Olen aina ollut laiha/hoikka, haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja heli lai
  • Ensimmäinen viesti
ap
Sukulaiseni ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hoikkia kaikki.. Yhden ylipainoisen isä (joka ei siis ole minulle verisukua) on lihava kuten lapsensakin, äiti joka on meidän sukua, on hoikka.

Tässä suvussa kyllä näkee sen, mikä merkitys geeneillä(kin) on, toiset pysyy hoikkana luonnostaan ja toiselle vaikeaa. Toki elämäntavoillakin merkitystä..
 
ap
Ööh.. Miksi ihoni olisi venynyt?? :D Ei siis ole lapsia..
Äidilläni oli joskus muikeat raskausarvet (normaalit, ei erityisen pahat siis kuitenkaan), toisten sukulaisteni arpia en ole koskaan katsellut.
 
ap
Syön juuri sitä, mitä mieleni tekevi :) Syön paljon myös roskaruokaa, karkkia ym. epäterveellistä, mutta useimmiten tekee mieli niitä terveellisempiä vaihtoehtoja.. Esim. tykkään enemmän ruisleivästä kuin vaaleasta (syön vaaleaa TOSI harvoin), tykkään hedelmistä ja vihanneksista jne.

Itseasiassa minulle tulee kausia (vaikkapa nyt lomalla), jolloin puputan enemmän epäterveellistä, jonka jälkeen tulee yökötys noita ruokia kohtaan ja kuola valuu pelkästä ajatuksesta hedelmiä ja normaalia kotiruokaa.. Elimistöni tietää, mistä on pulaa ;)
 
Millä/kuinka usein herkuttelet? Liikutko säännöllisesti, mitä teet ja kuinka usein?

Itsekin olen tosi hoikka ollut aina, mutta olen vielä nuori ja pelkään että en pysy ihannepainossani vaikka geeneissä tämäkin. Ja noista arvista ja ihon venymisestä..itselläni pepussa kivat raskausarvet vaikka painoa löytyy joidenkin mielestä liiankin vähän eikä raskauksia takana.
 
ap
Ja lisättäköön, että jos syön vaikkapa karkkia, minun ei tarvitse syödä sitä pussillista kerralla, kun ei vain tee mieli enää kourallisen jälkeen (yleensä/enää, suklaata meni yhteen väliin melko mukavasti..)
Nytkin on olohuoneen pöytä täynnä namuja, kun käytiin reissussa, mutta eipä noita tule huvikseen syötyä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Millä/kuinka usein herkuttelet? Liikutko säännöllisesti, mitä teet ja kuinka usein?

Itsekin olen tosi hoikka ollut aina, mutta olen vielä nuori ja pelkään että en pysy ihannepainossani vaikka geeneissä tämäkin. Ja noista arvista ja ihon venymisestä..itselläni pepussa kivat raskausarvet vaikka painoa löytyy joidenkin mielestä liiankin vähän eikä raskauksia takana.

Herkuttelen pitsalla, kebapilla, karkilla, sipsillä, mitä nyt ikinä tekeekään mieli.. Joskus menee enemmänkin, mutta yleensä ihan ajoissa tulee se stoppi, sanotaanko että puoli pussia sipsiä kerrallaan lienee se raja.
Esim. viimeisen parin viikon aikana tuli syötyä pelkästään ulkona, kun oltiin reissussa ja lisäksi oli melko kostea reissu eli alkoholiakin paloi. Tuon reissun jälkeen ei varmasti vähään aikaan tee mieli mitään kökköä, nytkin ostin enimmäkseen terveellistä kaupasta..

Nyt kun sanoit tuosta ihon venymisestä niin tulipa mieleen, että oli minulla sittenkin nuorempana pepussa arpia, kun leveni niin äkkiä suklaasta.. Mutta ajan mittaan lähtivät pois, eräänä päivänä huomasin ettei niitä enää ole. Minulle lääkärit vieläkin sanovat, että olen liian hoikka/pari lisäkiloa ei olisi pahitteeksi ja muuta kakkaa, mitä ihmettä ne kaksi kiloa tässä kropassa oikein ovat?? Pelkästään siksikö, että painan sen kaksi kiloa enemmän?
Olen käynyt ravitsemusterapeutillakin huvikseni ja ruokavalioni oli kohdallaan, jotakin korjasi terveellisempään suuntaan.. Veriarvotkin olivat täydelliset. En ymmärrä, miksi siitä painosta pitää itkeä jos muuten kaikki on kohdillaan :(

Ja olen siis 160/51 suunnilleen eli omasta mielestäni normaalipainoinen, tosin erittäin siro ja siksi saan kuulla siitä, yleensä hieman negatiiviseen sävyyn..
 

Yhteistyössä