Olen äiti, joka vihaa ruuanlaittoa.Kivittäkää minut!

  • Viestiketjun aloittaja kaks muksuu
  • Ensimmäinen viesti
kaks muksuu
Meillä syödään aika paljon eineksiä ja puolivalmisteita. Ainoa asia josta voin olla perheemme ruokailussa "ylpeä", on se, että syömme paljon hedelmiä.

Olen laiska ruuanlaittaja, se on minulle välttämätön paha.

Joskus kade kun täällä lukee mitä ruuaksi ketjuja, että miten jotkut jaksaa ja osaa vääntää gourmet ruokaa päivittäin.
 
sh-äiti
Einekset on hyviä. Meilläkin niitä syödään muutaman kerran viikossa ja aina on jotain valmista ruokaa hätävaralle. Ja voin sanoa että en ikinä osaisi itse tehdä niin hyvää jauheliha-perunasoselaatikkoa mitä ostan valmiina. Uskallan myöntää että jos raaskisin niin useimminkin ostaisin eineksia.
 
Minkä takia sut kivitettäs? Itse rakastan ruoanlaittoa ja panostan siihen joka päivä, mutta parempi lasten syödä eineksiä kuin olla syömättä. niissä vaan maku on aika sama kaikissa ja rasvaa ja suolaa liikaa. kalliiksikin se tulee. mutta koita edes sen verta tehdä ruokaa että saisit lapsesi innostumaan asiasta. joskus voit sitten nauttia heidän tekemästään ruoasta :D
 
deedee
Minä harvoin edes teen mitään ruokaa päivissä, tosin lapsi vasta 6kk joten hälle ei tarvitse, itse vaan leipää ja jogua.. Mielelläni kyllä kokkailisin mutta ei aika riitä kun yh ja lapsi hyvin huomionkipee.<3 Mutta jahka tyttö kasvaa niin eiköhän sitä sit jotain saa aikaseks.
 
Taa
*viskaa kiven*

Ei vaan. Mä en myöskään pidä ruuanlaitosta, mutta olen väkisin opetellut sietämään sitä. Puolivalmisteita tulee käytettyä jonkin verran ja joskus jopa mikroruokiakin. :ashamed:
 
Mä tykkään tehdä ruokaa mut kun nykyään ei ehdi tehdä mitään oikeasti hyvää. Aina vaan jotain perunaa ja kastiketta, makaronilaatikkoa, keittoja yms. perusruokaa. Ennen lapsia ehti hyvin paistella pihvejä ja tehdä kaiken maailman sörsseleitä kaveriksi. Syödään myös jonkin verran eineksiä. Eilen syötiin purkkihernekeittoa :/
 
kolmen äiti
Minäkään en pidä ruoan laittamisesta, mutta pakko ruokaa on laittaa koska olen perheen perustanut ja velvollisuuteni on tarjota lapsille hyvät eväät elämään kirjaimellisesti. :)
Einekset ovat yleensä epäterveellisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
mä tykkään tehä ruokaa, mut mua ottaa päähän se jälkien siivoominen. koko keittiö aina kaaoksessa jos tekee jotain vaativampaa. joo, vihaan siivoomista.
Eli meän pittää yhistää voimat, sie teet ruokaa ja mie siivoan jäljet :heart:
nii, hukkaa se ukkos ja muuta meille :LOL: :saint:
 
samma här
Mä en tykkää ruuanlaitosta mut allergoiden takia peruseinesruuat ei käy. Mä kokaan sit keittoja ja patoja ja laatikoita, useimmiten pakastevihanneksia käyttäen, eli helppoa, ei vie aikaa ja on suht terveellistä mahdollisimman vähällä vaivalla.:)
 
nimetön
En kivitä,

MUTTA arkiruuan (en niinkään gourmetin) valmistajana olen sitä mieltä, että itsetehty tulee halvemmaksi, on tuoreempaa (esim. vitamiineja tuhoutuu joka kuumennuksessa), terveelisempää (suola, piilorasva/sokeri ja lisäaineet) ja lapset voi ottaa kokkaamiseen mukaan. Itsetehty maistuu paremmalta!

Meillä syödään myös eineksiä (ehkä kahdesti viikossa) ja pienemmälle annan purkkiruokaa "hätätilanteessa". En todellakaan valmista esim. maksalaatikkoa itse!

En ole mikään superäiti, tiskaaminen ja siivoaminen ketuttaa, mutta mielestäni ruuanlaitto on ihan perustoimintaa kotona, oli lapsia tai ei. Enkä halua provosoida nyt ketään...Kukin tyylillään, eikä se ole minulta pois jos joku syö vain eineksiä...
 
äiti81
Alkuperäinen kirjoittaja kaks muksuu:
Meillä syödään aika paljon eineksiä ja puolivalmisteita. Ainoa asia josta voin olla perheemme ruokailussa "ylpeä", on se, että syömme paljon hedelmiä.

Olen laiska ruuanlaittaja, se on minulle välttämätön paha.

Joskus kade kun täällä lukee mitä ruuaksi ketjuja, että miten jotkut jaksaa ja osaa vääntää gourmet ruokaa päivittäin.
Sittenhän meitä on kaksi!

En varsinaisesti ole uusavuton, peruskotiruokia osaan tehdä. Mutta vihaan ruuanlaittoa, siinä tulee niin kauheesti tiskiäkin, eikä ole tiskikonetta, perheenjäseniä on 5. Eineksiä syödään usein, ehkä kerran viikossa pakottaudun tekemään jotain alusta asti. Mutta ei kai ne einekset mitään myrkkyä ole, siis jos ei pelkkää hampurilaisia ja pizzaa syö. Ja kasviksia ja hedelmiä meillä syödään päivittäin.
 

Yhteistyössä