Oiskohan meillä jo voinut olla sikaflunssa...

Meillä oli lasten kanssa syysloman aikaan viikon kestävä flunssa, joka ensin oli lievä ja sitten oli pari päivää pois ja alkoi uudelleen niin, että lapsilla oli yhtenä päivänä kuumetta ja kova yskä kolme-neljä päivää. ei ollut mitenkään kova tauti, mutta sitkeä. Mulla oli sit samanlainen.

Mie olen töissä paikassa, jossa joudun olemaan tekemisissä erittäin monien ihmisten kanssa päivittäin. Useat heistä ovat sairastuneet. Me ollaan kuitenkin edelleen terveitä. Myös lasten päikässä on sairastettu jo pari viikkoa. Mietin vaan, että voisko possu olla näin lieväkin?
 
vieras
Voi olla noin lievä. Meilläkin oli. Tosin mä en sairastanut kun mut rokotettu jo 3 viikkoa sitten. Mutta tosiaan tuohon taudinkuvaan kuuluu myös, että pari päivää on kuumeetonta ja parempaa ja sitten alkaa uudelleen tai tulee jälkitauteja (esim. keuhkoputkentulehdus, silmätulehdus, laryngiitti, korvatulehdus, sinuiitti jne.)
 
äiti
No, me nähdään nyt parinviikon sisällä, ett mikä pöpö meillä oli... Ensin minä 2 päivää (enkoskaansairasta) 39 asteen kuumeessa, vatsaoireita, ripulia. Viikko niin kuopus oli 39, 5 asteen kuumeessa päivän, yksi välipäivä ja taas 2 päivää oli 39,5 kuumetta. Kova yskä, nenä vuoti kirkasta solkenaan. Siiten esikko aloitti, 38 kuumetta 6 päivää niin, ett illalla nousi kuume, päivällä ei mitään. Oli kurkkukipua, päänsärkyä. Käytiin lääkärissä tulehdusarvot normaalit ja keuhkot puhtaat, epäili possua, muttei testannut. Anoppi, joka hoiti lapsia loppuviikon sairastui kuumeettomana tosi pahasti. kurkkukipu, nuha, vetämätön olo. Nyt antibiootti poskiontelotulehdukseen ja silmätulehdus kaupan päälle. Meitä ei testattu. niin, ja meillä lapset sai vielä silmätulehduksen kaupan päälle... Ja itse oon päiväkodissa töissä jossa sikaepidemia oli tosi paha viime viikon, monta positiivista näytettä... mietin just, ett säästyinkö vai sairastettiinko????? Voi kyllä kuulermma olla lievä....
 

Yhteistyössä