Okey, Let's ZUMBA!!

Kyy
Teen tälle Zumbaamisellekin nyt oman pinon, jos jotakuta kiinnostaa tämä laji.

Eli aloitus tänään, 28.7.09
* Zumba Basic: liikkeiden harjoittelua. Erittäin tehokasta liikuntaa huomasin olevan, sillä jopa pelkällä liikkeiden hitaalla opettelulla hikoilen enemmän kuin koskaan esim. salitreenin jälkeen. Ja minusta siis tuntui siltä, etten ole tehnyt mitään. Liikkeet meinaan aikas vaikeita. Mutta eiköhän se tästä, huomenna sama uudestaan. :D
 
lets not zumba.:D mua raivostuttaa ku se mainos tulee.. siis mikä siinä on eiks voi ite tanssia jotai samba sembaloita kahisevat käsipainot kädessä:D luulis sen olevan sama asia... tietty en ole sen tarkemmin tohon sumppaan perehtyny et turha kai mun on mitään sanoa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Teen tälle Zumbaamisellekin nyt oman pinon, jos jotakuta kiinnostaa tämä laji.

Eli aloitus tänään, 28.7.09
* Zumba Basic: liikkeiden harjoittelua. Erittäin tehokasta liikuntaa huomasin olevan, sillä jopa pelkällä liikkeiden hitaalla opettelulla hikoilen enemmän kuin koskaan esim. salitreenin jälkeen. Ja minusta siis tuntui siltä, etten ole tehnyt mitään. Liikkeet meinaan aikas vaikeita. Mutta eiköhän se tästä, huomenna sama uudestaan. :D
Saaks tähän ketjuun vastata toiset Zumbaajat kanssa ja kertoa omia kokemuksia?
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Teen tälle Zumbaamisellekin nyt oman pinon, jos jotakuta kiinnostaa tämä laji.

Eli aloitus tänään, 28.7.09
* Zumba Basic: liikkeiden harjoittelua. Erittäin tehokasta liikuntaa huomasin olevan, sillä jopa pelkällä liikkeiden hitaalla opettelulla hikoilen enemmän kuin koskaan esim. salitreenin jälkeen. Ja minusta siis tuntui siltä, etten ole tehnyt mitään. Liikkeet meinaan aikas vaikeita. Mutta eiköhän se tästä, huomenna sama uudestaan. :D
Saaks tähän ketjuun vastata toiset Zumbaajat kanssa ja kertoa omia kokemuksia?
Juu, tervetuloa vaan! :D Seura kelpaa aina!

Ja axxl: kait se on sama, mutta tarvii niihin muihinkin ohjeet, niin sama kai se on sit zumbata? :D
 
No niin, aloitin siis 3 viikkoa sitten, tosin kertoja takana vasta 8 kpl.

Olen tehnyt 4 kertaa sitä 20 minuutin zumbaa, aina 40 minuuttia per kerta, eli 2x20 minuuttia noin. Sitten Cardio Partya 3 kertaa ja sitä kolmatta juttua kerran.

On tosi tehokasta kyllä, eikä ollut vaikeaa oppia askeleita, rytmitajusta ja ja hyvästä kunnosta on hyötyä, kun aloittaa. Jaksaa tehdä treenit täysillä, eikä ole vaikeuksia pysyä tahdissa.

Sykemittari sanoi itsensä irti, niin todellista kaloreiden kulutusta en tiedä,mutta hiki tulee kuitenkin kauheasti, eli tehokasta on.

Vielä en osaa sanoa, miten tuo tulee tulee vaikuttamaan kroppaan ja sen muotoutumiseen, sen näkee sitten vasta kuukausien kuluttua, jos näkee :)

Kiva on treenata!
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
No niin, aloitin siis 3 viikkoa sitten, tosin kertoja takana vasta 8 kpl.

Olen tehnyt 4 kertaa sitä 20 minuutin zumbaa, aina 40 minuuttia per kerta, eli 2x20 minuuttia noin. Sitten Cardio Partya 3 kertaa ja sitä kolmatta juttua kerran.

