotetaan, että ihan kaikki maksut ja verot menis progressiivisesti. Mitä järkeä on kohta kouluttautua ja tienata hyvin, ku saat maksaa kaikesta tuplasti ja käteen jää saman verran kuin esim työttömillä. Kyllä hyvin tienaavat ovat rahansa ansainneet. Kaikki vain koulunpenkille. Ei ne paperit tule ilmaiseksi. Meni vähän asianviiereen, mutta on tämä asia ollut nyt lähipiirissä tapetilla.
 
Itselläni 2-vuotias lapsi ja toinen tulossa, yhtäkään ammattipaperia ei löydy, mutta en koe, että elämämme olisi mitenkään retuperällä....ei kai koulutus kaikkea takaa tai jos niin on, niin voi :eek: :kieh: päivääkään en vaihtaisi elämästäni pois!
 
toinenvieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:27 vieras kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää on, että hyvin tienaavat maksavat esim hoitopaikasta just sen 200? ja esim. opiskelijat vähemmän. Työttömät kyllä saavat itse hoitaa lapsensa.

Mutta mun mielestä on väärin, että odotetaan, että ihan kaikki maksut ja verot menis progressiivisesti. Mitä järkeä on kohta kouluttautua ja tienata hyvin, ku saat maksaa kaikesta tuplasti ja käteen jää saman verran kuin esim työttömillä. Kyllä hyvin tienaavat ovat rahansa ansainneet. Kaikki vain koulunpenkille. Ei ne paperit tule ilmaiseksi. Meni vähän asianviiereen, mutta on tämä asia ollut nyt lähipiirissä tapetilla.
Musta toi et isopalkkaiset on rahansa ansainneet on vähän hullu juttu.. nimittäin tekeekö joku isokenkäinen pomo tms niin paljon tärkeämpää työtä ku vaik sairaanhoitaja et pitää saada 10 kertainen palkka? Kunhan mietin :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:30 Aadan äiti kirjoitti:
Itselläni 2-vuotias lapsi ja toinen tulossa, yhtäkään ammattipaperia ei löydy, mutta en koe, että elämämme olisi mitenkään retuperällä....ei kai koulutus kaikkea takaa tai jos niin on, niin voi :eek: :kieh: päivääkään en vaihtaisi elämästäni pois!
Enhän mä sanonut et on pakko olla hienot tutkinnot. Sama mulle mistä varansa ottaa kunhan on mitä ottaa ettei tarvi yhteiskuntaa pyytää kustantamaan.
 
minä täytän tänä vuonna 24v. eikä mulla ole mitään ammattia. Hoidan tyttöä kotona ja mies käy töissä,onneksi saa sen verran hyvää palkkaa,ettei tarvitse kitua ja voi ostella vähän ylimääräistäkin. Kouluun menen ehkä ensi vuonna. Ja lapsemme oli täysin harkittu,ei siis vahinko.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:31 toinenvieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:27 vieras kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää on, että hyvin tienaavat maksavat esim hoitopaikasta just sen 200? ja esim. opiskelijat vähemmän. Työttömät kyllä saavat itse hoitaa lapsensa.

Mutta mun mielestä on väärin, että odotetaan, että ihan kaikki maksut ja verot menis progressiivisesti. Mitä järkeä on kohta kouluttautua ja tienata hyvin, ku saat maksaa kaikesta tuplasti ja käteen jää saman verran kuin esim työttömillä. Kyllä hyvin tienaavat ovat rahansa ansainneet. Kaikki vain koulunpenkille. Ei ne paperit tule ilmaiseksi. Meni vähän asianviiereen, mutta on tämä asia ollut nyt lähipiirissä tapetilla.
Musta toi et isopalkkaiset on rahansa ansainneet on vähän hullu juttu.. nimittäin tekeekö joku isokenkäinen pomo tms niin paljon tärkeämpää työtä ku vaik sairaanhoitaja et pitää saada 10 kertainen palkka? Kunhan mietin :\|
Ei näitä voi verrata. Sairaanhoitaja tekee hyvin konkreettista ja tärkeää työtä. Joku isokenkäinen voi esim. johtaa yhtiötä, joka kehittää uusi laitteita terveydenhuoltoon ja pelastaa välillisesti paljon ihmishenkiä. Tekeekö hän tärkeää työtä?

