Olen lähdössä leikkaukseen, kotiin jää 4 lasta ja koti pitäisi siivota

  • Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
nyt etukäteen, että mies sitten ja lapset / anoppi löytäisivät tavarat. Tahdon omanmielenrauhani vuoksi että kaikki kaapit, etc on tip top. Leikkauksen jälkeen minulla on 2 viikon täydellinen kantelukielto ja 3kk pitää ottaa rauhallisesti. Lapset on iältään 4kk - 7 vuotta.

Koti on iso vanha omakotitalo, jonka siivoamiseen menee kauan. Oisko jollain antaa siivous suunnitelmaa etc miten aloittaa, kerralla en pysty paljon/ raskasta kun kivut yltyvät kovaksi/ en lastenhoidolta ehdi.

Pitäisikö ruokaa tehdä pakkaseen, kuiva ainekaappiin mitä varata... Kun en jaksa pähkäillä...
 
"mie"
Kannattasko sun antaa ittellesi vähän armoa ;) ? Kyllä ne tarpeelliset jutut löytyy kun on tarves ja kaupasta voi ostaa jollei löydy.

Olen joskus ollut samanmoinen, kunnes raskausmyrkytys yllätti niin että ei ollut enää aikaa siivoilla vaan sairaalaan mentiin kiireellä. Anoppi ja oma äitini tulivat hoitamaan lapsia (mies oli päivät töissä) ja hyvin kaikki sujui vaikka sairaalassa olin kaikkiaan 4,5 vkoa. Kyllähän mua "nolotti" sekamelska mikä jäi jälkeen - mutta oikeasti, onko sillä väliä? Hienosti oli tavarat löydetty ja lapset sai ruokaa- sitähän varten nuo tukiverkostot on että hoitaa äitin hommat jos äiti ei ole kykenevä. Älä rasita nyt itseäs ennen leikkausta, voi meinaan vaikuttaa sun parantumiseenkin.
 
gpu
Jos olet kipeä, niin et kyllä ala mihinkään suursiivoukseen ja pakastimeen kokkailemaan. Jos eivät saa itse ruokaa laitettua isä ja anoppi, niin menkööt grillille (minä olen tätä mieltä) Nyt otat rennosti ennen leikkausta, etkä uuvuta itseasi. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
 
Armoa!

Vaikka ne kaapit olis tip top, niin takaan, että eivät silti löydä etsimäänsä. Trust me. :whistle:

JA kyllähän joku kaupassa käy, turha kovasti mitään hamstrata. Tietty voi jotain sinne pakkaseen valmiiksi tehdä, mutta ajattelisin, että on enempi näytön paikka nyt miehellä ja lapsilla kuinka huusholli pyörii ilman että äitee huolehtii kaikesta.

JA sairaalasta palauduttuasi sähän olet neuvomassa ja 'käskyttämässä' mitä pitää tehdä ja miten.

Kyllä ne pärjää.

Tsemppiä leikkaukseen!
 
Täältäkin ehdotus että älä stressaa niistä kaapeista ja ruuista! Ei se siitä kummene vaikka siivoisit ja kokkaisit! Kyllä ne pärjää ihan yhtä hyvin vaikket nyt hössäiskään! Ja todellakaan nyt sairaana kannattaa keskittyä vaan niihin lapsiin :) Onnea leikkaukseen!
 
hr
mä siivoisin vasta sen jälkeen kun etsijät ovat sotkeneet kaapit ja itse olen kuntoutunut.. Luultavasti joudut kuitenkin siivoamaan kaiken uudestaan muiden jäljiltä, niin antaisin olla.
 
Kyllä ne miehesi ja anoppisi pärjäävät vaikka et ole kiillottanut koko kotia ennen leikkaukseen lähtöä... Ja luulis että miehesikin osaa siivota.. Säästä nyt vähän omia voimiasiakin, koska tarvit niitä sitten toipumiseen!
 

Yhteistyössä