Odottajat, joiden BMI yli30 jo alussa

  • Viestiketjun aloittaja äiti3
  • Ensimmäinen viesti
täälä myös
täälä myös odottaja jonka aloitus bmi on ollut 37. Nyt rv 26 menossa ja painoa tullut n 5 kg. :whistle: Taitaa tuota kertyä vielä huimasti lisää... Täytyy jättää karkit ja herkut pois joita kyllä menee aivan kiitettävästi... Makeanhimo on aivan järkyttävä :p .

Oletteko käynyt ultrissa jo? miten on näkynyt? Itse menossa 4d ultraan ja turhauttaa jos ei saada näkyviin mitään tai kuva on huonoa. Itsellä istukka edessä vielä kaikenlisäksi...
 
tanttatamara
Moi!

Täälläki eräs ylipainoinen odottaja.
Viikkoja vasta 8+ risat.
BMI 26.
Toivottavasti ei tule paljon painoa.
Terkka valitti neuvolassa heti, et sokerirasitukseen..
Ja sanoi, että painoa ei saa tulla kuin 6 kg.
Tosi epämiellyttävää käytöstä neuvolassa. :ashamed: \|O :snotty:
 
tanttatamara
Moi!

Täälläki eräs ylipainoinen odottaja.
Viikkoja vasta 8+ risat.
BMI 26.
Toivottavasti ei tule paljon painoa.
Terkka valitti neuvolassa heti, et sokerirasitukseen..
Ja sanoi, että painoa ei saa tulla kuin 6 kg.
Tosi epämiellyttävää käytöstä neuvolassa. :ashamed: \|O :snotty:
 
Ai tällainenkin ketju on jossain vaiheessa ollut ja mennyt multa ihan ohi :whistle: eli mulla BMI ennen raskautta 32 ja nyt on sitte tullut ainakin n. 12 kiloa lisää (huomenna taas neuvola niin sitte tietää) Viikkoja nyt 38+3 joten jännät paikat alkaa olla...

sokerirasitukseen jouduin silloin aikaisemmin ja kaikki oli ihan ok... painosta ei pahemmin ole tullut sanomista koko raskauden aikana paitsi silloin kun painoo on tullut viikossa yli kilon ja kerran jopa melkein kolme :ashamed: no mutta terkkaki kyllä totes ettei se mun syömisistä johdu vaan turvotuksesta ja muistutti vaan, että pitäis muistaa vettä juoda enenmmän

edellisestä synnytyksestä aikaa 7 vuotta ja silloin ei painoa ihan näin paljoa odotusaikana tullut lisää ja lähtöpaino oli 5 kg alhaisempi, mutta tosiaan...ei tätä enää kauaa tässä kestä ja sitte toivottavasti ois vähän kevyempi olo, kun sairaalasta kotiutuu ;)

tsemppiä kaikille kovasti :wave:
 
Heippa taas.

Tänään on viikkoja 36 tasan. Tällä viikolla on ultra, katsotaan onko vaavi kasvanut, kun viimeksi sanoivat, että on vähän keskikäyrien alapuolella.

Painoa ei ole tullut. Samoissa on pysynyt. Ainakin terkkarilla. Meillä kotona vaaka näyttää välillä häränpyllyjä. Viimeks terkkarille mennessä mietin jo, mitä selittelen kun kotivaaka näytti 2kg enemmän ku edellis neuvolaa ennen... Kuinka ollakaan neuvolassa vaaka näytti 700g VÄHEMMÄN :LOL:

No, nyt on varmaan jokin verran tullut, kun on ollut niin huono omatunto kun vauva on pienenleinen :ashamed: Vaikka en kyllä koe, että rv34 2,3kg vauva olis pieni... Mutta sitähän on uskottava mitä lääkärin käyrät näyttää :saint:

Mut siis ihan ok menee. Paineetkin jotka jo kerran oli korkealla on tasoittuneet, sokerit on kurissa ja olokin on ok, paisti öisin kun ei saa nukuttua.

Lonkka puutuu, pissalla saa juosta vähän väliä ja uni ei tule kun vähän on virkistynyt :'(

Pikkuhiljaa alkaa jännittää tuleva koitos. Kovasti oon alkanut kuunteleen, että onkohän tää meitin sankari/tar tulossa ennen aikojaan vai vähän myöhäisemmässä junassa. Vielä ei ole mitään merkkejä kuulunut, eikä näkynyt. Harjoitussupistuksetkin ovat vähissä..

