Nyt osu munki kohdalle tälläinen tapahtuma (kaupan kassalla)

Dahkis
Miten siihen muka edes pääsee sille etäisyydelle että ylettää sinne mitään toisen ohi laittamaan? Vai oletteko te niitä jotka työntävät sen kärryn kassalle asti ja sitten vasta aletaan syöttämään tavaraa? Linjanpäästä kun syöttää niin ei siihen yksikään muori kyllä mahdu väliin kinkeämään.
 
::.
Miten tämä voi olla mahdollista?

Ensimmäisen kerran tällaisen käytöksen lukemisen jälkeen aloin kiinnittää oikein huomiota kaupan kassalla, koska itselle ei ole koskaan käynyt näin. Itse aloitan aina hihnan päästä laittamaan omia ostoksia ja samalla myös seison siamassa kohtaa kärryineni, kuten havaintojeni mukaan valtaosa muistakin asiakkaista. Sitä mukaa kun hihna liikkuu, laitan lisää ostoksiani Ei siinä pääse kukaan omia ostoksiaan hihalle tunkemaan omieni joukkoon, oli sitten mies/nainen/vanha/nuori, ellei sitten törkeästi etuile jonossa.

Törkeäähän se on, jos ei huomauttamisesta huolimatta lopeta, mutta monesti voi olla ihan silkka erehdys takana olevalta. On erehtynyt luulemaan, että toinen on kaikki ostoksensa jo hihnalle laittanut, koska etummainen on liikkunut kärryjensä kanssa eteenpäin.
 
"vierastaja"
Mullekin on käynyt noin kuin ap:lle. Kysyin vain herttaisesti hymyillen vanhemmalta mieheltä, että haluatko maksaa minunkin ostokseni, kun omiasi laitat jo joukkoon. Tilanne ratkesi nauraen ja hän totesi olevansa hätäinen.
 
jaaa...
Mä vahingossa kerran ladoin pienet ostokseni kassalle, vaikka edessä oleva vielä latoi omiansa. Tosiaan oli vahinko, enkä tajunnut asiaa ennenkuin edessä oleva akka alkoi vihaisen näköisenä paiskoa mun ostoksia taaksepäin. Olisin ne toki itsekin voinut taaksepäin vetäistä, mutta menin niin shokkiin sen akan reaktiosta ja nolottikin että seisoin siinä sitten tumput suorana. On muuten oikeesti totta että ne ostokset kannattaa latoa hihnalle sieltä hihnan PÄÄDYSTÄ eikä siitä kassan edestä, koska silloin seuraava helposti voi katsoa että edelläolija on valmis!
 
Huutelen puskista
Kyllä minäkin asettelen itseni ja ostoskärryt hihnan päähän "tulpaksi" ja siitä nostelen ostokset hihnalle menemään. Ei siihen silloin pääse kukaan hätähousu latomaan omia tavaroitaan.
 
Mä seison niin, että takana oleva voi korinsa laittaa siihen korikasaan eli (ei ollu palstaa varten nyt mittanauhaa mukana) n. 20cm hihnan alkupäästä. On kohteliasta antaa takana olevalle mahdollisuus laskea kori käsistään.
 
Viimeksi muokattu:
Huutelen puskista
Mä seison niin, että takana oleva voi korinsa laittaa siihen korikasaan eli (ei ollu palstaa varten nyt mittanauhaa mukana) n. 20cm hihnan alkupäästä. On kohteliasta antaa takana olevalle mahdollisuus laskea kori käsistään.
Sä oot Puuhippa liian kohtelias :). Noin siinä käy, kun antaa takana tulevalle hätäiselle rouvalle liikaa "narua" - se vie koko köyden! Seuraavan kerran, varsinkin jos takana on kiireisen ja kärttyisen näköinen tyyppi, asettelet itsesi kunnolla tulpaksi sinne hihnan alkupäähän.
 
