Nyt lähti kissa talosta!!

  • Viestiketjun aloittaja akka
  • Ensimmäinen viesti
akka
Ennen niin rauhallinen ja kiltti kissaneiti (reilun vuoden, leikattu) meni ja rääpäisi tyttöä (7kk) kasvoista, ihan tuosta vaan, tyttö leikki rauhassa lattialla, näin tilanteen...tuli yks aika syvä haava poskeen ja kaksi pienempää silmän viereen...huhhuh!!
Onneksi ei osunut silmään!!!!! Jos ois osunut, oisin varmaan kuristanut kissan siihen paikkaan.....:snotty:
 
Oho, onpa yllättävä veto kissalta. No, eläimistä ei voi koskaan tietää. Viettekö lopetettavaksi vai löytöeläinkotiin? Toivottavasti ei ihan maantielle kuitenkaan, vaikka varmasti pistää vihaksi tässä vaiheessa.
 
akka
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Oho, onpa yllättävä veto kissalta. No, eläimistä ei voi koskaan tietää. Viettekö lopetettavaksi vai löytöeläinkotiin? Toivottavasti ei ihan maantielle kuitenkaan, vaikka varmasti pistää vihaksi tässä vaiheessa.
Etsitään uusi koti...joku, jolla ei ole pieniä lapsia.
 
Meillä oli kans YKSI tilanne jossa kissa,1vee teki tytölle kynnen jäljet kasvoihin.Ei kuitenkaan kissaa heti hävitetty,onneksi.Ovat 2 vuotta tuon tapahtuman jälkeen erottamattomat :heart:
Mutta kaikki tyylillään tekee päätökset.En puolla enkä kiellä.
 
jo
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Meillä oli kans YKSI tilanne jossa kissa,1vee teki tytölle kynnen jäljet kasvoihin.Ei kuitenkaan kissaa heti hävitetty,onneksi.Ovat 2 vuotta tuon tapahtuman jälkeen erottamattomat :heart:
Mutta kaikki tyylillään tekee päätökset.En puolla enkä kiellä.
Tuossakin on vain se riski että ei tosiaan jää ainoaksi kerraksi ja seuraavalla kerralla onkin silmä kaivettuna päästä irti. Mutta ainahan se voi tapahtua ekallakin kerralla, eikä eläimestä voi ikinä olla 100% varma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Oho, onpa yllättävä veto kissalta. No, eläimistä ei voi koskaan tietää. Viettekö lopetettavaksi vai löytöeläinkotiin? Toivottavasti ei ihan maantielle kuitenkaan, vaikka varmasti pistää vihaksi tässä vaiheessa.
Etsitään uusi koti...joku, jolla ei ole pieniä lapsia.
Ok. Onneksi tytölle ei käynyt pahemmin, naarmut kyllä paranee ja toivottavasti ei jää myöskään kissapelkoa.

Minulla on kaksi kissaa ja koko ikäni olen kissojen (myös villien navettakissojen) kanssa telminyt. Aika harvinaista on, että kissa noin vain "hyökkää", ja vielä niin kovasti, että tulee verinaarmuja.

Ettei vaan olisi kissaa liian nuorena vierotettu emosta... :| Sellaiset kissat eivät ainakaan sovi lapsiperheeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Meillä oli kans YKSI tilanne jossa kissa,1vee teki tytölle kynnen jäljet kasvoihin.Ei kuitenkaan kissaa heti hävitetty,onneksi.Ovat 2 vuotta tuon tapahtuman jälkeen erottamattomat :heart:
Mutta kaikki tyylillään tekee päätökset.En puolla enkä kiellä.
Tuossakin on vain se riski että ei tosiaan jää ainoaksi kerraksi ja seuraavalla kerralla onkin silmä kaivettuna päästä irti. Mutta ainahan se voi tapahtua ekallakin kerralla, eikä eläimestä voi ikinä olla 100% varma.
Niinpä.Itse olen onnellinen,että jatkettiin kissan kanssa.On nykyään todellinen lapatossu ja nukkuu yötkin tytön kanssa :heart:
 
Meillä esikoinen meinasi saada kissan kimppuun. Maattiin koko perhe sängyssä ja lapsi meidän keskellä ja kissa jalkopäässä. Vauva parahti itkuun jolloin kissa ponkaisi niskaan. Mies ehti laittamaan käden väliin ja kissa tarras siihen.
Kissa sai läksytyksen, me vahdimme tarkemmin ja lapsi ja kissa voivat molemmat edelleen hyvin ja kaikilla silmät päässä.
Kannattaa pohtia asiaa rauhassa.
 
