Olen nykyään vainoharhainen palstan takia...

  • Viestiketjun aloittaja PalstanVaikutus
  • Ensimmäinen viesti
PalstanVaikutus
Esim. jos ollaan isossa puistossa niin mietin aina että varmaan joku puistossa kyttää (ilkeämielisesti) lasteni pukeutumista, minun olemusta, minun tapaa olla lasten kanssa jne...

Jos olen kaupassa niin ahdistun jos takanani on paljon jonoa, mietin että ne varmaan kyttää ja arvostelee ostoksiani.

Jos joskus satunnaisesti poltan tupakan niin menen niin sysimetsään ettei kukaan näe että ÄITI jolla on kotona lapsi polttaa.. onneksi poltan vain pari kertaa kuukaudessa/juhliessa, muuten piiloutumisesta tulisi enemmän harmia..

jne jne...
 
PalstanVaikutus
No vasta hiljattain olen havahtunut, että ei taida olla ihan normaalia, että näin paljon vaikuttaa... Esim. just että poltan joskus yhden tupakan ja rämmin sen takia jonnekin metsään (jossa iiiisot kinokset ja jalat polvia myöten lumessa ja aikaa tuohon reissuun menee joskus puolikin tuntia).. menee ehkä vähän pitkälle jo se vainoharhaisuus.. Samoin olen alkanut kuvitella että melkein kaikki ihmiset on jotenkin "ilkeitä kyttääjiä".

Niin ja jos joskus mies on pukenut lapsen kauppareissulle ja lapsella on vain ohut pipo eikä kauluria ollenkaan, niin vainoharhaisena ajattelen että saletisti joku naapuri tekee ls-ilmoituksen kun lapsi on huonosti puettu (vaikka oikeasti tuskin kukaan tekee kaulurin puutteesta ls-ilmoitusta kun matkaa autolle on 15 metriä??)
 
PalstanVaikutus
Eikö oikeasti kuulosta normaalilta??

Mä olen alkanut miettiä voiko mulla olla joku mt-ongelma? Siis joku mistä johtuu tämä jatkuva pelko että joku inhoaa, paheksuu, tuomitsee mut tai "kyttää"? Mun mies kerran sanoi että mulla on oikeasti vainoharhaista käytöstä mutta koska itse tunnistan sen niin se ei ole niiiin huolissaan.. mies on esim. sanonut että ketään ei oikeasti kiinnosta jos joskus harvoin poltan tupakan ulkona, että sen takia ei tarvitse tehdä vaellusta metsään.

Mutta tätä EI ollut ennen kuin aloin pyöriä palstalla vakituisesti. Sitä ennen moni asia ei tullut mieleenkään, esim. että joku oikeasti arvostelee ja paheksuu jos ostaa kaupasta valmisruokia.
 
"vieras"
Älä huoli, et oo ainoa.. Palstan ansiosta olen myös itse alkanut kiinnittää samoihin asioihin huomiota. Tosin poltan kyllä julkisesti, mutta oon ihan varma että kaikki tuijottavat. Varsinkin jos liikun lasten kanssa. Lasten vaatteisiinkin kiinnitän enemmän huomiota. Hyvä etten ole ainoa :)
 
Vierasminä
Kyllä mä itseäni välillä huvitan ja mielessäni kuvittelen, että kylläpä tästäkin joku saisi kirjoituksen aikaiseksi.

Ei kannata välittää joidenkin pikkusieluisten ajatuksista/kirjoituksista. Suurimmalla osalla se mitä luultavimmin on oman itsetuntonsa pönkitystä.
 
Pidä taukoa palstailusta ja jos, ei onnistu niin haet vaan vaikka jotain keskustelu apua itselles.

Mulla tulee korkeintaan kaupassa mieleen joskus kun, tytär hermostuu jostain ja alkaa kiljumaan. Niin mieleen tulee, että kuinkahan monta alotusta tyttären kijumisesta tänne tehään ja tulee pelkästään huvittunu olo. Viimeks kun, olen tollain ajatellu, niin mieleen tuli nää mammat täällä jotka ei voi sietää että, lapset hermostuksissaan kiljuvat kaupassa, niin mua alko naurattaa ihan hemmetisti. Pidättelin ja tirskuin siinä kassajonossa ja mun edellä olijat tuijotti mua pitkin katsein.
 
PalstanVaikutus
No sinänsä "lohduttavaa" kuulla että muillakin on edes vähän samantyyppisiä ajatuksia... Olen pitempään miettinyt palstailun lopettamista tai ainakin pitkää taukoa. Se vaan on vähän huono juttu, kun toisinaan täältä saa tosi hyviäkin vinkkejä.. mutta vastapainoksi aina tulee luettua sitten noita muitakin ketjuja, joista saan aina ahdistuksen aihetta...
 

Yhteistyössä