Oisko se ihan kamalaa, jos

kolmen äiti
No, sanotaanko näin, että ei ole ihan normaalia mun mielestä. Siis tuo ikuinen vauvakuumeilu. Mä oon monesti ihmetellyt, että eikö ikuiset vauvakuumeilijat osaa mennä elämässä eteenpäin? pelottaa lasten kasvaminen ja sitten pitääkin ajatella omaa elämää?
 
haaveilee isosta perheestä
aika rajoittuneita on ihmiset jotka ajattelevat että normaalia on ainoastaan se määrä lapsia mitä suurimmalla osalla on eli 1-4. Ihan samanlailla normaalia on isokin perhe. Lisää vaan jos siltä tuntuu.
 
mie
Joo mutta tuon kokoisessa porukassa on kyllä osa tai jopa kaikki lapset varsin vailla huomiota, osittain jopa heitteillä.Ei ole ihmisen itseisarvi lisääntyä kuin kani vaan pitää huolta niistä olemassaolevista!!
 
Etana-Elli
Mä oikeasti ihailen aurinkokuntaa ja hänen aitoa välittämistä lapsistaan. Minusta on rumaa, miten jotkut tulevat tänne avautumaan hänen miehestää, kroppansa kestämisestä yms. Jos joku joskus jostain valittaa, niin ei se tarkoita sitä, että mies on täys p ja kroppa vetelee viimeisiään. Yhdenkin lapsen äiti voi välillä tuskastua mieheensä ja murehtia vartalostaan, Silti hänelläkin on oikeus tehdä lisää lapsia.

Itse olen perhepäivähoitaja ja minulla on joka päivä viisi lasta hoidossa, iältään 1-6. Ja kaikki pääsee syliin. Lukuhetkestäkin nautimme ja kaikki kuuntelee. Kun hommat on hanskassa, kaikki sujuu. Joskus minulta on hansakat hukassakin ja silloin ei suju mikään. Mutta sitä se elämä on. Aurinkokunnalla voi olla hyvinkin samanlaiset arkipäivät kuin meillä, ja sama määrä kotona lapsia. Illaksi tulee koululaiset kotiin, mutta myös mies. Ja jos perheessä osataan hommia jakaa, niin lasten huomioiminen ei ole mahdotonta.

Haluaisin vain sanoa, että ne, jotka eniten tuomitsevat, ovat yleensä niitä, jotka vähiten tietävät.

Aurinkokunnalle paljon kukkasia!
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Joo mutta tuon kokoisessa porukassa on kyllä osa tai jopa kaikki lapset varsin vailla huomiota, osittain jopa heitteillä.Ei ole ihmisen itseisarvi lisääntyä kuin kani vaan pitää huolta niistä olemassaolevista!!
Jaa. Tai sen voi nähdä niin että normaalissa 1-2 lapsen perheessä lapset kärsii, kun ei ole niitä sisaruksia ympärillä tarpeeksi!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Jösses teitin kanssanne... Tän piti olla se
Huomiosta... meillä lapset saavat huomiota, ihan jokainen, ja juuri siksi mie en ole töissä. Mie olin tässä koulussa ja töissäkin kahdeksannen ollessa pieni, mutta se yhtälö ei vaan toiminut meillä. Silloin mie en voinut jakaa sitä huomiota ja perushoitoa lapsille niin, kun he tarvitsevat. Siksi jättäydyin kotiäidiksi, ja se toimii meillä - ja pärjäämme taloudellisestikin - ilman sosiaalihuollon luukkua.


Miten pärjäätte sitten kun loppuu hoitovapaa ja jossain vaiheessa työttömyyskorvaus loppuu?
johan tuollaisesta katraasta saa semmoiset lapsilisätkin että ei väliä vaikka ei muuta tulisi, niin siltikin elää hyvin ja ei tarvitse tosiaankaan töihin mennä kituuttamaan, ehkäpä ap siksi vielä yhdestä haaveilee ? alkaako hoitovapaa häämöttää ?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
johan tuollaisesta katraasta saa semmoiset lapsilisätkin että ei väliä vaikka ei muuta tulisi, niin siltikin elää hyvin ja ei tarvitse tosiaankaan töihin mennä kituuttamaan, ehkäpä ap siksi vielä yhdestä haaveilee ? alkaako hoitovapaa häämöttää ?
eiköhän se nuorin oo vielä ihan vauva sekin että ei kai vielä ois pakko saada uutta vauvaa.
 

Yhteistyössä