olen lihonut 24kg viime keväästä- masennuslääkkeet lihottaa?

  • Viestiketjun aloittaja mlla
  • Ensimmäinen viesti
mlla
Viime kevääksi sain vähän laihdutettua ja silloin siis 160cm 82kg...kesää kohti ahdistus ja ahmiminen palasivat, mutta liikunnallisen työn takia paino pysyi samana. Kesäkuun lopussa sitten jäin työttömäksi, ja elokuuhun mennessä kiloja oli tullut 8..tänään kävin vaa´alla ja paino noussut vielä reilut 16 kiloa eli 106,6kg näytti vaaka tänään!! Aloitin loppukesästä masennuslääkkeet, niillähän on taipumusta lihottaa??
 
Vvvvvvv
Lääkkeet voivat lisätä myös ruokahalua. Eräs oli hyvin valikoiva ruokien suhteen, nirsoilija, mutta kun lääkitys oli päällä, niin melkein kaikki maistui eikä syömisen määrällä ollut mitään rajaa.
 
Sirionful
Jotkut kyllä lihottaa. Itsellä mirtastapin kyllä lisäsi ruokahalua selvästi. Myös ketipinoria kokeiltiin mm. masennukseen ja se kanssa nosti ruokahalua ihan älyttömästi. Myös pelkkä masennus saattaa aiheuttaa joillekin ahmimista tai sitten ahdistus. Itselle kertyi 30kg ennen kuin lääkkeet vaihdettiin ei lihottaviin ja nyt on lähtenyt sen myötä 8kg. Vielä on pitkä matka takasin.
 
"nainen"
Voi hyvinkin nostaa painoa nuo lääkkeet. Joku muu lääke olisi varmaan parempi sulle. Mulla oli käytössä citalopram joskus pari vuotta sitten, ja mulla laski silloin paino joku 10kg, ja pakkauksen ohjeessa luki että voi vaikuttaa lihottavasti tai laihduttavasti. Mutta mula varmaan johtui siitäkin, että kun aloin voimaan paremmin, lohtusyöminen loppui. Mulla on tapana syödä suruun ja pahaan oloon, silloin painokin nousee.
 
Vvvvvv
Ei lääkkeet yksin lihota 24 kiloa. Ne voi kyllä lisätä ruokahalua mutta kyllä se sun suuhus laittama ruoka on loppupeleissä se mikä lihottaa.
Mutta miten pystyy vastustamaan ruokaa, jos lääkkeet lisäävät ruokahalua. Harvalla, etenkään masentuneella, riittää mielenvoima toimimaan omaa mieltä ja kehoa vastaan. Pitäisi olla huippu-urheilija tai muu vastaava, joka pystyy toimimaan vastoin luontoa.
 
"PÖPI"
Niin. mikään lääke sinällään ei kyllä lihota eikä laihduta. Se on kyllä ihan tosi. On kyllä lääkkeitä, jotka lisäävät ruokahalua ja jotka vähentävät ruokahalua. Sillätavoin voi lääkityksen kautta lihoa ja laihtua, jos ei itse tajua miten lääke vaikuttaa ruokahaluun.
 
Ei lääkkeet yksin lihota 24 kiloa. Ne voi kyllä lisätä ruokahalua mutta kyllä se sun suuhus laittama ruoka on loppupeleissä se mikä lihottaa.
Mulla on sellainen kokemus kilpirauhaslääkkeestä, että lähtöpainoni 38kg ja kahdessa viikossa tuli 20kg lisää painoa. Kun lääkkeet lopetettiin lähti samainen paino kahdessa viikossa. Enkä tosin oikein syönyt mitään koko aikana sillä oksensin lähes kaiken minkä sisääni laitoin. Nyt kun kilpirauhanen on leikattu on painokin lähtenyt rauhallisesti tippumaan ilman laihdutusta.
 
sgnsj
Mulla on sellainen kokemus kilpirauhaslääkkeestä, että lähtöpainoni 38kg ja kahdessa viikossa tuli 20kg lisää painoa. Kun lääkkeet lopetettiin lähti samainen paino kahdessa viikossa. Enkä tosin oikein syönyt mitään koko aikana sillä oksensin lähes kaiken minkä sisääni laitoin. Nyt kun kilpirauhanen on leikattu on painokin lähtenyt rauhallisesti tippumaan ilman laihdutusta.
Aloituksessa oli kyse masennuslääkkeistä.
 
jeeps
Mulla psykiatri sanoi, että ketipinor (käytetään masennuksen, unettomuuden ja skitsofrenian hoidossa) lihottaa. Eli HYVIN monilla sillä on lihottava sivuvaikutus. Ei se ole mitään itsekurin puutetta, vaan johtuu lääkkeestä.
 
"Jeps"
Mulla on sellainen kokemus kilpirauhaslääkkeestä, että lähtöpainoni 38kg ja kahdessa viikossa tuli 20kg lisää painoa. Kun lääkkeet lopetettiin lähti samainen paino kahdessa viikossa. Enkä tosin oikein syönyt mitään koko aikana sillä oksensin lähes kaiken minkä sisääni laitoin. Nyt kun kilpirauhanen on leikattu on painokin lähtenyt rauhallisesti tippumaan ilman laihdutusta.
Mistä se paino sitten tuli jos et syönyt mitään (ja oksensit senkin vähän pihalle)? Ei ne pari grammaa painavat pillerit sitä massaa lisää..
 
sghgsi
Niin ja puhutaan lihottavista lääkkeistä tässä muutenkin. Jos haluat kommenttia masennuslääkkeeseen niin kaverin kohdalla kävi niin, että lääke toi kuukaudessa muutaman kymmenen kiloa lisää. Lääke vaihdettiin heti ja paino laski.
Mä vastasin aloitukseen ja tarkoitin masennuslääkkeitä tietysti kun aloituksessa oli kyse vain niistä. Kenenkään kaverin tai tutuntutun juttuja en katso luotettavaksi todisteeksi siitä että masennuslääke yksistään aiheuttaisi lihomista.
 
Mä vastasin aloitukseen ja tarkoitin masennuslääkkeitä tietysti kun aloituksessa oli kyse vain niistä. Kenenkään kaverin tai tutuntutun juttuja en katso luotettavaksi todisteeksi siitä että masennuslääke yksistään aiheuttaisi lihomista.
Hyvä, että vastasit. Minä vastasin näihin kommentteihin joissa puhuttiin yleisesti lääkkeistä jotka lihottavat.
 

Yhteistyössä