NYT SE ALKAA: Mitä aiotte viedä tarhatädeille joulumuistamiseksi?

  • Viestiketjun aloittaja tyhjäpäääiti
  • Ensimmäinen viesti
Mä ostin mielikuvituksettomasti Pandan enkelisuklaarasiat. Saavat sit itse joko syödä tai antaa eteenpäin. Kaveri on lto ja olen jokseenkin mieltänyt et kuluvat lahjat on parhaita - jos joka vuosi 10-15 lasta tuo posliinienkeleitä niin voi kuvitella mikä määrä niitä on 10 vuoden päästä... Varsinki jos niitä ei raaski heittää pois tai kierrättää
 
m
No suklaa on ihan jees, mutta kun sitä tulee oikeasti kilokaupalla, niin ei sitä kaikkea kukaan syö. Ekat rasia menee, mutta sitten ei. Ennemmin sitten vaikka jokin kukkanen, jos jotain haluatte viedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamupäre:
Ne on palkattu tekemään tuota työtä. Niille ei todellakaan kannata viedä mitään.
Ne on palkattu tosi pienellä palkalla tekemään tärkeää työtä. Ihan varmasti tänäkin jouluna me näitä meille tärkeitä ihmisiä muistetaan.

Yleensä ostan jotain kotimaista, jota voi sitten antaa vaikka eteenpäin, jos ei itse lahjasta tykkää. Olen vienyt arabian mukeja, iittalan kivituikkuja, pentikin pyyhkeitä, kerran vietiin jopa pokkareita kesälukemiseksi. Tän vuoden juttuja ei olla vielä mietitty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja expertus dico:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Mä varmaan vien jonkun pelin tai kirjan päiväkotiin, siis pojan ryhmään. Monessa päiväkodissa on määrärahat niin tiukilla, että ovat varmasti mielissään kun saavat jotain uutta ja kivaa. .
tämä on mahtava idea!!! =)
:flower:
Mä oon antanut ryhmään jotakin silloin, kun lapsi on ryhmässä lopettanut. Ja omia vanhoja leluja ja kirjoja ottavat todella mieluusti vastaan.
 
3xäiti
Alkuperäinen kirjoittaja m:
No suklaa on ihan jees, mutta kun sitä tulee oikeasti kilokaupalla, niin ei sitä kaikkea kukaan syö. Ekat rasia menee, mutta sitten ei. Ennemmin sitten vaikka jokin kukkanen, jos jotain haluatte viedä.
mikä on sytykeruusu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja 3xäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
No suklaa on ihan jees, mutta kun sitä tulee oikeasti kilokaupalla, niin ei sitä kaikkea kukaan syö. Ekat rasia menee, mutta sitten ei. Ennemmin sitten vaikka jokin kukkanen, jos jotain haluatte viedä.
mikä on sytykeruusu?
http://marli.vuodatus.net/blog/1096022/eko-teko-kierratysta-ja-kananmunakennoruusuja/
 
kemeli
Itse vien yleensä jouluna ison rasian/paketin suklaata koko "talon" väelle (pieni päiväkoti) ja keväällä vien oman ryhmän hoitajille, jonkun pienen lahjan ja lisäks taas namia kahvihuoneeseen kaikille.
 
päiväkodin täti
Oon töissä päiväkodissa ja kaikenlaisia joulumuistamisia oon saanut. Ihania on kaikki ollut.Muutamia vinkkejä kuitenkin... Itse toivoisin ainakin jotain käyttöesineitä,jos jotain välttämättä haluaa tuoda. Lapsen itse tekemä kortti on kyllä paras.. Mutta siis lahjana joku kynttilä,joulukoriste,servetti paketti.. jne.. Itse ollaan miehen kanssa lähdetään aina jouluisin pariks viikoks thaimaaseen,et kukat kyl kuolis sinä aikana.. Suklaakin on ihan hyvä,jos haluu muistaa,mutta punaviinistä en absolutistina oikein perusta.. Joten kannattaa miettiä näitäkin vaihtoehtoja. Itse arvostan eniten lapsen itse tekemiä asioita. Ne lämmittävät sydäntä kaikkein eniten.
 
kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Ei sovi jouluun nyt varsin, mutta viimekeväinen ananasidea (oliko Nytkypyllyltä vai keneltä lainattu) oli ihan mieletön suksee. Vielä syksylläkin muistelivat aidon ilahtuneina.
Kerrotko tästä tarkemmin?
 
Lex
Keksisiköhän vuoropäiväkotiin vietäväksi jotain, mikä olisi vaikka yököille vuorollaan mieleen?

Jotakin hauskaa lukemista, kauratyyny?

Ne kirjathan on ihan hauskoja, mihin on koottu lasten sanomia hassuja asioita. Mut onkohan niillä niitä jo sata? :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamupäre:
Ei niille kannata mitään viiä
Mikä ihme sua tässä närästää? Jos sulla ei o varaa hankkii muistamisia niin se on voi voi. Anna toisten muistaa ja piä pienoinen ( ? ) suusi kiinni, ok?
Tais päre tajuta mitä suustaan lopsautteli ja kadota takavasemmalle ;) Parempi näin, toivottavasti tajuaa myöskin pysyä sielä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ope:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Lasten opettajille ajattelin, et askarreltas jotkut ovikranssit tms.
Mä en ainakaan haluais :( Aika monella on jo ovikransseja vaikka muille jakaa ja ei taatusti sattus mun tyylinen... Sori!
No se on sitten vähän voi voi.... Uskoisin, et meiän lasten opet vois tykätäkin, on sen tyylisiä ihmisiä. Vaikka eihän sitä koskaan voi tietää. Mutta itse mieluummin muistan jollain muulla kuin suklaalla tai kukkasella.

 

Yhteistyössä