Ohikulkujat jättivät pikkutytöt oman onnensa nojaan kun toinen loukkaantui vakavammin :(

  • Viestiketjun aloittaja törkeää
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huoh";30202115]Olitko sinä paikalla tässä aloittajan referoimassa tapauksessa, vai uskotko vain aina sokeasti lapsen kertomaan, puhumattakaan internetissä julkaistuista uutisartikkeleista joiden tapahtumakuvaus perustuu lapsen kertomaan? Oletko varma että lapset ovat oikeasti huutaneet apua ja ihmiset ovat oikeasti kylmäverisesti juosseet ohi? Tai että ohikiitävien autojen kuljettajat ovat IHAN OIKEASTI nähneet ja tajunneet että tyttö on pahasti loukkaantunut ja silti ajaneet ohi?

Mieti nyt vähän. Ajattele.[/QUOTE]

Onko mun vastuulla jos lehdistö vääristelee asioita? Enpä usko. Onko sinusta parempi ettei mihinkään missään reagoida? Senhän nämä hölköttelijät on jo aloittaneet.
 
Viimeksi muokattu:
viera.s
Onhan se rikos jos ei jää loukkaantuneen luo, tai edes kysy onko kunnossa /asia hoidossa..?
Se on rikos, jos tietää loukkaantuneen olevan hengenvaarassa tai vakavassa terveyden vaarassa ja apu tai avun hälyttäminen olisi tilanteessa tarpeen. Ei tietenkään kaikkien ohikulkijoiden tarvitsi pysähtyä, jos apua ollaan jo antamassa/hankkimassa. Toinen tyttö oli soittamassa apua eikä murtunut käsi taida edes olla pykälässä tarkoitettu vakava terveyden vaara. Ja sitten se vakava terveyden vaara pitäisi vielä tietää, jos erehtyy luulemaan tilannetta vähemmän vaaralliseksi, ei syyllisty rikokseen.

Rikoksen ja moraalisesti oikean toiminnan raja ei kylläkään ole tässä tapauksessa sama, tottakai lasta kuuluu auttaa lievemmissäkin tilanteissa ja jos auttamassa on valmiiksi vain yksi lapsi/teini, olisi aikuisen syytä pysähtyä. Mutta ei ole rikos käyttäytyä tökerösti ja jättää henkistä tukea antamatta, vaan kyse pitäisi olla tilanteessa, jossa ohi kävelemisestä aiheutuisi konkreettista vaaraa.
 
"Sirkkeli"
Itse olen mennyt kaatuneen lapsipyöräilijän luo, mutta onneksi ei tullut naarmua kummepaa. Tyyppi vaan säikähti ja kärsi vissiin ison henkisen kolauksen, onneksi ei muuta. Ja muutenkin olen auttanut, esim. sammuneelle juopolle soittanut kyytiä.

Tuo on kyllä todella törkeätä, jos lapsi on huutanut, ja vammat näkynyt, eikä kukaan ole pysähtynyt auttamaan.

Meillä kakarat, varsinkin yläasteikäiset kiljuu huvikseen tuolla kaduilla, ja leiriytyvät monesti jopa keskelle tietä, ihan paremman paikan puutteessa vissiin :O Mä en välttämättä kiinnitä niihin sen kummempaa huomiota, vaan keskityn omaan koiraani. Ja jos mulla on kuulokkeet korvissa, menee kuulon lisäksi näkökykykin.

Yhden kerran olin lenkillä koiran kanssa, ja mulla oli kuulokkeet korvilla. Koira pysähtyi nuuskimaan ja merkkailemaan, ja mie siinä sitten kahtelin maisemia. Sattui katse taaksepäin, ja huomasin kun äijä kömpii ojasta kottikärryjen alta. Olini ohittanut kyseisen paikan noin 40-50 meriä sitten, enkä ollut huomannut mitään. No, en mä juossut enää apuun, kun mut oli juuri ohittanut pariskunta, mikä meni sinne suuntaan. Mutta kyllä hävetti. Hävetti ihan sikana. Mutta mä en tosiaan ollut kuullut ja nähnyt mitään, vaikka menin 1-2 metrin päästä ojaa :/ Vetelen aina niin omissa ajatuksissa.

Enää en käytä kuulokkeita, haluan että aistit on terävimmillään ulkoillessa.
 
[QUOTE="huoh";30202115]Olitko sinä paikalla tässä aloittajan referoimassa tapauksessa, vai uskotko vain aina sokeasti lapsen kertomaan, puhumattakaan internetissä julkaistuista uutisartikkeleista joiden tapahtumakuvaus perustuu lapsen kertomaan? Oletko varma että lapset ovat oikeasti huutaneet apua ja ihmiset ovat oikeasti kylmäverisesti juosseet ohi? Tai että ohikiitävien autojen kuljettajat ovat IHAN OIKEASTI nähneet ja tajunneet että tyttö on pahasti loukkaantunut ja silti ajaneet ohi?