On tosi tehokasta kyllä, eikä ollut vaikeaa oppia askeleita, rytmitajusta ja ja hyvästä kunnosta on hyötyä, kun aloittaa. Jaksaa tehdä treenit täysillä, eikä ole vaikeuksia pysyä tahdissa.

Sykemittari sanoi itsensä irti, niin todellista kaloreiden kulutusta en tiedä,mutta hiki tulee kuitenkin kauheasti, eli tehokasta on.

Vielä en osaa sanoa, miten tuo tulee tulee vaikuttamaan kroppaan ja sen muotoutumiseen, sen näkee sitten vasta kuukausien kuluttua, jos näkee :)

Kiva on treenata!
Kiva kuulla positiivista palautetta. Itsellä peruskunto ihan ok, rytmitajusta en nyt kauheasti tiedä. :D Mutta kaikkeen oppii, eikös? Tänään edessä toinen Zumbatreeni, itse vasta opettelen niitä askelia.
 
Kyy
Toinen Zumba Basics tunti takana ja kyllä hikeä riittää! Vaikka kävin jo suihkussakin! :D Mutta hauskaa on! Tänään jopa osas askeleetkin jo vähän paremmin. :D Huomenna sit eri ohjelma, se Zumba 20min.
 
Mä tein tänään Cardio Partyn 48 minuuttia ja hiki lenti, sykemittarin paska näytti 15 minuutin kohdalla kaloreita 25 :LOL: , täytyy ottaa selvää, mikä sitä vaivaa :D

Vaikea arvioida, mikä on todellinen kulutus, mutta veikkaisin, että 400-600 paikkeilla...

Onko sulla siis käytössä jokin sykemittari tms?
 
täällä kans yks joka tykkää Zumbasta, ihan hirmusesti...kun vaan jaksais panostaa =)
tykkään varsinki tosta 20min ohjelmasta.
harrastanut oon aikainonaan kilpatanssia että lajeista tuttua rytmiä löytyy
ja hiki nousee kyllä pintaan. ensviikolla taas tsatsausta zumbaan :p

ja hei, eikös tossa noita kaloreita pala aika rajusti jos tunninki jaksaa heilua ympäriinsä? B)
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä hyppään kelkkaan mukaan. Just tosin vasta naps naps napsauttelin verkkokaupasta omani, mutta pakettia odotellessa kuuntelen teidän kommentteja.
Tere tulemast voimelemisen piiriin! :D Itse en ole muutamaan päivään kerennyt ohjelmaa tehdä, kun oltiin reissussa. Tarkoitus on taas huomenna tai viim. ylihuomenna palata Zumban pariin! :D
 
Minkä kokosessa tilassa te Zumbaatte? Itse olen jäämässä äitiyslomalle lokakuussa ja ajattelin että vauvan synnyttyä toi Zumba vois olla hyvä treeni mitä tulis sit kotona tehtyä kun lapset nukkuu. Kyllä meillä olohuoneessa tilaa tietty on, mutta kuin ison pläntin toi Zumba vaatii ilman että pitää koko ajan kattoo ettei mene päin seiniä?
 
Jospa mäkin sitten liityn tähän zumbajoukkoon :D Mä nyt olen pari viikkoa zumbannu ja se on kyllä aivan ihanaa =) Eniten meen noita cardiopartya ja sculpt&tonea. Yleensä joka päivä jommankumman. Joskus teen myös 20-min expressin+sen vatsalihaszumban.

Mä zumbaan ihan olkkarissa ja tuossahan ei paljon sitä tilaa tarvi. On kyllä monipuolista ja on kiva kun oppii jotain esim. salsan askelista yms. Itse en kyllä pelkästään musiikkia kuuntelemalla osaisi tehdä noin monipuolista tanssiohjelmaa. (viitaten kun joku ihmetteli miten jotku on tommosen zumban ostanu). Itse tykkään aerobicista mutta enää ei osata tehdä hyviä aerobicohjelmia vaan samoja liikkeitä toistetaan se puolituntia. Mä en jaksa sellasta.
 
