Odotuksen odottajat!part II

Pantsu: Kiva kuulla sustakin jotain :wave: Vaikkei nyt niin hyviä uutisia tainneetkaan olla... Mutta hyvä asia on se, että jos ovulaation induktiolla saatte sen avun, niin oisihan se aivan loistavaa. Etkös voi mennä takaisin YTHSlle? Kun kerran saatte sieltä edukkaammin noita. Ellei sitten tule luomuihme ja saattekin ihanan joululahja :saint:

Jastu: Mä olen kanssa netissä myllertänyt ympäriinsä etsimässä tietoa ja lukenut jos jonkin näköisiä tutkimuksia. Se kannattaako niitä lukea niin on varmaan ihan toinen juttu :D Googlettemalla löytyy ainakin monenlaista.
 
Ansu82 Kiitos! Kivahan noita oli lueskella vaikka melkein ensimmäiset kaks sivua oli että joo ekalla inssillä tärppäs jne.. tuli vähän sellanen olo et no vittu kiva että edes jollain..
Mutta niinkun sanottu että tosiaan nyt on mieli vähän maissa niin sitä ajattelee nyt kaiken niin negatiivisesti että.. kyllä se tästä taas.. :)
 
Mä tein raskaustestin testin ihan huvikseen pp 9 (mikä lie päähän pisto) ja negatiivista näytti eli mun kohalla ei Pregnyl 5000 IUI vaikuttanut kauaa!!!mulle lääkäri antoi testaus päiväksi maanatain 8.12 eli mä testaan sillon!
 
Voi viitsi täällä sivut lisääntyy tiuhaan tahtiin!! Ahkeria ollaan ja ihana lukea toisten kokemuksia!! Käyn päivittäin (joskus kaksi kertaa) lukemiassa kuulumisia =)
Ootte ihq :saint:

Tervetuloa uusille!! Valitettavaa, että olette täällä, mutta hyvän sivuston löysitte :D

Pantsu: Kiva kuulla sinusta! Tosin harmi, että oli vähän masentavia asioita. Oishan sitä kiva siirtyä seuraavaan hoitomuotoon jo. Se on luonut ainakin itselle paremman olon, on jotain mitä odottaa.

Piinailijat: Tänään tuntuu, etten ole raskaana. Eilen tuntui vähän, että olen :D Ihan samat ongelmat mullakin siis... Nyt olen tosin paljon rennompi tämän inssin suhteen ja positiivisella tavalla valmistautunut epäonnistumiseen (hienosti selitetty...). Ja kuten siskoltani kuulin, ettei hän ole edes tiennyt olevansa raskaana, vaikka ovat yrittäneet aktiivisesti. Eli yritän sulkea tuon oireiden fiilistelyn nyt pois... (mahdotonta oikeasti!!) Oireita ei kyllä ole ollut. Muutaman päivän (6 päivä) sisällähän se alkio kiinnittyy, jos on hedelmöittynyt ja kiinnitys onnistuu. Ainoa omituinen oire on, että olen tosiaan aika huoleton!! Tekikö reiki-hoito tehtävänsä :D Paniikki alkaa ehkä ensi viikolla.

jastu: Oikeasti tuota huimausta on liikkeellä. Töissä moni on valittanut sitä. Onko joku flunssan liitännäisoire...? Toisaalta, jos sun kroppaa vähän relaa tuon jännittämisen jälkeen, niin tulee tuollaista oirehdintaa. Älä vielä muserru tuon inssi suhteen. Tarvitset voimia, kuten me muutkin uusien yritysten loppuun saattamiseksi.

Olen pohtinut, että vaikka vika on miehen simpoissa ja pesujen jälkeen ne on priimatavaraa. Ja mulla on testien mukaan kaikki kondiksessa. Niin voihan se olla, että ollaan/olen joku selittämätön tapaus lopulta. Kamalaa.... Ei sais ajatella tuollaisia... Onneksi nyt olen itse zen ja kestän tämmöstä analysointia.

 
Jastu ja muut tilastoja kaipailleet. Stakes ylläpitää kaikenlaisia terveydenhuollon rekisterejä ja tilastoja. Hedelmöityishoidoista löytyy tällainen tiedote. http://www.stakes.fi/tilastot/tilastotiedotteet/2008/Tt13_08.pdf
Tuolla ei varsinaisesti ole tilastoja siitä monennellako kerralla eri hoitomuodoissa on tärpännyt, mutta faktaa löytyy eri hoitomuotojen onnistumisprosenteista / hoitokerta. Tällaiselle tutkijatyypille mielenkiintoista luettavaa, mutta muuten aika masentavaa tilastoa. Sitä niin toivoisi että onnistumisprosentit olisivat tästäkin paremmat...
 