Elikkäs lapsi leikki lattialla, kissa oli myös leikkisällä tuulella ja päätti testata mitä tapahtuu jos pieneen ottaa vähän kontaktia, jos vaikka innostuisi leikkiseuraksi ja kissa saa lähteä. Eikö vielä ole hoettu tarpeeksi ettei eläintä ja lasta saa jättää keskenään niin ettei siihen väliin ennätä. Ei tuo kissa kuullosta raivohullulta päällekarkaajalta vaan ihan normaalia käytöstä kissalta. En kiellä etteivätkö silmät olisi vaarassa kynsistä. Itsekin hoen varokaa silmiä lapsilleni joilla jo ikää huomattavasti enemmän, mutta silti kädet naarmuilla usein kissojen leikittämisestä.
 
Olen myös aina pelännyt kissa-vauva yhdistelmää. :/ Ja kun olen kuullut juttuja että kissa etsii lämpimimmän paikan talosta ja monesti on kissa mennyt sen vuoksi vauvan naaman päälle nukkumaan.

Aikoinaan vanhempieni kissa hyökkäsi jostain kulman takaa leikillään ja tarrasi minua molemmista korvista kynsillä ja puri nenääni. Kuulostaa koomiselta mutta säikäytti todella! Tapasi hyökkiä milloin mistäkin kynsineen. Kissat on omapäisiä. Miulla ei ole mitään kissoja vastaan ja sellainen on miullakin ollut lemmikkinä mutta ihan pienen vauvan kanssa en ehkä uskaltaisi kissaa pitää.
 
akka
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Meillä esikoinen meinasi saada kissan kimppuun. Maattiin koko perhe sängyssä ja lapsi meidän keskellä ja kissa jalkopäässä. Vauva parahti itkuun jolloin kissa ponkaisi niskaan. Mies ehti laittamaan käden väliin ja kissa tarras siihen.
Kissa sai läksytyksen, me vahdimme tarkemmin ja lapsi ja kissa voivat molemmat edelleen hyvin ja kaikilla silmät päässä.
Kannattaa pohtia asiaa rauhassa.
Siis on tämän katin kanssa se ongelma ollut jo jonkin aikaa, ettei tule toimeen meidän koiran kanssa...tai siis tulee toisaalta, eikä pelkää ja on väliin niiiin kaveri ja kun koira uskaltaa tulla ihan viereen, ensin makaa rauhassa ja tovin päästä iskee kynnet kuonoon...tuon leikkauksen jälkeen on tullut tällaiseksi. Meitä kohtaan on aiemmin ollut erittäin leppoinen, mut nyt sitten tämäkin...
 
Mia
Kissasi on nuori ja saattoi villiintyä. Tekemisen puute?
Joka tapauksessa noin pieniä lapsia ei saisi jättää eläinten kanssa ainakaan kahden. Minusta tuo kuulostaa normaalilta nuoren kissan käytökseltä varsinkin jos kissa on vähääkään turhautunut eli ei esim. ulkoile ym.
 
