Oikeastikko joillekkin on 20€ iso raha?

  • Viestiketjun aloittaja outo juttu
  • Ensimmäinen viesti
Vaikka rahasta ei nyt suoranaisesti ole puute, euronkin katoaminen harmittaa minua. Mutta sinä varmaan olet yksi perjantaiprovoista eikö totta? Kunhan eihän se voi olla vaikeaa miettiä, miten toiselle vähän on toiselle niin paljon.
 
nojoo
[QUOTE="vieras";27189819]Joillekkin nimeltämainitsemattomille suurperheellisille se on kymmenesosa kuukauden ruokabudjetista.[/QUOTE]

Nimeltämainitsemattomille? Mulle yksineläjälle se tosiaan on kymmenesosa kuukauden ruokabudjetista.
 
Mä oon niin pihi että hitottaa hukata jopa vaivanen 10cnt..
Mä näin viime viikolla maassa 10cnt mutta en kehdannut nostaa sitä keskellä ihmislaumaa (ajattelin että se on kuitenkin liimattu maahan tai joku muu pila) ja sitten loppupäivän harmittelin että olisi pitänyt ottaa se sittenkin :D Siis sillähän olis saanut jo.. öö.. tikkarin tai jotakin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27189848:
Mä näin viime viikolla maassa 10cnt mutta en kehdannut nostaa sitä keskellä ihmislaumaa (ajattelin että se on kuitenkin liimattu maahan tai joku muu pila) ja sitten loppupäivän harmittelin että olisi pitänyt ottaa se sittenkin :D Siis sillähän olis saanut jo.. öö.. tikkarin tai jotakin :D
Pennissä on miljoonan alku :D
 
No provo tai ei... Kyllä oikeasti sullekin 20 euroa on sen verran iso raha. Jos se ei olisi sitä, maksaisit varmaan mielelläsi jostakin tuotteesta 20 euroa enemmän. Tarkoitan sitä, että ostat jotain vaikkapa 30 eurolla ja hukkaat 20 euroa. Sehän on sama kuin olisit maksanut siitä tuotteesta jonka ostit 50 eurolla. Aivan varmasti kukaan ei maksaisi mielellään 30 euron tuotteesta 50 euroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27189848:
Mä näin viime viikolla maassa 10cnt mutta en kehdannut nostaa sitä keskellä ihmislaumaa (ajattelin että se on kuitenkin liimattu maahan tai joku muu pila) ja sitten loppupäivän harmittelin että olisi pitänyt ottaa se sittenkin :D Siis sillähän olis saanut jo.. öö.. tikkarin tai jotakin :D
Minäpäs löysin tiistaina kolme kolikkoa kaupungilta 1,2€ yhteensä. Tuli hyvä mieli koko päiväksi! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27189848:
Mä näin viime viikolla maassa 10cnt mutta en kehdannut nostaa sitä keskellä ihmislaumaa (ajattelin että se on kuitenkin liimattu maahan tai joku muu pila) ja sitten loppupäivän harmittelin että olisi pitänyt ottaa se sittenkin :D Siis sillähän olis saanut jo.. öö.. tikkarin tai jotakin :D
Mä olisin keränny innoissani sen talteen ja mielessäni ollut erittäin tyytyväinen että mä löysin sen eikä ne muut. :D
 
Kyllä mä noukin toissaviikolla vitosen maast talteen. 20e on suhteellista. Toisaalta se on pieni raha, mutta koskaan sen kadottaminen ei ole minusta yhdentekevää.

Mutta kiva kuulla että ap maksaa mielellään kotimaisesta tuotteesta enemmän ja näin pistää roposet kierrämään meidän kailkien hyväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vieras"
Kaikki on suhteellista....
Autoni seisoi puolipäivää parkkihallissa: maksu oli 23 € ja se on siihen iso raha.
Annoin 20 € SPR:n keräykseen: siihen se on pieni raha.
Jos ostaisin itselleni 20 € karkkia: ihan liikaa siihen.
Jos kadotan 20 €: iso summa, vaikka se ei ole minulta mistään poissa.
 
Mulle 20 e on iso raha, vaikka se ei meidän kuukausituloissa siltä tuntuisikaan.
Näin juuri. Ei tarvitse olla olemattomat tulot että 20 e on iso raha. Ostin 26 eurolla juuri koiralle nahkavaljaat, tytölle villatakin,collegehousut ja uudenveroisen merkkihupparin, 3 nuortenkirjaa, smurffien lätkäcd:n ja (jonkun) nuorten cd:n sekä itselleni kauluksellisen neuleen.
 
meillä
Se kaksikymppisen suuruus on suhteellista. Jos sen esim. menettää jonkun kusipää huutimyyjän takia, niin on iso raha. Tai jos lapsi kärttää 20 euron lelua, vaikka edellisellä viikolla on ollut synttärit, niin se on silloin iso raha käyttää leluun.
Jos taas pitää ystävälle antaa lainaa, niin ei 20 euroa ole iso määrä tms.
 

Yhteistyössä