Olen niin väsyny ja huolissani..

  • Viestiketjun aloittaja mitä teen!!!!
  • Ensimmäinen viesti
"hippu"
Meillä on kans tosi huonosyömäinen poika. Menee reilusti miinuskäyrällä. Poika on jo 7v. ja edelleen syö tosi huonosti mutta on toi hengissä pysyny. Aluksi ei juuri mikään kelvannut ja mulla oli hermo kireellä. Nykyään melkein kaikki ruuat kelpaa mutta määrät on tosi pieniä. Annetaan sitte pojalle ruoka-aikojen välilläkin jotain jos haluaa. Eli poika syö mitä haluaa sillon kun haluaa ja lisäksi monivitamiinia. Moneen vuoteen en oo enää jaksanu asiasta stressata kun ei se mitään auta.
Mun mielestä sun kannattais viedä lasta kuitenkin vaikka kolme päivää viikos hoitoon jos se kerran edistää syömistä ja saisit itte levättyä.
 
"vieras"
Heips! Meillä tenava söi alle vuoden ikäisenä tosi huonosti muutaman kuukauden koska oli parin viikon välein kipenä, ja jotenkin yhdisti sairaaksi tulon syömiseen (oli mm. vatsataudissa). Ei huolinut kuin keksiä tai nakkeja!Joskus ehä banaanin... Mutta pikkuhiljaa ajan kanssa alkoi taas syömään, tosin syöttää ei antanut. Itse söi sormin minkä söi. Nyt ollut kuukauden päiväkodissa (1v5kk) ja ruoka maistuu! Ja hienosti syö lusikalla. Ja syöttääkin antaa... Ottaa hirveästi mallia toisista lapsista :)Hoikkahan tuo vielä on, 500g vaan tuullut lisää painoa kesästä. Mutta en jaksa stressata.
 
Kyllä mäkin tuota korvatulehdusta syyksi veikkaisin syömättömyyteen, tuttava perheen poika lakkoili lähes täysin 6kk, lääkäistä vaan määrättiin antibiootti kuuria toisen perään ja mitään apua ei löytynyt. Viimein pääsivät oikein korvalääkärille ja saatiin hommaan selvyys, nyt herralle taas ruoka maistuu.

Tietysti nyt on sitten kasvukäyrillä ihan miinuksella kun ei pitkään aikaan syönyt juuri mitään. Eipä sitä itsekkään tule syötyä jos kokoajan sattuu.
 
a.p
Kyllä mäkin tuota korvatulehdusta syyksi veikkaisin syömättömyyteen, tuttava perheen poika lakkoili lähes täysin 6kk, lääkäistä vaan määrättiin antibiootti kuuria toisen perään ja mitään apua ei löytynyt. Viimein pääsivät oikein korvalääkärille ja saatiin hommaan selvyys, nyt herralle taas ruoka maistuu.

Tietysti nyt on sitten kasvukäyrillä ihan miinuksella kun ei pitkään aikaan syönyt juuri mitään. Eipä sitä itsekkään tule syötyä jos kokoajan sattuu.
Olen miettiny kyllä samaa, enää en aio yhtään antibiootti kuuria syöttää vaan vien lapsen yksityiselle putkitettavaksi,jos viel tulee korvatulehdus..
Tosin Lapsi on ollut aina hyvin pieni, ihan syntymästä asti, ensimmäiset kuukaudet kasvoi hurjasti pelkällä tissimaidolla ja kun kiinteät piti aloittaa niin siihen se kasvu tyssäsi:(
 
No en lähtis kyllä peesaamaan tota että ei ole väliä mitä syö! Ei se lapsi pelkällä pastalla kehity! Mä soittaisin neuvolaan ja pyytäisin lähetteen ravitsemusterapeutille! Ei se välttämättä saa lasta syömään mutta osaisi neuvoa tarvitseeko lapsi lisäravinteita. Vitamiinit, aminohapot jne. on TODELLA tärkeitä jotta ihminen kehittyisi. Soita jo tänään!!!
Kyllä se niin on että kun lapsi ihan täysin kieltäytyy syömästä, niin sillon se on ihan se ja sama mitä lapsi syö, kunhan syö!! Tässä ei nyt ole puhuttu nirsoista lapsista eikä sellaisista jotka ei syö "kunnon ruokaa" että saisivat sitten herkkuja tilalle, vaan lapsista jotka yksinkertaisesti kieltäytyvät syömästä. Ennen kun on itse kokenu sen että lapsi ei suostu mitään ruokaa nielemään, ei tajua miten hirveetä se on kun ei viikko kausiin saa lasta syömään mitään.

Ap: meillä on ihan sama että nälkäisenä ei syö senkään vertaa kun muuten saattaisi syödä, eli annetaan ensin maitoa pahimpaan nälkään ja sitten ruokaa.

Mekään ei saada neuvolasta mitään apua. Jouduin VAATIMAAN lähetettä ravitsemusterapeutille. ja edelleen terkka on sitä mieltä että sen neuvot on vääriä:headwall: Meillä on nyt vaan uusi ongelma, että ei meinata saada vitamiinejakaan menemään. D vitskut menee, mutta muita ei tahdo syödä. Terkka juoksuttaisi jatkuvasti punnituksissa, mutta todettiin että ei tuo lapsi sillä kasva että 1-2 kertaa kuussa punnitaan. Pituutta tulee hyvin, paino vaan menee vähän miinuksella.
 

Yhteistyössä