Nyt se on sitten edessä, töihin paluu... mitä on odotettavissa kun lapset aloittaa hoidossa?

Sain paikat pph:lta kun pk oli täynnä. En tunne kyseistä pph:ta etukäteen. Lapset ovat 5 ja 2v11 kk. Millainenhan tulee alku olemaan..? Missä vaiheessa hakisitte siirtoa päiväkotiin, syksyllähän se on kai joka tapauksessa edessä kun isompi aloittaa eskarin?
 
v
No ei sitä siirtoa kannata yhtään tuon aikaisemmin tehdä. Ens syksyksi sitten tosiaan kun toinen menee eskariin. Tosin muista olla ajoissa, paikkoja on rajoitetusti. Toki eskariin mahtuu, mutta sisaruksien apaikat voi olla täynnä.
 
[QUOTE="vieras";22728003]Eikö olisi luonteva siirtyä päiväkotiin sitten kun eskari alkaa?[/QUOTE]

Niin mä vähän ajattelin. Mutta olen niin noviisi näissä jutuissa että ajattelin kysellä vielä vinkkejä. =)
 
[QUOTE="vieras";22728100]Muista rauhallinen aloitus. Varsinkin tuolle pienemmälle voi olla vaikeaa. Soita ajoissa pph:lle ja sovi milloin menette tutustumaan.[/QUOTE]

Pph palaa lomalta 3.1. ja mun työt alkaa 10.1., joten hirveän rauhallista aloitusta ei voida tehdä. Onneksi päästään sentään tutustumaan edellisellä viikolla.
 
v
Pph palaa lomalta 3.1. ja mun työt alkaa 10.1., joten hirveän rauhallista aloitusta ei voida tehdä. Onneksi päästään sentään tutustumaan edellisellä viikolla.
Tuo viikko on ihan sopiva aika tutustelemiseen. Kysy pph:n käytäntöä. Käytte aluksi koko porukalla. Sitten loppuviikosta voit jopa jättää tenavat muutamaksi tunniksi hoitoon. Ettei heti tulisi koko päivää.
 
Tuo viikko on ihan sopiva aika tutustelemiseen. Kysy pph:n käytäntöä. Käytte aluksi koko porukalla. Sitten loppuviikosta voit jopa jättää tenavat muutamaksi tunniksi hoitoon. Ettei heti tulisi koko päivää.
Sehän se ihannetilanne olisi joo... en vaan tiedä antaako jättää sinne vielä hoitoon kun 10. päivä vasta alkaa hoitosopimus. No kunhan palailee lomilta niin soitellaan tarkemmin asiasta. :)
 
"äippä"
Kannattaa tosiaan mahdollisimman kevyt alku yrittää saada, ja pikku hiljaa vasta pidentää päiviä. Meillä meni aloitus pph:lla hyvin (tosin lapsi vasta 1,5 v. ja hoitopäivät 6 h), siis tyttö pärjäsi alusta asti hyvin, ei ikävöinyt eikä aamuisin itkenyt perään, nukkui hyvin päivisin eikä itkeskellyt kuulemma ollenkaan. Sen sijaan illat kotona oli aluksi tosi levottomia, lapsella jäi ikään kuin levy päälle ja oli kotonakin pakko ihan koko ajan touhuta jotain ja melskata, ei ollut yhtään paikallaan, vaikka on perusluonteeltaan rauhallinen lapsi. Se meni kyllä sitten ohitse, kun jaksettiin vaan sen kanssa illat leikkiä ja sylitellä. Odotettavissa on myös todella kiireistä arkea, siis ainakin meillä on jo tämän yhden kanssa kova sumpliminen siitä, kuka vie ja kuka hakee (jotta päivät pysyis mahollisimman lyhyinä), milloin käydään kaupassa ja laitetaan ruuat, jne. Nyt kun lapsi täyttää kaksi, saan taas mahdollisuuden jäädä kotiin, ja vaikka pidän työstäni ja lapsi hoitotädistä ja -kavereista, olen helpottunut, että arjen jatkuvat sumplimiset ja kiire jää pois.
 
siiip
Hei, mulla ihan sama tilanne ja pph:lle vien vuoden alusta. Kerran saa käydä tutustumassa sisällä ja sitten pitäis jo jättää pieni sinne yksin. Mutta aijon pitää ekat päivät silti hyvin lyhyinä, jo melkein heti päikkäreiden jälkeen yritän päästä hakemaan.
 
täitä, matoja, korvatulehduskierre, aina joku räkätauti menossa, oksennustauteja jne... heh :D ku meidän tyttö aloitti päiväkodin oli eka puolivuotta pelkkää sairasteluja tai loisten häätämistä...
nojoo tässä ei varmaan ollu oikeen mitään asiaa...
 
Mä en hirveästi pysty lyhentämään päiviä. Mun työaikani tulee sijoittumaan 8-16 välille, mies onneksi menee töihin jo kuuteen ja pääsee hakemaan lapset ennen kolmea. Eli mä vien lapset vähän 7 jälkeen aamulla ja mies hakee kolmen tienoilla. Alkuun mies yrittää jos voisi lähteä töistä vähän aiemmin, mutta välttämättä se ei vaan onnistu. Hoitopäivät tulevat olemaan 7,5 h-8 h, ellei mies sitten pysty lähtemään etuajassa ensi alkuun.
 
täitä, matoja, korvatulehduskierre, aina joku räkätauti menossa, oksennustauteja jne... heh :D ku meidän tyttö aloitti päiväkodin oli eka puolivuotta pelkkää sairasteluja tai loisten häätämistä...
nojoo tässä ei varmaan ollu oikeen mitään asiaa...
No joo, tätäkin varmaan... sitä se on kyllä muutenkin ollut pari edellistä talvea, mitä nyt madot ja täit puuttuu.
 
v
täitä, matoja, korvatulehduskierre, aina joku räkätauti menossa, oksennustauteja jne... heh :D ku meidän tyttö aloitti päiväkodin oli eka puolivuotta pelkkää sairasteluja tai loisten häätämistä...
nojoo tässä ei varmaan ollu oikeen mitään asiaa...
Eipä se onneksi kaikkien kohdalla noin mene. Meillä poika ei sairastanut sen enempää kuin ennenkään ja koskaan ei ole ollut täitä, matoja tms.
Ja kun menee pph:lle, ei siellä sitä porukkaa ole niin kamalasti kuin pvkodissa.
 
siiip
täitä, matoja, korvatulehduskierre, aina joku räkätauti menossa, oksennustauteja jne... heh :D ku meidän tyttö aloitti päiväkodin oli eka puolivuotta pelkkää sairasteluja tai loisten häätämistä...
nojoo tässä ei varmaan ollu oikeen mitään asiaa...
Meillä poika on ollut muutenkin noin kerran kuussa kipeänä viimeiset puoli vuotta, joten eikai se tästä tiheämpään voi sairastaa. Se on vaan varmaan sitä vastustuskyvyn hankkimista.
 

Yhteistyössä