Tosin viime yönä unissani synnytin nopsaan ja kivuttomasti kahdeksassa tunnissa. Toivottavasti oli enneuni :D

 
balik harmaana
Tähän asti on 4 kg lähtenyt ihan säännöllisellä ruokailulla. Viikkoja toki vasta 12 kasassa, joten jos en pidä huolta niin aikaa on rempsahtaa oikeen kunnolla. Ajattelin että tässä alussa sais vielä pari kg lähteä niin lopussa ollaan sitten lähtöpainossa.
Eli ihan mukavasti menee =)
 
Mulla bmi 33. Kysyin neuvolasta, että saanko jatkaa järkevää ja terveellistä dieettiä nyt raskauden aikana, eikä kyllä kieltänyt. Tavoitteena olisi, että paino ei nousisi yhtään. Nyt ei kyllä teekkään mieli mitään raskasta tai suklaata. Kaikki kylmä, raikas ja kevyt maistuu. Mutta kunhan ne mieliteot tulevan, niin lakupussi tyhjenee hetkessä... :ashamed:
 
Mukavaa löytää kohtalotovereita! =)

Itellä painoindeksi oli alussa muistaakseni 47 :ashamed:
Nyt viikkoja tasan 21 ja 2 kiloa on tullut lisää. Ihme kyllä eivät ole neuvolassa tai äitipolilla sanoneet mitään. Neuvolan täti vaan alussa sanoi ettei mielellään sais tulla kuin 7 kg koko raskauden aikana.

Sokereiden mittailun sain alottaa heti alussa ja Guarem-rakeet aloitin jo viikolla 13, kun aamupalan jälkeen oli aina arvot koholla. Nyt sitten oottelen aikaa äitipolille kun ei enää guaremikään kunnolla auta. Ja oksennan sen ulos aika usein. Joudun varmaan insuliinille jossain vaiheessa. Ja kun täällä Rovaniemellä ei vissiin sokerirasitukseenkaan laiteta...

Tällasta täällä tänään!

Vyvyan
 
hei!

itekkin oon ylipainonen,ja raskausviikkoja vasta 7+0
BMI arvoa ei ole laskettu kun seuraavalla viikolla vasta neuvola.

ennen raskautta kävin painonvartioissa,ja 3kg kerkes siellä pudota.
olen kyllä lähestulkoon joka päivä käynyt tunnin kävelylenkillä,mutta nyt selkä tuntuu kipeältä.työkin on koko ajan jalkojen päällä oloa,ja ainaista juoksua.

edellisistä raskauksista on 13v ja 15v.
silloin meillä oli kyllä sellainen neuvolatäti joka jaksoi aina jurputtaa painosta,sitten pelkäsin jo mennä neuvolaan kun tiesin mikä on ensimmäinen kommentti.

nyt onneks eri paikkakunnalla,enkä yhtään tiedä millaset neuvola immeiset tällä on..puhelimes ainakin ihan miellytävältä kuulosti.

olen kyllä päättänyt että painoa ei saisi tulla,ja tervellisesti olen yrittäny syödä.mutta muutaman kerran olen irtokarkkeihin sortunut :/

trsmppiä kaikille odottajille =)
 
Ensimmäisestä punnituksesta kuukauden päästä oli -200g ja nyt ois taas neuvola edessä... varmaan +4kg

Voi hitto!!! \|O Satanen alkaa paukkua aika tarkkaan! :snotty:

Tässä on ihmeellisintä se, että olen alkanut liikkua enemmän ja juomaan vettäkin enempi. Ärsyttää suorastaan, että paino sitten nousee niin kovaa tahtia :(
 
Itselläni oli ennen raskausta bmi 33. Nyt rv20+2 ja painoa on tullut 2-2,5kg.
Ekasta raskaudesta tuli 21kg ja nyt toivon et tulis vaan jotain 6-8kg. Ekasta jäi 10kg joita en saanut pois. En ehtinyt edes kunnol ajatellakkaan mitään laihdutusta kun halusin jo toisen muksun. Lasten ikäero on vaan 1v2kk. Olen aina ollut vähän pullea. Mun heikoin asia on makeiset. Ekasta söin jokapäivä nannaa mut tästä olen yrittänyt et syön vaan kerran viikos. Välillä onnistuu ja välil taas ei =) Neuvola täti ei ole saarnannut mut muistuttaa joka kerta et painoa ei saa tulla. Olen todella lyhyt ja pyöreä. Heikoin lenkki on polvet ja alaselkä. Oli kiva tietää et en ole ainoa joka kamppailee painon ja raskauden kanssa. Tuntuu vaan et aina nään vaan ne laihat odottajat :flower:
Mut onnea jokaiselle odottajalle.
 
Pyöreä täti täälläkin:0) Minulla Bmi alussa 31, nyt rv 13+5 ja painoa oli tullut viime viikkoon mennessä pari kiloa jo lisää. Hieman hirvittää, odotan nyt neljättä, esikoisesti paino nousi aikoinaan 30kg mutta kahdesta seuraavasta 11 ja 12kg ja vähän on sitten siitäkin vielä tullut noita kiloja lisää. Hirvittää siksi että kahdessa edellisessä raskaudessa, joissa painoa ei tullut aivan järjettömästi lisää, kilot alkoivat kertyä jostain viikolta 20 eteenpäin, mutta nyt sitten näillä viikoilla jo nousussa. Minustakin muuten tuntuu että näen ympärillä vain hoikkia odottajia, äitiysvaatteetkin on niin kivoja nykyään, mutta eivät kylläkään minun päälläni. Nyyhkis, kaikki täällä vaikuttavat olevan niin sinut itsensä kanssa, olenko minä nyt ainut itsesäälissä rypijä?
 