Lauantai 6.12.2008

TOIVOJAT


dreamer78..........................ivf/icsi.....................................2/34-38
jastu...................................clomit,pregnyl,iui....................5/28
pikkuvadelma....12/06.................clomit, luget...................10/30
mama-84.........12/06.........................................................11/28
anniette................................tutkimukset..........................17/28-29
Tähtisäde.....11/07.....menopur,pregnyl, iui, ivf 1/09.........17/25-28
rosetta..........7/07................tutkimukset..........................19/34?
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex............20/~43-79
Irene80............6/06..................2.iui, clomit,pregnyl.........20/28-32
Viol....................1v......................iui..................................21/28
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 1.IVF.....21/28-32 Veena............yk19..........3.iui, taukoa................................21/24-28
Meea........03/07, yk21......gonal-f+pregnyl+luget, 2.iui......23/30
Osiris...............3v.............puregon, pregnyl, iui..................23/28-29
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui............23/26-3
Gilmore...........kesä07.......................................................24/30-32
soja.................n.1v.......................2.ivf.............................25/28
astrid.............3v......clomit,menopur,pregnyl+inssi...........27/28-35
Ansu82....vuosi.....glucophage,puregon,pregnyl,luget, iui......30/?
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa.................31/27-28
Moonex.................synarela,menopur,puregon, ivf............32/?
digi81..............2/07.............tutkimukset..........................36/29-34
haltia................2v...................ivf/icsi.................................?/?
kinky cat...................................icsi.....................................?/?
verve................2v..............................................................?/?
Hilma78....................................icsi.....................................?/?


Piinailijat
Irene80 pp7
Viol pp7
Sannuli-81 pp8
soja pp8
Ansu82 pp8
astrid pp12
Meea pp12



Haamuilijat


Taustailijat
Orion...................2v
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
Lapseton82........2,5v.......iui
risukasa-...........4/06.......orgametril,laparoskopia,ivf




SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis............yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
Velvet Kiss...11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna........9/07........luomu
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui
surppi......................menopur,pregnyl,luget
miranda81....7/07....puregon,pregnyl,luget,iui



 
Mahtuuko vielä porukkaan tällanen jo useamman vuoden raskautta toivonut ja luomusti yrittänyt mutta nyt vasta hoitoihin uskaltautunut... Oon useampana ilta lukenut teidän viestejä ja aika aktiiviselta porukalta vaikutatte. Eli meillä miehen siittiöt aika tai oikeestaan tosi heikkoa kamaa joten helmikuulle suunnitteilla ICSI. Jännittää ja samalla pelottaa, olis kiva vaihtaa ajatuksia ja kuulla kokemuksista
 
Hei!
Paljon on tullut uusia kirjoittajia tänne pinoon - TERVETULOA KAIKILLE!!

(.) tänään kp1; kuten arvelinkin... Paitsi et odottelin jo eiliselle. Nyt kävi vaan nii, että luteaali piteni yhdellä päivällä!!! oho... eli kierron pituudeksi tuli 38.
Mulle saa siis laittaa kp1/34-38...
Eipä tässä muuta. Toivoisin todella, että kaikki meitä ennen olevat IVF-jonottajat plussaisivat luomusti tai onnistuisivat nopealla aikataululla - niin että me päästäis aloittamaan hoitoja jo helmikuussa. Jotenkin oon nyt tullut malttamattomaksi! Siihen on vaikuttanut se, että oon nyt nähnyt sitä mun kaverin pientä kääröä. Eilenkin oli heillä 6 tuntia, ja paijailin sitä suloista vauvaa. Oli niiiiiiin suloinen!!! Ja rauhallinen; ei ainakaan saanut mua mitenkään miettimään, ettenkö haluis vauvaa.
Hiukan tuntuu pahalta; kuten tiedätte tunteen. Mutta kyllä muiden raskaus/vauvauutiset on rankempia kuin tuo heidän. VAIKKA kaverini tuli samassa kuussa raskaaksi, kun me aloitettiin puuhat.
no, mut kiitoksia listan päivityksistä!! :)
Dreamer78
 