Mieti nyt vähän. Ajattele.[/QUOTE]

Että äiti kuulee puhelimeen miten lapsi huutaa takana ja toinen paniikissa selittää miten kukaan ei ole auttanu...miten tästä vedät päätöksen että oliko kukaan oikeasti huutanu? vai kuuliko äiti ehkä väärin lastensa hädän?
Teistä on varmaan ok se että oma lapsi makaa loukkaantuneena eikä kukaan pysähdy Kysymään/auttamaan. Että mennää vaa ohi ja katotaa vielä taaksepäin että tossa se makaa. Pöyristyttävää itsekkyyttä. Sanotteko että lapset valehtelevat tässä jutussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä sitten?;30202189:
Mitä sitten vaikka jättivät? Ei kai kukaan nykyään tosissaan toisista välitä, varsinkaan lapsista?
no sun suusta se tuli...kukaan ei välitä. Kai se on ok jättää avuttomat auttamatta. Turhaa odottaa sitten että kukaan auttaa koskaan itseä tai omaa lasta. Tai sitä rakasta omaistaan. Ollaan vaa ihan itse ja pärjätään vaikka ois mite pahasti sattunu.
 
"Venla"
Mietin kyllä tosissani mitä liikkuu aikuisen ihmisen päässä joka ohittaa loukkaantuneen lapsen. Joo ymmärrän jos ei näe ja kuule, huomaa tms, mutta esim.omissa esimerkeissäni (jotka kirjoitin aiemmin) aikuiset katsoivat suoraan minuun ja jatkoivat matkaa. Olin shokissa ja niin kivuissani etten pyytänyt apua. Ja jotenkin lapsen aivoillani jopa häpesin tilannetta, pelkäsinkin kai saavani nuhteita. Kuitenkin valuin verta ja sitä ei taatusti kukaan voinut välttää huomaamasta. Kummassakin tapauksessa naamani oli ihan muodoton pitkään. Olisin todellakin kaivannut rinnalleni aikuista. Kummassakin tilanteessa olin pitkään yksin ilman yhtään ihmistä tukena, mutta juuri aikuista olisin kaivannut.
No, mutta siinä menikin pitkäksi aikaa luottamus aikuisiin.. edelleen en oikeen luota siihen, että toisilta hädässä apua saa. Toisia ja etenkin lapsia olen kyllä itse etunenässä aina auttamassa jos tarvis.
 
Ja tällaseen maailmaan mun pitäs uskaltaa tuo lapseni päästää...maailmaan missä kukaan ei välitä ja auta. Kyllä minä tarkistan aina jos näyttää että jollakulla on hätä ja tarvii apua. Vimeksi olin ainoa joka reagoi tuossa pyörätiellä lapsen huutoon ja itkuun. Taatusti sen kuuli jokainen pihalla oleva. Mutta mitä siitä että joku hätäänsä itkee....
 
"Vieraana"
Mua järkytti hirvittävästi se tapaus Haukiputaalla? jossa ihmiset kävelivät pakkasessa yövaatteissa olleen muistisairaan ohi...kukaan ei auttanut. Ja vanhus kuoli. En jaksaisi elää jos tuo olisi tapahtunut minun omaiselleni.
 
HippuTAR
Mä kaaduin 12 vuotiaana pyörällä, naama ja kädet raapiutui asfalttiin ja silmän yläpuolelle tuli tikkejä vaativa haava. Verta valui haavasta ihan kiitettävästi joten mulla oli puolinaamaa ja vaatteet veres. 3 kilsaa kävelin noin ja yhtäkään kulkijaa ei kiinnostanu.

Itse autan kaikkia apua tarvitsevia, oli kyseessä sitten lapsi tai rapajuoppo tai mitä tahansa siitä väliltä. Toki jos arvioin apua tarvitsevan ihmisen olevan vaarallinen niin sit vaan soitan apua ja tarkkailen tilannetta kauempaa.
 
vieras--
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta toiston uhallakin totean että mä ymmärrän sinänsä näitä ohi kulkeneita todella hyvin. Kuka haluaa joutua syyttä suotta syytettyjen penkille vuosikausiksi pedofiliasta ja ties mistä muusta, jolloin oma perhe-elämä, työ, ihmissuhteet ym. on tuhottu pahimmassa tapauksessa lopuksi elämää.
 
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta toiston uhallakin totean että mä ymmärrän sinänsä näitä ohi kulkeneita todella hyvin. Kuka haluaa joutua syyttä suotta syytettyjen penkille vuosikausiksi pedofiliasta ja ties mistä muusta, jolloin oma perhe-elämä, työ, ihmissuhteet ym. on tuhottu pahimmassa tapauksessa lopuksi elämää.
Oikeasti, v*ttu mitä idiotismiä.
Kyllä se varmaan niin on, että kun soitat kahdelle tytölle apua ja olet heidän kanssaan kunnes äiti/muu apu saapuu paikalle, niin kyllä siitä samantien kaikki ohikulkijat tulevat todistamaan että siinä se pedofiili nyt on.
 
Pierre Palikka
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta toiston uhallakin totean että mä ymmärrän sinänsä näitä ohi kulkeneita todella hyvin. Kuka haluaa joutua syyttä suotta syytettyjen penkille vuosikausiksi pedofiliasta ja ties mistä muusta, jolloin oma perhe-elämä, työ, ihmissuhteet ym. on tuhottu pahimmassa tapauksessa lopuksi elämää.
Tuollaiselle moinen kohtalo olisi aivan oikein, höystettynä neliraajahalvauksella.
 

Yhteistyössä