Nyt mie oon tyytyväinen :)

En meinaan ois ikinä uskonut, että mie sanoisin perunankuorimisen olevan ilo, mutta on se kun on kunnollinen väline siihen.

Viikonloppuna pyysin miestä kuorimaan perunat muusiin ja hän kuorikin... ja seuraavana päivänä hän meni kauppaan ja osti kunnollisen perunankuorimaveitsen :)

Mie en siis ikinä oo osannut yhtä hyvää veistä syystä tai toisesta ostaa. Tuolla kuori lähtee ohuenohuena suikaleena ja on kevyt ja näppärä kun mikä, kun tänään sitä itse kokeilin.
Ja huomennakin meillä sit ilmeisesti on muusia... nyt kelpaa kuoria ja mielummin mie kuorin ne potut raakana ja kylmänä kun keitettynä ja kuumana ja mahdollisesti vähän ylikypsäksi kiehuneena pehmykäisenä.

Lisään siis, että mulla on ja on ollut jos vaikka minkämoista kuorimaveistä ennen tuota. Jotain halpismalleja, Tupperin paljon kehuttuja malleja ja sit vähän kalliimpia... mutta ei yhtään vielä niin loistavaa kun tuo ihan tuollainen perinteisen näköinen liikkuvalla teräosalla varustettu malli. :)
 
Viimeksi muokattu:
"Sirkkeli"
Se on melkein ilo kuoria perunoita yms. kun on hyvä väline siihen :) Mulla on semmoinen Ikeasta ostettu kuorija, jossa on paksu kumivarsi ja liikkuva terä. Ihan paras laite ikinä :)
 
"jojo"
Vimpulat, mä jo iloitsin, että kerrot löytäneesi jotakin pientä ja pyöreää keittiön lattialta.

Kiva, että kuorijasta on sentään iloa, taidat kuoria vuodessa eräänkin verran perunoita ;)
 
[QUOTE="jojo";22562303]Vimpulat, mä jo iloitsin, että kerrot löytäneesi jotakin pientä ja pyöreää keittiön lattialta.

Kiva, että kuorijasta on sentään iloa, taidat kuoria vuodessa eräänkin verran perunoita ;)[/QUOTE]

Niin juu, kyllä niitä tulee muutama kuorittua jo ihan viikottainkin ;), jos ei ihan joka päivä kuitenkaan.

Niin, se pieni ja pyöreä on kyllä täysin kadonnut :( ja mie yhä murehdin ja suren sitä. Itku tuli kun viikonloppuna siirrettiin uuniakin, eikä se ollut senkään alla :/
 
"hankey"
Joskus olen miettinyt, pitäisikö meidän siskon kanssa kierrättää noita veitsiä. sisko kun on vasenkätinen ja minä oikeakätinen.

Onko muuten vinkkiä juuresveitsestä? Meidän Fiskars taitaa täyttää tasavuosia ja haluaisi päästä eläkkeelle. -tai vaan teroitukseen.
 

Yhteistyössä