Oikeutta eläimille, sikavideot?

Vaikuttiko kenenkään joulumenuun nuo Oikeutta eläimille ry:n julkaisemat kamalat videot ja kuvat suomalaisilta sikatiloilta? Itsestä tuntuu, että jos söisin vielä lihaa, niin tarkistaisin kyllä aika huolellisesti mistä ne tulevat, ennenkuin laittaisin palaakaan suuhuni.
 
Xena
Kyllä mä mietin vielä, että olisko tolle perinteiselle jouluruualle jotain vaihtoehtoa. Ei oikeen tee mieli possua enää, varsinkin kun kuuli millä summalla valtio niitä kansalaisille markkinoi.
 
ei videon takia
vaan jo ihan muuten ei enää tuo lihansyönti houkuta kovinkaan paljon. Olen kyllä ihan sekasyöjä mutta joka kerran kun lihaa syön niin ajatukset karkaavat eläinten oloihin jne. Ja mietin myös mitä toimintaa tuen ostamalla tehotuotettuja lihatuotteita...
 
emäntä
Meidän piti hankkia luomukinkku isolle perheillalliselle jouluksi, mutta anoppi olikin tehnyt "palveluksen" ja ostanut meidän puolest...TAVALLISEN tehotuotetun (lue rääkätyn eläimen) kinkun :( murrr murrr. Itse en lihaa syö kuitenkaan, mutta kyllä harmittaa kun joutuu kattomaan kun muut sitä mässää siinä nokan edessä. Vi*ttu, ja mun lapsellehan ei sitä kyllä syötetä. murrr.
 
emäntä
Niin lapseni on vasta reilu vuoden niin ei onneks ymmärrä pettyä kun jää jostain paitsi. Täyty lisätä tämä ettei nyt kukaan luule et itketän ja piän nälissään joulupöydässä mun pikku kultaani ;)
 
kohtuu kaikessa
Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Meidän piti hankkia luomukinkku isolle perheillalliselle jouluksi, mutta anoppi olikin tehnyt "palveluksen" ja ostanut meidän puolest...TAVALLISEN tehotuotetun (lue rääkätyn eläimen) kinkun :( murrr murrr. Itse en lihaa syö kuitenkaan, mutta kyllä harmittaa kun joutuu kattomaan kun muut sitä mässää siinä nokan edessä. Vi*ttu, ja mun lapsellehan ei sitä kyllä syötetä. murrr.
Suomessa ei ole "tehotuotantoa", tilat ovat eurooppalaisittainkin pieniä puhumattakaan siitä, että esim. USAssa yksi tila tuottaa enemmän kuin Suomen tuhannet sikalat yhteensä. Suomessa ei "rääkätä" pääsääntöisesti eläimiä, valitettavasti alalla kuin alalla joku riittää pilaamaan mainetta. Sopimustuotetuilla tiloilla eläinlääkäri tarkistaa siat 2-3 kk välein.

Muistakaa, että OE:n eläinterroristien tavoitteena on LOPETTAA eläimistä nauttiminen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kohtuu kaikessa:
Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Meidän piti hankkia luomukinkku isolle perheillalliselle jouluksi, mutta anoppi olikin tehnyt "palveluksen" ja ostanut meidän puolest...TAVALLISEN tehotuotetun (lue rääkätyn eläimen) kinkun :( murrr murrr. Itse en lihaa syö kuitenkaan, mutta kyllä harmittaa kun joutuu kattomaan kun muut sitä mässää siinä nokan edessä. Vi*ttu, ja mun lapsellehan ei sitä kyllä syötetä. murrr.
Suomessa ei ole "tehotuotantoa", tilat ovat eurooppalaisittainkin pieniä puhumattakaan siitä, että esim. USAssa yksi tila tuottaa enemmän kuin Suomen tuhannet sikalat yhteensä. Suomessa ei "rääkätä" pääsääntöisesti eläimiä, valitettavasti alalla kuin alalla joku riittää pilaamaan mainetta. Sopimustuotetuilla tiloilla eläinlääkäri tarkistaa siat 2-3 kk välein.

Muistakaa, että OE:n eläinterroristien tavoitteena on LOPETTAA eläimistä nauttiminen!
Taitaa tosiaan olla niinkin, että kotimainen "tavallinen" on paljon muualta tuotua "luomulihaa" luomumpaa.
 
!
Joo en osta kinkkua. Mutta lihasta täysin luopuminen on vaikeaa :/ Tehdään nyt edes pieniä tekoja ja jätetään kinkku tänä vuonna syömättä, hirveä pöytään, kun on sisäfilettä pakastimessa.
 
sklkth
Itse olen ns. eläinsuojelija.
Mutta tuomitsen nuo videot. Tuolla "kettutyttö" meiningillä ei saa aikaan sitä mitä halutaan, monia kyllä suututetaan.
On aivan ihmeellinen tavoite saada ihmiset kieltäytymään kokonaan lihasta. Sitä ei tule koskaan tapahtumaan, eikä ole tarvekkaan.

Itseänikin ahdisti nämä videot, mutta toisaalta myös ajattelen, että kuinka helposti videosta saa järkyttävän. Videoon on kuvattu ne epäkohdat, jokaisessa sikalassa lienee sairaita yksilöitä. Minua olisi enemmänkin vakuuttanut, että koko sikala olisi kuvattu, eikä vain yksittäisiä eläimiä ja paikkoja.
On tietenkin kamalaa, että eläimet on sairaita/haavoittuneita, mutta en voi videon perusteella tietää, onko nämä ongelmat jo huomioitu ja eläimet hoidossa/odottaa teurasautoa. Lisäksi minimivaatimukset ovat itsessään jo aika kurjat.
 

Yhteistyössä