Nyt vinkkejä kehiin: Helppoja + nopeita arkiruokia

Olen miettinyt, että josko sitä listaisi arkiruokia, joita vaihtelisi päivästä toiseen, ettei aina kaupassa tarvitsisi miettiä "mitä tänään syötäisiin". Eli laittakaahan ideoita ja vinkkejä maukkaisiin ruokiin, joita valmistaa nopeasti töistä tultua ja lisäksi ruokia voisi lämmittää vaikka seuraavana päivänä. Itse jo listailinkin kaikenmaailman keitot ja kiusaukset. Ideoita siis muista ruuista kaivataan :p
 
Keitoista sen verran, että oletteko huomanneet et kaupasta saa valmiina pakasteena keittojuuresperunapussin. Maksaa n.2? ja siinä on isommallekkin perheelle. Siihen vaan lisää lihaliemen ja muutaman maustepippurin ja nakkeja, jauhelihaa jne. Tosi nopeeta ruokaa.
 
IhanaValo
Jos haluan päästä helpolla niin ruskistan jauhelihan, keitän makaroonit ja pistän ne sekaisin :) Tai sit laitan ne laatikkoon, munamaidon päälle ja uuniin.
Tai jopa peruna-sipuliseos+he-ma-pa ja esim. seitiä, kalapuikkoja tai jauhelihaa voideltuun vuokaan, munamaito(+juustoraaste) ja uuniin.
Joskus kans teen riisit(+he-ma-pa)+broilerinkoivet uunissa, sekin on aika helppo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taratello:
muakin kiinnostais! miten teette nämä kaikki aineet samaan laatikkoon ja koko hoito uuniin- sapuskat? mä olen joskus tehnyt jotain kanajuttua, mutta siitä on niin kauan etten muista...
Meillä kestosuosikki on sellanen lihapata. Ostan yleensä possua a nautaa sellaset lihakimpaleet ja sit kotona pilkon pieniks kuutioiks, ruskistan pannulla, heitän pataan, teen ruskeen kastikkeen minkä heitän kans pataan, lihalientä ja mausteita myös, joskus porkkanan paloja ja sipuli lohkoja sekaan ja sit heitän uuniin 100astetta ja pata saa olla siellä pitkään, ehtii ulkoilla sun muuta sillä aikaa. Pata maistuu perunan sekä makaroonin kanssa ainakin ja teen sitä yleensä ison padan niin siitä syö meidän 6 henkinen perhe useaan otteeseen.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Taratello:
muakin kiinnostais! miten teette nämä kaikki aineet samaan laatikkoon ja koko hoito uuniin- sapuskat? mä olen joskus tehnyt jotain kanajuttua, mutta siitä on niin kauan etten muista...
siis yleensä mätän kaikki sekasin ja aika varma lämpötila on 200 ast. jan.1h. Näin teen esim. kinkkukiusauksen(peruna-sip-sekotusta, ruokakermaa, kinkkusuikaleita, mausteita) tai jauhis-perunaviipalelaatikon ( perunaa viipaloituna, jauhista valmiiks paistettuna, ruokakermaa, lihalientä, yms.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Keitoista sen verran, että oletteko huomanneet et kaupasta saa valmiina pakasteena keittojuuresperunapussin. Maksaa n.2? ja siinä on isommallekkin perheelle. Siihen vaan lisää lihaliemen ja muutaman maustepippurin ja nakkeja, jauhelihaa jne. Tosi nopeeta ruokaa.
wau! enpä ole huomannut ja just tommosia mä tahtoisin lisää kauppoihin! täytyykin tiirailla seuraavalla kauppareissulla! kiitti! =)
 
vieras
Liota herneitä yön yli, kaada vesi pois ja lisää tuore vesi n.4litraa. Lisää sekaan jauheliha raakana (murustele paketista suoraan kiehuvaan liemeen)/ kinkkukuutioita, kanaliemikuutio, valkopippuria ja sinappia. Keitä tunti, syö kaks päivää hyvällä ruokahalulla. Omatekemä on NIIn hyvää ja helppoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
vapaa päivinä teen lasagnea ison määrän ja yhden vuoan teen raaka pakasteena pakkaseen,,työpäivän jälkeen vaan vuoka uuniin ja saa tuoretta lassua :p

Hyvä idea!

Itse teen monesti jauhelihapullia/-pihvejä isomman satsin pakkaseen, helppo sit vaan keittää perunat ja tekasta kastike johon pullat sekaan vaan tai paistaa ranskalaiset niiden kanssa.
 
heleppo!
Kana-nuudelikeitto on tosi nopea ja herkullinen. Paistaa kananfilepalasia, kanalieni kiehumaan, sinne paistetut kanat, vihanneksia mitä haluaa (joko pilkkoo porkkanaa, kukkakaalia jne tai heittää jonkun pakastepussin). Kun viohannekset alkaa olla valmiita, joukkoon nuudelipussi tai kaksi, riippuen syöjien määrästä. Ja on hyvää, lupaan!
 

Yhteistyössä