Nyt meni lopullisesti hermot lapsen tarhaan!

  • Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti
"vihainen"
Ensin hieman taustatietoa. Mä oon työttömänä mutta lapsella 3v on kokopäivänen hoitopaikka, ihan vaan virikkeiden takia ja jos mä vaikka jotain töitä joskus saankin. En kuitenkin joka päivä vie lasta vaan vähän sen mukaan miltä tuntuu, jaksanko aamulla viedä yms. Yritän sopia ne päivät aina etukäteen mutta tosiaan en voi aina tietää jaksanko aamulla mennä niin ei ne päivät tai kelloajan aina pidä paikkaansa. Mutta kuitenkin nyt asiaan. Lapsi ei siis ollut viimeviikolla kun yhtenä päivänä hoidossa kun oli niin huonot ilmat et en jaksanut sateessa sinne kävellä. Sovin sillon et lapsi tulee tänään kello 9 sinne. Me kuitenkin nukuttiin lapsen kanssa aamulla vähän pidempään joten oltiin vasta kello 10 siellä pihassa. Eikä siellä näkynyt ketään!! Mä kävin sitten toisen puolen hoitajilta kysymässä et missä lapsen ryhmä on niin sain kuulla et ne on lähtenyt retkelle. Mä olin ihan raivona!! Ensinnäkin ei mulle oltu tästä kerrottu yhtään mitään enkä mä enää voinut lasta kotiin viedä kun kerran oltiin jo sinne asti menty. Tämä hoitaja sitten ehdotti et lapsi voisi olla heidän ryhmässä sen ajan et lapsen oma ryhmä tulee takaisin mut enhän mä nyt lasta jätä vieraiden hoitajien ja lasten kanssa!!! Siinä me sitten kykittiin puoli tuntia pihalla kunnes lapsen oma ryhmä tuli takaisin. Mä siinä sit hieman ihmettelin niiden toimintaa ja hoitaja kertoi et kyllä ne oli odottanut siihen kello 9 asti mun lasta mutta kun ei ollut näkynyt niin olivat lähteneet! Siis jos mä olisi tiennyt et niillä on retki olisin tuonnut lapsen aikaisemmin, mutta kun en mä tiennyt!! Ei mulle oltu kerrottu!! Hoitaja sanoi et seinällä on kalenteri johon tällaiset aina merkataan et sieltä voi katsoa mutta enhän mä sellaisesta huomaa katsoa. Tällaiset tärkeät asiat kuten retket pitää mun mielestä ilmoittaa aina henkilökohtaisesti!!! Mä oon muutenkin niin kypsä siihen touhuun siellä. Aina kun vien lapsen niin siellä on kamala meteli ja sellainen kaaos mikä mun mielestä kertoo vaan hoitajien ammattitaidottomuudesta. Lisäksi ne ei osaa koskaan kertoa mitä lapsi on päiväaikana tehnyt. Mä haluan tietää mitä se on leikkinyt, kenen kanssa, mitä asioita se juttelee. Ja mä haluan et mulle kerrotaan nämä asiat ilman et mun tarvii kysellä. Ja sit joskus kun mä oon kyselly niin ei ne tiedä!! Siis mitä helvettiä ne siellä sitten tekee!? Mä yritän nyt ensin vähän rauhottua mut kyllä mä sit soitan sille johtajalle ja kerron sille pari valittua sanaa tuosta touhusta!!!
 
[QUOTE="vihainen";22472419]Ensin hieman taustatietoa. Mä oon työttömänä mutta lapsella 3v on kokopäivänen hoitopaikka, ihan vaan virikkeiden takia ja jos mä vaikka jotain töitä joskus saankin. En kuitenkin joka päivä vie lasta vaan vähän sen mukaan miltä tuntuu, jaksanko aamulla viedä yms. Yritän sopia ne päivät aina etukäteen mutta tosiaan en voi aina tietää jaksanko aamulla mennä niin ei ne päivät tai kelloajan aina pidä paikkaansa. Mutta kuitenkin nyt asiaan. Lapsi ei siis ollut viimeviikolla kun yhtenä päivänä hoidossa kun oli niin huonot ilmat et en jaksanut sateessa sinne kävellä. Sovin sillon et lapsi tulee tänään kello 9 sinne. Me kuitenkin nukuttiin lapsen kanssa aamulla vähän pidempään joten oltiin vasta kello 10 siellä pihassa. Eikä siellä näkynyt ketään!! Mä kävin sitten toisen puolen hoitajilta kysymässä et missä lapsen ryhmä on niin sain kuulla et ne on lähtenyt retkelle. Mä olin ihan raivona!! Ensinnäkin ei mulle oltu tästä kerrottu yhtään mitään enkä mä enää voinut lasta kotiin viedä kun kerran oltiin jo sinne asti menty. Tämä hoitaja sitten ehdotti et lapsi voisi olla heidän ryhmässä sen ajan et lapsen oma ryhmä tulee takaisin mut enhän mä nyt lasta jätä vieraiden hoitajien ja lasten kanssa!!! Siinä me sitten kykittiin puoli tuntia pihalla kunnes lapsen oma ryhmä tuli takaisin. Mä siinä sit hieman ihmettelin niiden toimintaa ja hoitaja kertoi et kyllä ne oli odottanut siihen kello 9 asti mun lasta mutta kun ei ollut näkynyt niin olivat lähteneet! Siis jos mä olisi tiennyt et niillä on retki olisin tuonnut lapsen aikaisemmin, mutta kun en mä tiennyt!! Ei mulle oltu kerrottu!! Hoitaja sanoi et seinällä on kalenteri johon tällaiset aina merkataan et sieltä voi katsoa mutta enhän mä sellaisesta huomaa katsoa. Tällaiset tärkeät asiat kuten retket pitää mun mielestä ilmoittaa aina henkilökohtaisesti!!! Mä oon muutenkin niin kypsä siihen touhuun siellä. Aina kun vien lapsen niin siellä on kamala meteli ja sellainen kaaos mikä mun mielestä kertoo vaan hoitajien ammattitaidottomuudesta. Lisäksi ne ei osaa koskaan kertoa mitä lapsi on päiväaikana tehnyt. Mä haluan tietää mitä se on leikkinyt, kenen kanssa, mitä asioita se juttelee. Ja mä haluan et mulle kerrotaan nämä asiat ilman et mun tarvii kysellä. Ja sit joskus kun mä oon kyselly niin ei ne tiedä!! Siis mitä helvettiä ne siellä sitten tekee!? Mä yritän nyt ensin vähän rauhottua mut kyllä mä sit soitan sille johtajalle ja kerron sille pari valittua sanaa tuosta touhusta!!![/QUOTE]

