Oikein kutkuttaa ajatella vuoden 2025 joulua

Suurin osa jouluruuasta koostuu oman tilan tuotteista. Kinkku korvataan kalkkunalla ja kala on itse pyydystettyä. Porkkanat, perunat, lantut, kaalit, punajuuret ja sipulit on itse viljeiltyjä. Riisi, maito, levitteet ja jotain pientä joudutaan ostamaan valmiina mutta leivät on luultavasti meidän leipomat.
 
Suurin osa jouluruuasta koostuu oman tilan tuotteista. Kinkku korvataan kalkkunalla ja kala on itse pyydystettyä. Porkkanat, perunat, lantut, kaalit, punajuuret ja sipulit on itse viljeiltyjä. Riisi, maito, levitteet ja jotain pientä joudutaan ostamaan valmiina mutta leivät on luultavasti meidän leipomat.
Vanha suomalainen kansanviisaus varoittaa myymästä nahkaa ennenkuin karhu on kaadettu.
Mitähän sekin meinaa?
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Meinaa, ettet nuolase ennen ku tipahtaa
Taikka sitä, että kun on paikka paikan päällä niin on markka markan päällä.

Emminä tiijä, ota niistä selevää.
Nii... Jotenkin vain tuntuu mielenkiintroiselta ajatuksenakin se, miten kilttis tuon kaiken saa parissa vuodessa hoidetuksi. Etenkin, kun heillä kummallakin on vielä sen tilan ulkopuolinen työpaikkakin hoidettavana. Taitaa joutua siirtelemään kelloja useampaankin kertaan vuorokaudessa, että saa tunnit riittämään työn huippuaikoina.
t: kokemusta on
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
No joo, sun tiedoilla ja kokemuksillas hehtaari on "!yks kullin luikaus vaan", niinkun täälläpäin on tapana sanoo.

Ku kummisetä asuu tuolla talvet, niin on tullut varsin selväksi ettei vettä ole siellä yllinkyllin saati tarpeeksi. Siksi siis suht pienikin tontti kelpaisi.

Ja vielä se, ettei ite oltaisi paikanpääällä kesäkuumilla. Sillojn kutsuu Kuusamo <3
 
Ehdin jo pohtia että suihkuvedet voisi kierrättää semsen suomalaisen mökkijätevesisouodattimen läpi kastelukäyttöön. -Ainakin puille.
Nii.. se on musta kummallista, että täällä vaan ympäristöasioilla toisia lyödään kun vierasta sikaa, sensijaan, että aateltais tollai kun sä. Että viedään sitä, mitä ollaan saatu änttiin, muillekin malliks.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Nii.. se on musta kummallista, että täällä vaan ympäristöasioilla toisia lyödään kun vierasta sikaa, sensijaan, että aateltais tollai kun sä. Että viedään sitä, mitä ollaan saatu änttiin, muillekin malliks.

Totta!

Ja kompostoiva ulkohuussi lähtisi ihan ensimmäisellä pakettiautokuormalla kohti espanjaa.

Järjetöntä tuhlata vettä moiseen kun sitä ei tahdo riittää edes viljelyyn!
 
Mitä se tarkoittaa?
Olohuoneen nurkkaan pieni aitaus, johon puolikymmentä kanaa.
Lämpimät tilat kellariin talveksi, joku nurkkaus tmv. Piha on suuri ja sielläkin mahdollista siirtää kanat yöksi turvaan koppiin.
Tässä naapurustossa on muillakin ollut kanoja, eli ei olisi shokki naapureillekaan. Tosin, tässä kulmila pyörii kettu.
 
vierailija
Me taidetaan reissata se talvi manner-espanjassa omaa pienenpinetä fincaa etsien. Tai cortijo. Mikälie.

Kunhan on ainakin hehtaari maata ja vuoristonäkymät.
 

Yhteistyössä