Heips taasen! Nyt viikkoja on 21+jotain ja vielä ei oo paino noussu. Vitsit kun sais pidettyä ittensä kurissa. Viimeviikolla vaan huomasin sellasen piirteen itessäni, että alkais nuo herkut maistumaan :whistle: . Tähän asti ei siis oo tehny mieli oikein mitään ihmeemmin ja muutenki ruokahalut aika kohtuulliset.

Santra tais kirjotella, että näkee ympärillään vaan hoikkia odottajia, sama täällä. Kaikilla ihanat masukummut ja miulla pelkkää läskiä. JA niin kovasti kun itelleni lupailin, että seuraavassa raskaudessa oon hoikka ja kaunis. No eipähän oo tarvinnu kertoa raskaudesta jos en kenelle oo ite halunnu. Ja onhan tää raskaus ihanaa aikaa kiloista huolimatta ja nautin tästä täysillä.

Hyviä vointeja vaan kaikille ja nauttikaa raskaudestanne!
 
Täällä olis kanssa odottaja, jonka bmi ennen raskautta oli huimat 34,5.. Nyt on rv 27+1 ja paino on pudonnut 4kg..Ja toivotaan, että suunta pysyy samana loppuun asti, vaikka nyt tuntuu kyllä herkut maistuvan vähän liian hyvin.. :\| Kauhulla odotan ylihuomista sokerirasitusta,saapi nähdä et miten käy.. :eek:
 
hai
täälä yksi odottaja, bmi 37. Rv 27 nyt menoillaan (26+3). Rakenneultrassa käyty vkolla 19 (18+3) ja näkyvyys oli mitä oli. Ei meinannut saada kuvasta selvää, oli hieman rakeinen kuva. Itsellä myös istukka osin vaikeutti tilannetta kun on tuossa aivan edessä. Nyt käyty 4d:ssä ja näkyvyys oli hyvä. Sielä tuli käytyä 26+1 rv. Painoa tullut noin 5 kg kokoaikana. Toivoo vaan pitää että itsekuri pysyisi ja herkut ei maistuisi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 10:31 möhömaha kirjoitti:
Te, jotka olette jo käyneet RAKENNEULTRASSA, niin millainen oli näkyvyys?
Ja millä viikoilla kävitte?
miä kävin 20+2 ja jäi jotain tärkeitä näkymättä. Seuraava ultra laitetiin 2 viikon päähän että jos näkysi vähän paremmin.
näinköhän se vauva kerkii siihen yhtään kasvaa.
pitäs mun varmaan mennä rasvaimuun tässä välissä :D
 
19+4 viikoilla kävin rakenneultrassa ja hyvin kaikki näkyi. NP- ultrassa sillon viikolla 12 pääs vauva vähän paremmin pyörähtelemään piiloon ja tuntu että tosta läskistä oli vähän haittaa. Nyt rakenneultrassa ei haitannu mitää enää.
 
Itse olen menossa rakenneultraan ensi viikolla, jolloin on rv20 tasan. Hiukan myös mietityttää miten mahtaa näkyä, kun BMI on 43 :eek: Onko teillä muuten ollut mies mukana rakenneultrassa ja tekeekö sen hoitaja vai lääkäri :p
 
Hips..

Täällä taasen. Kävin viime viikolla siellä Tayssissa tutkimuksissa vauvan koon vuoksi. Vaavi oli kasvanut ihan normaalisti, vaikka omaa painoa ei olekaan tullut lisää. Eli nyt ollaan rv37+2 ja paino on edelleen -6kg..

Olo on ihan hyvä. Paitsi öisin. Vauva painaa ilmeisesti suolia, palleaa tai vatsalaukkua kun yrittää kääntää kylkeä. Hetkeksikään ei voi jäädä selälleen makaamaan, sillä mahakipu on aika kovaa. Kun kääntyy takas kyljelleen niin kipu katoaa.

Pikkuhiljaa alkaa jännittämään, koska synnytys alkaa. Viime viikolla oli kohdunsuu jo auki n2cm... Saa nähdä sitten...

Joku kyseli siitä rakenneultrasta. Mä kävin muistaakseni rv19 yksityisellä ja tuolloin oli näkyvyys aika surkea. Tosin niin oli kuvaajakin. Suositteli uudestaan käymistä, joskus rv25, jotta olis nähnyt munuaiset yms sisäelimet, mutta jätin käymättä. Meillä kun oli np lipsahdus ja viikot sillon oli jo 14, niin katseltiin silloin rakenteet ja tuolloin ei ollut mitään vikaa. Sillon kaikki näkyikin hyvin, kun katseltiin sisäkautta..

Viime viikolla katseltiin kans ultraa.. Nyt kaikki näkyy suht hyvin. Napavirtausta jouduttiin vähän etsimään, mutta sekin saatiin kun aikansa lääkäri yritti.

Mahtaakohan kaikilla olla se ultrakuva rakeinen, vai vaan meillä isomahaisilla?
 

Yhteistyössä