Minäkin ilmottautuisin mukaan. :D Zumba-dvd:t löytyvät tästäkin taloudesta. Pari kiloa tuossa kesän alussa ehdin jo laihtuakin, mut sitten tuli vähän takapakkia, kun oltiin lomilla ja muilla paikkakunnilla ja sen päälle oikein kunnolla kipeinä. Nyt olen aloittanut uudelleen. Se 20 minuutin ohjelma varsinkin on hyvä, jos ei muuta jaksa tai ei ole aikaa. Sculpt & Tone tuntuu myös todella tehokkalta! Katsotaan, alkaako taas tuloksia syntyä, kun otan sen kunnolla asiaksi...
 
Kyy
Kiva, että tänne tulee porukkaa mukaan! :D Itse en ole koko zumbannut, mutta aloitan taas maanantaina kun tämä härdelli täällä rauhoittuu ja alkaa arki! :D Ajattelin kokeilla sitä 20 min. ohjelmaa seuraavaksi.
 
Ottakaa hei kokovartalo-valokuvat itsestänne ennen kun alatte aktiivisemmin Zumbaamaan. Jos ja toki KUN se toimii, niin on kiva kattoa mikä oli lähtötilanne. Joku rohkea toki voisi ne täälläkin julkaista, mutta ainakin nyt itseään varten kannattaa napata jemmaan kuva tai pari ja sitten vaikka puolen vuoden ja vuoden päästä uudet kuvat. Niistä näkee kehityksen!
 
Kyy
Tänään aloitin sen Lose a trouser or dress size -ohjelman Zumba Cardio Partylla. :D Heti herättyään kun tekee, niin saa kummasti energiaa koko päiväksi! (Tai no eihän siitä oo vasta kun pari tuntia, mutta tosi energinen oli kuitenkin!) :D

Huomenna vuorossa Zumba Sculpt & Tone.
 
kääk..mä en oo saanu itsestäni irti viikkoon muuta ku oon käyny salilla ja lenkillä,tällä viikolla ihan must, muuten lysähtää täysin zumbaamiset.
täällä meillä turussa päin alkaa oikein zumba-treenit...en tie jos sinneki innostuis lähtemään =)
 
Nyt on tullut paljon tanssittua ja muutenkin liikuttua ja paino putoaa noin 500g viikkovauhtia MUTTA reisien mitta on kasvanut parissa viikossa noin puoli senttiä ja lantio 3cm. Siis MITÄ????? Voiko liikunta vaikuttaa aluksi noin? :attn: :'(
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan zumbaajaksi :wave: Itse vasta opettelen liikkeitä, pari kertaa oon harjoitellu. Eka tuntui aika vaikeelta,mut tänään tuntui jo vähän helpommalta ja kyllä hiki näköjään lentää!
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja mikäkesä:
Nyt on tullut paljon tanssittua ja muutenkin liikuttua ja paino putoaa noin 500g viikkovauhtia MUTTA reisien mitta on kasvanut parissa viikossa noin puoli senttiä ja lantio 3cm. Siis MITÄ????? Voiko liikunta vaikuttaa aluksi noin? :attn: :'(
Juu, alkuun liikunta kerää äkkiä nestettä lihaksiin. Muista juoda paljon, vähintään 3l/pvä! :D
 
hei liityn nyt tänne, jos saan? =) olen nyt zumbannu joku 4pvä. mulla on sellanen 30min ohjelma, ja 20 min. olen molempia tehny, ja hiki lentää :D vaikka kuntokin pitääs hyvä olla, voimatreenit jätin nyt tauolle, ja aion keskittyä nyt zymbaan, kuminauhoihin, hyppynaruun, ja jumppapalloon =) zumbaamisessa on se hyvä puoli että se on aivan huippu hauskaa.. :D p.s. toivottavasti sanna80 saat pian ohjelman, ja pääset zumbaa harjoittamaan =)
 
Meillä on tässä muutto tulossa ihan kohta, eikä hirveästi ole ollut aikaa zumbaamiseen. Nyt ajattelin ottaa sen verran omaa aikaa itselleni illalla, että vedän ainakin sen 20 minuutin ohjelman. Ei tästä muuten mitään tule. Nytkin olen lihonut ne pari kiloa takaisin, mitä silloin kesän alussa jo lähti tämän avulla... :ashamed:
 

Yhteistyössä