Joo.. vituiks meni sitte sekin ainoo hoito ennen leikkausta :'( hienosti ois taas ovulaatioki ollu tulossa mutta tällä kertaa homma kaatu siihen ettei MIEHESTÄ oo otettu jotain helevetin infektioverikokeita!!! :eek: että on se hienoo tietää viime tingassa tollanenkin, ku ei oo halaistua sanaa ennen viittitty ilmottaa.. ei suostuttu siihenkään jostain syystä että ois kokeiltu sitä vielä heti alkuvuodesta ennen leikkausta...minkäs sille sitten voi, hyvä etten ruvennu poraan siinä hoitajan eessä :'( ehkä ei oo edes tarkotettu että tästä tulis IKINÄ MITÄÄN ku en näytä koskaan pääsevän edes ekaan hoitoonka saakka.. keväällä arvatenki on sitte ongelmana taas se ettei oo ketään äijää kuka lähtis noihin ja rahaa tuskin mihkää yksityisen ivf.ään on aikoihin.
Kysy se että haluankó opetella pregnylin pistämisen ku resptillä oli mutta ei paljoo kiinnosta ku se on jo nähty ettei tässä mitkää kotikonstit toimi, joten aivan yks hailee irtooko vai ei. Menkkojen alettua joudunki alkaan sitte endonpysäytykseen Orgametrilit jollonka kaikki toiminta on séis, ja joudun jatkaan leikkaukseen asti.. mietin sitäki että jos söisin sitä paskaa vaan 1-2kk ja sit antas olla jos ne paiseet ois edes vähä kuivunu sillä, että ois vielä pari kiertoo luomusti ennen leikkausta, ku ei kuitenka mitään tapahdu ennen sitä.
Laitto lähetteen kilpirauhasvasta-aine kokeeseen, mutta ompa voimassa 3kk, ei paljoo kiinnosta sinnekään mennä, mitä sillä tiedolla nyt aikoihin tekee, AIVAN SAMA..

Että mut voi siirtää johonki taustalle ku ei oo mitään tietoo koska tää mihkä etenee, ei varmaan puoleen vuoteen, jos etenee sittenkää :headwall: :headwall: :headwall: En JAKSA ajatella just nyt MITÄÄN, edes kevättä.
 
Voi risukasa :hug: Koita jaksaa kaikesta huolimatta. Tilanteesi on kyllä ihan käsittämättömän hankala. Paljon voimia jaksaa uskoa siihen että sinäkin pässet vielä jossain vaiheessa sinne hoitoihin asti! Ja nyt ehdottomasti jaksat hoitaa sen endon paremmaksi. Vaikka oman toiminnan viimeinenkin lamaaminen lääkkeillä varmasti tuntuu raskaalta, kannata se endo hoitaa mahdollisimman hyvin pois, koska se taitaa olla ainut tie sinne raskautumiseen..? Vaikea lohduttaa sinua, muutakuin sanomalla että koita jaksaa!
Odotteleminen on syvältä... Miten kauan olet nyt odottanut että hoidot alkaisivat? Meillä meni tasan vuosi tutkimuksiin hakeutumisesta siihen että saatiin tehtyä ensimmäinen inssi. Sekin vaati pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä jota minulta ei meinannut löytyä... Nyt sitten taas odotellaan sitä toista inssiä, eikä siitäkään ole vielä tarkkaa tietoa milloin päästään sinne asti.
 
Joo, ei pystyny muokkaan enää äskeistä..

Niin, tai mut voi laittaa vaikka poiskin kokonaan, veikkaan että muutamassa kuukaudessa täällä on porukka vaihtunu jo siinä määrin ettei oo ketään tuttujakaan enää, tai ehkä koko OO-ketju on siirtyny jo historiaan siihen mennessä eikä ookaan mitään mihin palais, kun kaikki muut on jo tuolla odotuspuolella.. kaipa mä sitten joskus EHKÄ jatkan jossain ivf-ryhmissä jos sinne saakka oikeesti joskus pääsee :ashamed:

Hyviä joulunaikoja ja parempaa uutta vuotta teille ihanaisille :xmas:, onnea hoitoihin! Risukasaan ei pahemmin päivä paista vieläkään, mutta kiittää ja kumartaa :wave: :heart: nyt vaan on PAKKO yrittää ajatella jotain muuta välillä, vaikka vaikeeta on lähtee.. :ashamed: :saint:
 
Osiris..on tässä tosiaan jahkailtu ihan riittävästi, tutkimukset tehtiin jo syksyllä 07 ja sitten tulikin se eka ero ja kaikki siirty. No keväällä kun alettiin oleen uudestaan niin piti odotella mun oikomishoidon leikkausta ja sekin aika siirty ja siirty vaan, kunnes lopulta tehtiin syyskuussa. No sen jälkeen ukko taas pakitti hoidoista ja tuli toinen ero. Ja nyt näyttää menevän sitte sinne hamaan kevääseen. Vaikka nehän on sitten toisaalta samantien ivf-hoidot, ja inssit ois saattanu tällä endolla olla jokatapauksessa turhia. Voihan niitä säästyneitä inssejä koittaa vaikka ihan huvikseen siinä ivf-hommia odotellessa/niiden välissä (tai toiv. ei tarvis enää yhen jälkeen! ), jos vaikka sitten paremmin kun endoo on siivottu.. mutta tosiaan, ainakin 1,5 vuotta näkys menevän tutkimuksista että jotain pääseen tekeen asian eteen. Ja keväällä tuleeki sitten 3 vuotta siitä kun "tilaus" laitettiin haikaralle...ja lähetys senku viipyy vaan :(
 
Tervetuloa Hilma

Risukasalle iso rutistus :hug: yritä jaksaa !