akka
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Elikkäs lapsi leikki lattialla, kissa oli myös leikkisällä tuulella ja päätti testata mitä tapahtuu jos pieneen ottaa vähän kontaktia, jos vaikka innostuisi leikkiseuraksi ja kissa saa lähteä. Eikö vielä ole hoettu tarpeeksi ettei eläintä ja lasta saa jättää keskenään niin ettei siihen väliin ennätä. Ei tuo kissa kuullosta raivohullulta päällekarkaajalta vaan ihan normaalia käytöstä kissalta. En kiellä etteivätkö silmät olisi vaarassa kynsistä. Itsekin hoen varokaa silmiä lapsilleni joilla jo ikää huomattavasti enemmän, mutta silti kädet naarmuilla usein kissojen leikittämisestä.
Rakas Suzytte. Olin ihan vieressä, enkä todellakaan ehtinyt väliin. Kissa "pimahti", ei se ollut leikkiä. Sähähti ja iski kynsillä, vaikka vauva ei häirinnyt kissaa mitenkään! Erotan kyllä leikin ja vihan.
Epäilen, et kissan hormonitoiminta ei ole ihan kohdillaan, koska on muuttunut leikkauksen jälkeen tällaiseksi -tosin aiemmin se on kohdistunut koiraan.
 
akka
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Kissasi on nuori ja saattoi villiintyä. Tekemisen puute?
Joka tapauksessa noin pieniä lapsia ei saisi jättää eläinten kanssa ainakaan kahden. Minusta tuo kuulostaa normaalilta nuoren kissan käytökseltä varsinkin jos kissa on vähääkään turhautunut eli ei esim. ulkoile ym.
Kissa on aina saanut olla vapaana, asumme maalla ja tilaa riittää. Tekemisen puutteeseen en usko. Paljon on huomioitu ja hellitty, ei ole mikään hylkiö koskaan ollut, päinvastoin. Ja kahdestaan ei ollut lapsen kanssa tässä tilanteessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Meillä esikoinen meinasi saada kissan kimppuun. Maattiin koko perhe sängyssä ja lapsi meidän keskellä ja kissa jalkopäässä. Vauva parahti itkuun jolloin kissa ponkaisi niskaan. Mies ehti laittamaan käden väliin ja kissa tarras siihen.
Kissa sai läksytyksen, me vahdimme tarkemmin ja lapsi ja kissa voivat molemmat edelleen hyvin ja kaikilla silmät päässä.
Kannattaa pohtia asiaa rauhassa.
Siis on tämän katin kanssa se ongelma ollut jo jonkin aikaa, ettei tule toimeen meidän koiran kanssa...tai siis tulee toisaalta, eikä pelkää ja on väliin niiiin kaveri ja kun koira uskaltaa tulla ihan viereen, ensin makaa rauhassa ja tovin päästä iskee kynnet kuonoon...tuon leikkauksen jälkeen on tullut tällaiseksi. Meitä kohtaan on aiemmin ollut erittäin leppoinen, mut nyt sitten tämäkin...
Siinähän sulla on syy tapahtumaan. Ei agressisiivisuus lasta kohtaan vaan kaikki yhdessä. Koira,lapsi,hormonitoiminnan muutos. Eli sillä on stressi ja siksi käyttäytyy omituisesti.
Meillä oli myös kyseessä leikattu nuori narttu joka oli saanut itselleen kollin kaveriksi vähän aikaisemmin. Alkoi myös pissailemaan joka paikkaan ynnä muuta kivaa. Eli meidän kissalla alkoi vippaamaan päästä.
Mutta meillä ongelma ratkesi, ei helposti, kovalla työllä kylläkin mutta minä olen iloinen siitä että emme kissasta luopuneet.
Mutta päätös on jokaisen perheen oma miten toimii.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Elikkäs lapsi leikki lattialla, kissa oli myös leikkisällä tuulella ja päätti testata mitä tapahtuu jos pieneen ottaa vähän kontaktia, jos vaikka innostuisi leikkiseuraksi ja kissa saa lähteä. Eikö vielä ole hoettu tarpeeksi ettei eläintä ja lasta saa jättää keskenään niin ettei siihen väliin ennätä. Ei tuo kissa kuullosta raivohullulta päällekarkaajalta vaan ihan normaalia käytöstä kissalta. En kiellä etteivätkö silmät olisi vaarassa kynsistä. Itsekin hoen varokaa silmiä lapsilleni joilla jo ikää huomattavasti enemmän, mutta silti kädet naarmuilla usein kissojen leikittämisestä.
just just. siinä taas yks joka pistää karvarukkasiks joutavat eläimen perkeleet lapsen kans samaan arvoon
 
