Oikeiden supistusten mittarilukema?

  • Viestiketjun aloittaja "talvi"
  • Ensimmäinen viesti
"talvi"
Mulla on ollut harjoitussupistuksia ties kuinka kauan ja viime viikolla mulle laitettiin sydänkäyrien ajon yhteydessä supistusseurantamittari vatsalle. Mittari näytti kaksi supistusta, jotka molemmat noin 80-90 lukemissa.

Millaiset lukemat mittariin tulee silloin, kun on tosi kyseessä ja alkaa synnytys lähentyä?
 
"talvi"
Mua ei sattunut juuri lainkaan noin 80-90 supistustukset ja niitä on ollut jo ainakin 2 kuukauden ajan ihan reippaasti eikä paikatkaan ole auennut. Eilen illalla tuli vartin välein pikkuisen voimakkaampia supistuksia, mutta ei mitään superkivuliaita. Mietin vaan, että milloin pitää lähteä...
 
No mulla näytti yhtä voimakasta käyrää (arvoista ei hajuakaan), jos supisti tai jos niistin...kuopus syntyi siitä tunnin päästä :D. Esikoisen kohdalla sanoivat, että ei voi syntyä, kun ei kone näytä kunnon supistuksia. No syntyi siitä kahden tunnin päästä...
 
Kuinkahan moni edes silleen kattelee tarkkaan lukemia..Ja toisekseen kaikki synnytykset ovat omanlaisiaan. Ei voi sanoa lukemista että koska se lähenee ja alkaa. Joku ei kamalan kipeä oo ja syntyy, toinen on.
 
[QUOTE="talvi";25610184]Miksi sitä mittaria ylipäätään edes käytetään, jos se ei kerro mistään mitään...[/QUOTE]
No kertoohan se supistusten keston ja rytmin. Lisäksi siihen yhdistettynä vauvan sykkeen.
 
[QUOTE="talvi";25610184]Miksi sitä mittaria ylipäätään edes käytetään, jos se ei kerro mistään mitään...[/QUOTE]

Kertoo se juuri siitä synnyttäjästä. Mutta ei sen perusteella voi sanoa että se ja se lukema tietää sitä ja tätä verrattuna muihin. Kukaan ei voi tietää koska synnytys alkaa olla hollilla oikeasti.
 
"talvi"
Mä en oo kertaakaan tuijotellu niitä käppyröitä ja molemmat muksut on ulos silti tulleet..

Viimeks supistukset ei tuntunu miltään ja olin yli 5 cm auki, kun päästiin laitokselle.
Sehän tässä pelottaakin, kun nyt on vasta rv 33 ja supistuksia tulee tiuhaan, vaikkakaan ne ei ole kovin kivuliaita. Mietin, pitäisikö käydä päivystyksessä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne. Lasten ei tartteisi ihan vielä syntyä (odotan kaksosia).
 

Yhteistyössä