Mä en viitti edes tonne tilastoihin mennä katteleen.
tänään pp 7 ja päivä jolloin olen lähes varma että olen raskaana, huomenna varmasti taas ihan toisin päin... koskakohan sitä testais... :/
 
risukasa: Raivostuttavaa, että yritys töppäsi noin pieneen asiaan... Ja ilmeni vasta viime tingassa.. Käsittämätöntä! Kyllähän asiakkaita pitää infota tyhjentävästi kaikista testeistä yms. Miten se on jäänyt kertomatta? Missä käyt hoidossa?
Hei, ja kuten huomaat, että kyllä tänne koko ajan tulee uusia yrittäjiä, joten tämän palstan loppuminen ei ole mahdollista!!
 
Viol Niimpä.. Taysissa ollaan. Se on kuulema laboratorion ehdoton periaate että voi käsitellä sitä lastia! Kun tosta miehen testeistä tuli puhetta niin sit kun ihmettelin ettei oo ollu mitään tietoo niin jotenki se käänsi kaiken mun omaks syyks, että 'kun täällä lukee aiemmin syksyltä että ette oo jatkamassa hoitoja..'! Kai se luuli jotenkin että ois alotettu ne jo sillon mutta jätetty kesken, ja sillon ois kerrottu tosta miehenki testeistä? On siitäki nyt väärinkäsitys tullu, vaikka eihän sillä hetkellä oltukaan menossa mutta selitin sillon muistaakseni jotain ihan vaikeena että -kun mies ei ookaan valmis niihin.. :ashamed: Muutenko meille sit oltas ajoissa kerrottu toi..? Joo, en tiä..tai sit vaan kukaan ei oo muistanu ilmottaa :( kumma kyllä ettei heti esim. jo tutkimusvaiheessa oo sanottu sitä, koska muuten estää kaikki hoidot. Ja joka kerta vieläki kysytään että onko tehty hoitoja aiemmin, eikö ne lue yhtään niitä papereita.. |O

No, toisaalta aattelin aiemmin ite niin etten jaksas alkaa hoitoja nyt kun on muutto just samalla (ens)viikolla ja muuta ressiä, mutta sit aattelin että miksei, kun siihen ois tilaisuus ja sit ehti jo asennoitua niin että yks hoito ois ollu vielä tän vuoden puolella. Mutta säästyy nekin inssit myöhemmälle, jos vois jopa onnistuakin kun elimet paremmassa kunnossa. Ainakaan ei täysin tyrmätty kun ehdotin että voisko kokeilla niitä vielä koeputkijuttuja odotellessa.. tai toivottavasti yhtä enempää ei tarviskaan ootella :/
 
voi Risukasa - kylläpäs nyt lyödään teikäläistä! :( :eek: :hug:
siis voi rähmä!!! Tiätkö, mäkin oon josksu aatellu, et jos täs nyt tulis jotain niin kauheeta kahnausta ton ukon kans ja ero, niin en varmaan ikinä sais lasta... :( no, ai miks mä tommosii aattelen - no, kun ei täst elämäst ikinä tiä... oho - oonpas mä taaaas negatiivinen..
 
risukasa lämmin halaus sulle :hug: Joskus tuntuu, että kaikki vastoinkäymiset tulee kohdalle., jotenkin ne seuraa toisiaan. Mutta koita jaksaa kaikesta huolimatta!
Muokkasin sut tonne taustailijoihin, kuten pyysit.

lapseton kyllä ainakin mulla on aina ultrattu ennen inssiä, siis seurantaultrat ja inssipäivänä.
 
risukasalle :hug: . uskomatonta, et tuo kaikki p....a sattuu ja tapahtuu sinun kohdallesi! voimia sinulle jatkossa :heart:

uudet palstailijat tervetuloa! siis harmittavaa, et olette täällä mut... kyl te tiedätte!

astrid ja Meea milloinkas meinaatte testailla? millaisia oireita on ollut? mä niiiin kovin toivon, et teillä tärpää! :heart:
 

Yhteistyössä