Sano pois vaan. Mutta, sunkaan toiminta ei oo ihan ok. Jos on kalenteri, katot sitä ja viet sovittuun aikaan. Jos nukutte pommiin niin sitten se on voivoi. Noin tuulahdellen kun vie tai on viemättä tai myöhästyy niin on aika turhaa suuttua kun ryhmä tekee ajallaan mitä on suunnitelmissa. Noi kuulumisjutut on kyl sellasia että pitäs kertoo ja nyhtämättä.
 
a.p
Heh heh.Kunnon provo. Ei kukaan voi olla noin tollo...
No ei ole provo. Päivähoito on palvelu josta maksetaan ja jonka laatuun pitä olla tyytyväinen. Sulle on ehkä ihan sama millaiset ammatitaidottomat ihmiset sun lasta hoitaa mutta mulle ei. Se ei ole mulle mikään lapsen säilytyspaikka vaan siellä on pidettävä mun mielestä hyvää huolta lapsesta ja osoittava sittä ammattitaitoa joka tilanteessa. Siitähän ne hoitajat palkkansa saa joten odotankin vastinetta sille.
 
"vieras"
No ei ole provo. Päivähoito on palvelu josta maksetaan ja jonka laatuun pitä olla tyytyväinen. Sulle on ehkä ihan sama millaiset ammatitaidottomat ihmiset sun lasta hoitaa mutta mulle ei. Se ei ole mulle mikään lapsen säilytyspaikka vaan siellä on pidettävä mun mielestä hyvää huolta lapsesta ja osoittava sittä ammattitaitoa joka tilanteessa. Siitähän ne hoitajat palkkansa saa joten odotankin vastinetta sille.
Ja kukas työttömän äidin lapsen päivähoidon sitten kustantaa...?
 
nikitönnä vakkari
Säälin lastasi, kuulostat kamalalta ihmiseltä. itse olen erittäin tyytyväinen lasteni pvkotiin ja hoitajiin. ja tosiaan seinällä on viikko ohjelma, kokeileppa osaisitko sitä lukea. Miksi et jaksa viedä lasta pvkotiin joka pv,omaa itsekkyyttäsi vai? jos kerran virikepaikka niin on suotavaa silloin lapsi viedä hoitoon. Kai ne jo pvkodissakin ihmettelee miksi niin vähän lapsi siellä
 
Siis JOS tämä ei ole provo, niin... Sovi kuukaudeksi eteenpäin aina miten viet ja haet lapsen, etkä lipsu säiden tai menojen takia sovituista aikatauluista. Ei ne tarhan tädit ole siellä pelkästään sun lasta varten, eikä voi venyä joka suuntaan jatkuvasti. Pikkuisen kunnioitusta voisit osoittaa niitä ihmisiä kohtaan jotka sinun lastasi hoitavat puolestasi.
 
provo mut pakko
Kurkkaas kuule neiti hyvä nyt peiliin. Ehkä kotonasi on tanssittu sinun pillin mukaan ja mieskin niin kauan kun ilmeisesti jaksoi...Mutta tää maailma ei tanssi tahtosi mukaan. Olis ihan korkea aika oppia, nyt kun äitikin olet. Mites meinasti työt hoitaa niinä päivinä kun sateessa tarttee lapsi ensin viedä hoitoon? Tai jos nyt muuten vaan nukuttaa...
 
kiva provo
[QUOTE="vieras";22472493]Ja kukas työttömän äidin lapsen päivähoidon sitten kustantaa...?[/QUOTE]

Ja lisäksi hoitajien on ajateltava myös niitä muita lapsia joille on retki luvattu. Ja antaa sitä "rahallista" vastinetta myös niille muille perheille.
Ei voida odotuttaa pieniä kuumissa vaatteissa että jospa yksi lapsi vielä tulisikin, kun ei mitään ilmoita.
Äiti jaksaa jos jaksaa ja lukee viestit taululta jos muistaa, se on äidin oma asia. Hoitajat toimii suunnitelman mukaan.
 
"vieras"
Kurkkaas kuule neiti hyvä nyt peiliin. Ehkä kotonasi on tanssittu sinun pillin mukaan ja mieskin niin kauan kun ilmeisesti jaksoi...Mutta tää maailma ei tanssi tahtosi mukaan. Olis ihan korkea aika oppia, nyt kun äitikin olet. Mites meinasti työt hoitaa niinä päivinä kun sateessa tarttee lapsi ensin viedä hoitoon? Tai jos nyt muuten vaan nukuttaa...
loistavaa tekstiä!! peesi tälle...
 

Yhteistyössä