Minulla on kolme kissaa enkä kylllä niistä haluaisia luopua vaikka lapsen saisinkin. Toivottavasti ei tarvikaan. Eivät ainakaan tähän mennessä ole kovin arvaamattomia olleet vaikka kaksi noista onkin eestiläisiä löytökissoja.
 
vieras
kannattaisi laittaa kissat poies jo ennen kun vauva tulee. näin meilläkin tehtiin. kissa on arvaamaton, voi mennä maate vauvan pääle ja tukahduttaa, tai raapia silmät päästä. voi olla vaikia löytää kotia aikusella kissalle. mutta piikki ei ole kallis, tai sit joku naapuri (kerran maalta ootte) vois ampua ihan ilmatteks.
 
mimosa
mitä jos käyttäisit kissan lääkärissä? Jos leikkauksessa on jokin mennyt vikaan ja kissaa sattuu johonkin. Itse en luopuisi kissoistani kovin helposti. Kannattaisi sinunkin seurata vielä tilannetta.
 
kissojen ystävä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kannattaisi laittaa kissat poies jo ennen kun vauva tulee. näin meilläkin tehtiin. kissa on arvaamaton, voi mennä maate vauvan pääle ja tukahduttaa, tai raapia silmät päästä. voi olla vaikia löytää kotia aikusella kissalle. mutta piikki ei ole kallis, tai sit joku naapuri (kerran maalta ootte) vois ampua ihan ilmatteks.
ootsä ihan pimee? Hyi kauhee, miten joku voi noin sanoa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Elikkäs lapsi leikki lattialla, kissa oli myös leikkisällä tuulella ja päätti testata mitä tapahtuu jos pieneen ottaa vähän kontaktia, jos vaikka innostuisi leikkiseuraksi ja kissa saa lähteä. Eikö vielä ole hoettu tarpeeksi ettei eläintä ja lasta saa jättää keskenään niin ettei siihen väliin ennätä. Ei tuo kissa kuullosta raivohullulta päällekarkaajalta vaan ihan normaalia käytöstä kissalta. En kiellä etteivätkö silmät olisi vaarassa kynsistä. Itsekin hoen varokaa silmiä lapsilleni joilla jo ikää huomattavasti enemmän, mutta silti kädet naarmuilla usein kissojen leikittämisestä.
just just. siinä taas yks joka pistää karvarukkasiks joutavat eläimen perkeleet lapsen kans samaan arvoon
Ihanaa, sä vissiin olet oikea kissaihminen.
Mä olen varmaan kans sit tämmönen joka pistää eläimet lapsen edelle. En todellakaan tee niin. Mutta mä olen myös ihminen joka pohtii eläimen oton tarkkaan ja valmistaudun kantamaan huolta siitä myös vaikeina aikoina. Niitähän tulee myös.
En tietenkään vaaranna itseäni tai lapsia mutta tilanteet pitää pohtia ja miettiä ennen kuin toimitaan. Joskus syy on täysin selvä kun vain sen etsii esiin.
Osa vaikeuksista johtuu myös minunkin toimistani jolloin minulla on myös ratkaisun avaimet.
Ja minusta on hyvin surullista jos joku sanoo että eläimellä on vain karvarukkasen arvo. Meidän perheelle eläimet ainakin antavat hyvin paljon ja vastapalvelukseksi hekin saavat hyvän kodin ja mahdollisimman onnellisen elämän..
 
narikka83
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Eipä ole kissa rakas teille. Miksi sen olette ottaneet edes.

Mitä tekisit jos sinun kissa menisi sinun 7kk vauvalle päälle? silittäisit päästä ja kattosit silmiin : soo,soo, mirri. ei saa..

vai mittisitkö hetken lapsn turvallisuutta, kissan kynnet on terävät, lapsen pää on juuri sopivalla korkeuvella raapia naamasta -> silmät.
 

Yhteistyössä