"Lissu"
Mä olen aika lyhyt ihminen ja Prismassa ainakin ne isot kärryt on aika syviä. Jos laitan kärryn ihan hihnan päähän niin on hankala saada niitä etupäässä olevia tavaroita putoamatta kärryyn päällensä. :D Joten mä vedän kärryn lähemmäs itseni viereen ja tyhjennän sen sivusta, mistä yletyn paremmin. Täytyy kai vaan alkaa tehdä tämä toimenpide ihan siellä hihnan päässä sitten, nyt olen mennyt hihnan viereen jotta olisi koko hihnan leveys käytössä. Tai olisi, ellei joku mummo hönkisi siellä jo niskaan...
 
vieras*
Minun ja kassan välissä ei ole tyhjää hihnaa. Ensin on edellä olevan asiakkaan ostokset, sitten on se seuraava asiakas lätkä ja heti siitä alkaa minun ostokseni jatkuvana syöttönä. Miten ap:n väliin mahtui etuiluasiakas?
 
vieras*
[QUOTE="Lissu";30124486]Ellei mummo ole totaalisen seniili, niin kyllä pitäisi ymmärtää että omat tavarat nostellaan hihnalle vasta kun edellinen asiakas on saanut oman kärrynsä tyhjennettyä. On siellä hihnan päässä hiukan tyhjää tilaa tai ei.[/QUOTE]

Mummon pitää siis seurata ap:n edessä olevaa kärryä, ei tyhjää hihnaa?

En ole aikaisemmin tavannut ap:n tyylillä toimivaa asiakasta ja olisin voinut itsekin epähuomiossa pistää ostokset tyhjälle hihnalle.
 
"Lissu"
Mummon pitää siis seurata ap:n edessä olevaa kärryä, ei tyhjää hihnaa?

En ole aikaisemmin tavannut ap:n tyylillä toimivaa asiakasta ja olisin voinut itsekin epähuomiossa pistää ostokset tyhjälle hihnalle.
No eihän sitä nyt normaalijärkinen ihminen voi olla huomaamatta, jos edellinen asiakas vielä täyttä vauhtia tyhjentää kärryään hihnalle. Ihan oikeasti, ei se noin vaikeaa ole, vaikka se edellinen asiakas ei täysin blokkaisikaan pääsyäsi hihnan ääreen. :D
 
Eikö ihmiset nyt ymmärrä mikä tässä on kyseessä? Pakko upata tällane 'vanha' keskustelu erään kaupan myyjänä.
meillä ainakin on kaupalla koripino kassan päädyssä, siirrättekö te oikeesti sen sivuun ennenku lastaatte? Pirkanmaalla ainakin joka kaupas jossa oon työskennelly/käyny asiakkaana se koripino on siinä päädyssä.
Ja tää on myyjän näkökulmastaki tosi ärsyttävää, mä yleensä tosin pysäytän hihnan silloin kun näen tälkaisen tapahtuman. Ja tosi usein hiljaiseen aikaan esim. Vanhat sedät nostelee kärryistä tavaraa yks kerrallaaan hitaasti ja lähes tulkoon joka kerta kun perään tulee 50-65 vuotias rouva, hän tekee tämän. Vaikka sedästa näkee varmasti hyvin että homma on kesken.
Eli kyseessä ei ole todella vanhat vaan hieman keski-iän ylittäneet.
kaupassa yli 8 vuotta työskennelleenä voin kertoa että nää +50 rouvat kuuluvat siihen vaikeimpaan asiakaskuntaan, isompi päänvaiva kuin teinit.
 
[QUOTE="Lissu";30124381]Mä olen aika lyhyt ihminen ja Prismassa ainakin ne isot kärryt on aika syviä. Jos laitan kärryn ihan hihnan päähän niin on hankala saada niitä etupäässä olevia tavaroita putoamatta kärryyn päällensä. :D Joten mä vedän kärryn lähemmäs itseni viereen ja tyhjennän sen sivusta, mistä yletyn paremmin. Täytyy kai vaan alkaa tehdä tämä toimenpide ihan siellä hihnan päässä sitten, nyt olen mennyt hihnan viereen jotta olisi koko hihnan leveys käytössä. Tai olisi, ellei joku mummo hönkisi siellä jo niskaan...[/QUOTE]

Miekin lyhyt ja käännän kärryä siinä hihnan päässä sen verran että saan kaikki otettua.
 

Yhteistyössä