Ei kannata vetää tähän mitään Nokian isoja pomoja mukaan. Noita isopalkkaisia on vain murto-osan murto-osa Suomen väestöstä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:31 toinenvieras kirjoitti:
Musta toi et isopalkkaiset on rahansa ansainneet on vähän hullu juttu.. nimittäin tekeekö joku isokenkäinen pomo tms niin paljon tärkeämpää työtä ku vaik sairaanhoitaja et pitää saada 10 kertainen palkka? Kunhan mietin :\|
Todennäköisesti se isokenkäinen pomo joutuu tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat kymmenien, satojen tai tuhansien muiden työntekijöiden tekemisiin. Ilman sitä, että tuo isokenkäinen tekee päätökset ja pitää kaikki langat käsissään, kukaan / suuri osa noista muista ihmisistä ei pysty tekemään omia töitään. Kyse on hieman erilaisesta työstä kuin esim. sairaanhoitajalla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:11 vieras kirjoitti:
Jokatapauksessa en nyt oikein taas ymmärrä... Kun on juttua tosta päivähoidosta ja et opiskelijoilla ei varaa maksaa jne. Olenko täysi kaheli kun olen sitä mieltä et ennen ku hankkii lapsen (vahingolle ny ei voi mitään :whistle: ) pitäs miettiä nämä asiat valmiiksi. Eli et ONKO VARAA siihen lapseen??!! Eihän kai mitään muutakaan hankita jos ei siihen ja ylläpitoon ole varaa. Esim auto (kökkö vertaus mut ainoa joka äkkiä tuli mieleen). :/
Voi lapsikulta! :hug: Paljon on sulla vielä oppimatta. Luojan tietää näille asioille tarkoituksensa. Ja aina kaikki ei ole ehkäistävissä ei ehkäisyvälineillä ja rahalla. Rakkautta et saa rahalla, etkä lastakaan!Siunausta sinullle, joka tapauksessa. :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:36 vieras kirjoitti:
Todennäköisesti se isokenkäinen pomo joutuu tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat kymmenien, satojen tai tuhansien muiden työntekijöiden tekemisiin. Ilman sitä, että tuo isokenkäinen tekee päätökset ja pitää kaikki langat käsissään, kukaan / suuri osa noista muista ihmisistä ei pysty tekemään omia töitään. Kyse on hieman erilaisesta työstä kuin esim. sairaanhoitajalla.
Tällä isokenkäisellä on myös työssään niin suuri vastuu, että hänen on usein mahdotonta esim. pitää kunnon lomia, koska hänen töitään ei voi hoitaa kukaan muu. Mun mieheni ei oo mikään iso herra, mutta silti hänen sairastumisensa ja muutaman kuukauden mittainen sairaslomansa laittoi muutaman sadan ihmisen firman täyteen kaaokseen. Eikä mun mieheni pystynyt kunnon sairaslomaa pitämään, sillä hänen puhelimensa soi jatkuvasti, jopa hänen ollessaan sairaalassa. Oli kymmeniä asioita, joita kertakaikkiaan kukaan muu kuin hän ei pystynyt hoitamaan.
 
toinenvieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:31 toinenvieras kirjoitti:
Musta toi et isopalkkaiset on rahansa ansainneet on vähän hullu juttu.. nimittäin tekeekö joku isokenkäinen pomo tms niin paljon tärkeämpää työtä ku vaik sairaanhoitaja et pitää saada 10 kertainen palkka? Kunhan mietin :\|
Todennäköisesti se isokenkäinen pomo joutuu tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat kymmenien, satojen tai tuhansien muiden työntekijöiden tekemisiin. Ilman sitä, että tuo isokenkäinen tekee päätökset ja pitää kaikki langat käsissään, kukaan / suuri osa noista muista ihmisistä ei pysty tekemään omia töitään. Kyse on hieman erilaisesta työstä kuin esim. sairaanhoitajalla.
No okei... Mutta (ja tämä menee TODELLA aiheen ohi :ashamed: ) joku formulamiljonääri nyt ei ainakaan tee tärkeää työtä j silti ansaitsee enemmän ku 100 tavallista duunaria yhteensä. Jospa kouluttautuisi :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:38 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:11 vieras kirjoitti:
Jokatapauksessa en nyt oikein taas ymmärrä... Kun on juttua tosta päivähoidosta ja et opiskelijoilla ei varaa maksaa jne. Olenko täysi kaheli kun olen sitä mieltä et ennen ku hankkii lapsen (vahingolle ny ei voi mitään :whistle: ) pitäs miettiä nämä asiat valmiiksi. Eli et ONKO VARAA siihen lapseen??!! Eihän kai mitään muutakaan hankita jos ei siihen ja ylläpitoon ole varaa. Esim auto (kökkö vertaus mut ainoa joka äkkiä tuli mieleen). :/
Voi lapsikulta! :hug: Paljon on sulla vielä oppimatta. Luojan tietää näille asioille tarkoituksensa. Ja aina kaikki ei ole ehkäistävissä ei ehkäisyvälineillä ja rahalla. Rakkautta et saa rahalla, etkä lastakaan!Siunausta sinullle, joka tapauksessa. :saint:
Tämä lapsikulta on 30 v 2 lapsen äiti ja avoliitossa. Ammatti molemmilla. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:41 toinenvieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:31 toinenvieras kirjoitti:
Musta toi et isopalkkaiset on rahansa ansainneet on vähän hullu juttu.. nimittäin tekeekö joku isokenkäinen pomo tms niin paljon tärkeämpää työtä ku vaik sairaanhoitaja et pitää saada 10 kertainen palkka? Kunhan mietin :\|
Todennäköisesti se isokenkäinen pomo joutuu tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat kymmenien, satojen tai tuhansien muiden työntekijöiden tekemisiin. Ilman sitä, että tuo isokenkäinen tekee päätökset ja pitää kaikki langat käsissään, kukaan / suuri osa noista muista ihmisistä ei pysty tekemään omia töitään. Kyse on hieman erilaisesta työstä kuin esim. sairaanhoitajalla.
No okei... Mutta (ja tämä menee TODELLA aiheen ohi :ashamed: ) joku formulamiljonääri nyt ei ainakaan tee tärkeää työtä j silti ansaitsee enemmän ku 100 tavallista duunaria yhteensä. Jospa kouluttautuisi :whistle:
No, hänen palkkaansahan ei makseta meidän verorahoilla :D ! Ei kannata alkaa kadehtia Räikköstä! On mahtava, että joillakin on mahdollisuus sellaiseen tiliin amitsun koulutuksella! Hyvä Kimi!
 
Mya
Olisipa kamalaa jos koko elämä pitäisi suunnitella etukäten ja kaikkien pitäisi elää saman kaavan mukaan.
Elämä menee niinkuin se menee... Itse olin jo täysin luopunut toivosta päästä opiskelemaan unelmieni alaa ja päätettiin miehen kanssa, että annetaan sitten lapsen tulla jos on tullakseen...kun ikääkin jo alkoi olla. Yllätysyllätys sain hyväksymiskirjeen toiveideni kouluun ja tein positiivisen raskaustestin peräkkäisinä päivinä.
Tiedettiin kyllä, että tiukkaa tulee olemaan taloudellisesti ja eletään sen mukaan nyt....mutta ei tarvitsisi mielestäni kyykyttää enää lisää.

Itselleni on tärkeää, että voin nyt opiskella ja tulevaisuudessa saan tehdä työtä alalla jota rakastan ja jossa tiedän olevani hyvä.... mutta kukin tyylillään....
 

Yhteistyössä