Oikeat kynttilät joulukuusessa

  • Viestiketjun aloittaja onko kellään
  • Ensimmäinen viesti
onko kellään
Käytätkö itse, tai tiedätkö jonkun käyttävän ihan oikeita, palavia kynttilöitä joulukuusessaan. Itse kuvittelin nykyisin olevan aika harvinaista, mutta päätellen siitä määrästä kuusenkynttilöitä (siis poltettavia sellaisia) oli lähitavaratalossakin joulun alla myynnissä, niin ilmeisesti ne ovat yleisemmin käytettyjä kuusessa kuin luulinkaan.
 
Peyote
Mä oon aatellut, ettei se ainakaan tekis menosta rennompaa, siis ne oikeat kymttilät kuusessa. Mutta perheessä jossa lapset pakotetaan syömään rosollit ja laatikot vaikka itkun kera, se on varmaan ihan looginen valinta. :D
 
  • Tykkää
Reactions: ihme mies
Mun vanhempieni mökillä käytettiin jokunen vuosi oikeita kynttilöitä kuusessa ennen kuin sähköt vedettiin sinne. Olihan siinä kova homma vahtia niitä, mutta toi se mukavaa tunnelmaa. Nykyään siellä on ihan sähkökynttilät käytössä.
 
ap.
Olen joskus miettinyt, että joku joulu voisi kokeilla ihan palavia kynttilöitä, mutta en vain ole keksinyt, että miten ne kynttilät saa oikein aseteltua siihen kuuseen, niin että muut oksat ei syty palamaan, kun kuitenkin niiden kynttilöitä ei oikein ihan oksien päihinkään voi laittaa, kun ne latvat ei kestä painoa.
 
"vieras"
Järkyttävää riskin ottoa! Toivottavasti jokainen tajuaa eikä ala leikkiä tulella. Aina olen ihmetellyt että mikä järki on laittaa kuivan puun oksalle aito tuli...
 
  • Tykkää
Reactions: rops

Yhteistyössä