Nyt on possunuha rantautunu meidän iltikseenki.

Vitsit ku pysyis ny itte terveenä! Tai edes tuo tyttö.. Sillä ku on tapana sairastaa kaikki huolella.

D-vitamiinia vedellään ainaski toistaseks ihan reilulla kädellä ja tyttö saa Sanasolia ja maitohappobakteereja lisäks.

Mä en kyllä yhtään haluais mitää influenssoja sairastaa, en sikaa enkä muutakaan. Viime kevät on turhan hyvässä muistissa ku sairastin kausi-influenssan kahdesti! |O
 
Oho, sehän lähti liukkaasti :D

Täällä ei onneksi hirveesti sitä ole, mutta mullahan alkaa rokote suojaamaan kohta ja jätkä sai rokotteen tänään ja tyttö ens viikolla. Toivotaan että ei tänne rantautuiskaan ennen sitä. Meinaan siis kerhoon tms.
 
No voi pers... :hug:
Meillä on likan tarhassa jo kaks tapausta... Rokotukset saatiin lapsille maanantaina. Nuorempi on rokotuksen jäljiltä edelleen kuumeessa... :kieh: Itse en varmaan rokotetta ehdi saamaankaan ja voi olla että ehtii muksuillekin tauti ennen kun piikki vaikuttaa. Äitiyden iloja nämä kaiken maailman influenssat! |O
 
Joo tytön pk:ssa on kans, ihan reippaasti. Ja meidän koululla toki. Tosi paljon on lapsia pois mutta vähän on loppupeleis varmoja/epäilyjä mutta kyllähän se siitä ehtii vielä leviämään.

Mä itte olin just saikulla sillon ku tää yks lapsi oli sairastunu ja jääny pois koulusta ja kerhosta, nyt ollu toista viikkoo pois.

Tulee vaan niitä lapsiaki kytättyä et jos ne sattuu päivän aikana sairastuun. Yhellä siel on aika äkänen kuiva yskä ja sitäki oon miettiny, ku aika monillahan se niin on alkanu.. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
miksei ole rokote teillä?
No siks ku ei oo annettu!!

Terveet 3-24 -vuotiaat rokotetaan Vantaalla vko:lla 51-52 eli joulukuun puolen välin jälkee. Ja ku mä oon ns. terve ni ei tiiä et saisinko ees koko rokotetta.

Mut toisaalta taas, rokotteestaki on niin paljo ristiriitasta tietoo.. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:
Oho, sehän lähti liukkaasti :D

Täällä ei onneksi hirveesti sitä ole, mutta mullahan alkaa rokote suojaamaan kohta ja jätkä sai rokotteen tänään ja tyttö ens viikolla. Toivotaan että ei tänne rantautuiskaan ennen sitä. Meinaan siis kerhoon tms.
Pohjosemmassahan sitä just enemmän on ollukki. Tai mitä tän toisen systerin kans oon aiheesta jutellu :D Mut rauhottumaan päinhän se siel jo on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
miksei ole rokote teillä?
No siks ku ei oo annettu!!

Terveet 3-24 -vuotiaat rokotetaan Vantaalla vko:lla 51-52 eli joulukuun puolen välin jälkee. Ja ku mä oon ns. terve ni ei tiiä et saisinko ees koko rokotetta.

Mut toisaalta taas, rokotteestaki on niin paljo ristiriitasta tietoo.. :|
Meillä muuten aloitettiin tuo lasten rokottaminen nyt... Siksi jätkäkin sen tänään sai :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
miksei ole rokote teillä?
No siks ku ei oo annettu!!

Terveet 3-24 -vuotiaat rokotetaan Vantaalla vko:lla 51-52 eli joulukuun puolen välin jälkee. Ja ku mä oon ns. terve ni ei tiiä et saisinko ees koko rokotetta.

Mut toisaalta taas, rokotteestaki on niin paljo ristiriitasta tietoo.. :|

Ootko huomannut tämän..

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1769869

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
En oo huomannu.. :eek:

Voi elämä.. Tiedot tosta rokotteesta on nii ristiriitaisia ettei tiiä et mitä tekis!
Niinhän ne on..
Ajattelin kun tuo tuli mieleen niin tuoda tiedoksi. Tosin ei taida helpottaa yhtään sun tilannetta ja päätöksen tekoa. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
En oo huomannu.. :eek:

Voi elämä.. Tiedot tosta rokotteesta on nii ristiriitaisia ettei tiiä et mitä tekis!
Niinhän ne on..
Ajattelin kun tuo tuli mieleen niin tuoda tiedoksi. Tosin ei taida helpottaa yhtään sun tilannetta ja päätöksen tekoa. :ashamed:
Kiva että kerroit :flower: Täytyy ny kattoo et onks tässä ees mitää mahiksia lähtee tonne huomena..

Hankalaa tää on kyllä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Paljo annat d-vitamiinia ?
Tytölle kolminkertaista satsia ja ittelle ja miehelle viisinkertaista.

Vajetta tulee kuitenki reilusti tähän vuodenaikaan eikä sitä jatkuvasti noin paljoo syödä joten ei oo riskiä yliannostuksestakaan, ne on todella harvinaisia :)
 
noh
Meillä poika (3.luokkalainen) rokotetaan ilmeisesti ens viikolla, itse asiassa piti tänään rokottaa, vaan eipä riittäneet rokotteet kuin 1. ja 2. luokkalaisille. Noh, pojan 25 henkisestä luokasta on puolet poissa, ja neljännellä luokalla on kuulemma ainoastaan viisi oppilasta paikalla. Että taitaapa rokotteet tulla myöhässä....
 
vieras
Tampereella näin

Terveiden 6-35 kuukauden ikäisten pikkulasten toinen rokotuspäivä on tällä viikolla torstaina 19.11. Rokotuksiin keskittyvät 13 neuvolaa ovat silloin avoinna kello 8-17.
Neuvoloiden erityiset rokotuspäivät jatkuvat ensi viikolla, ja silloin rokotuksiin kutsutaan myös muut terveet alle 7-vuotiaat.
Jos rokotteita riittää, ensi viikon loppupuolella saatetaan rokotukset käynnistää myös kouluissa. Ensimmäisinä rokotetaan alaluokkien oppilaat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä d-vitamiinia annat sanasolin lisäksi?Onko lapsi minkä ikäinen?
Meillä kaytössä vain sanasol.
D-vitamiini ehkäisee (ehkä) virustauteja, influenssaa ja sikainfluenssaa. Tähän vuodenaikaan sitä voi antaa isompaa määrää jollon tehoki on parempi.
 

Yhteistyössä