Olen pakkaamassa, auttakaahan kokeneemmat matkustelijat :)

  • Viestiketjun aloittaja Jänskittää
  • Ensimmäinen viesti
Jänskittää
Mitä pitää siis ottaa mukaan? Bulgariaan ollaan lähdössä.

Paljonko olette ottaneet vaatteita mukaan? Onko sukat ihan turhat jutut mukana?

En oo koskaan ollut Ruotsia kauempana, joten en välttämättä tajua kaikkia juttuja mitä pitää/ei pidä ottaa mukaan

Kiitos paljon!
 
bulkkis
shortseja ja t-paitoja ja alusvaatteita , bikinit..
noilla pärjää pitkälle - onhan kuumaa just kesällä
Alkuperäinen kirjoittaja Jänskittää:
Mitä pitää siis ottaa mukaan? Bulgariaan ollaan lähdössä.

Paljonko olette ottaneet vaatteita mukaan? Onko sukat ihan turhat jutut mukana?

En oo koskaan ollut Ruotsia kauempana, joten en välttämättä tajua kaikkia juttuja mitä pitää/ei pidä ottaa mukaan

Kiitos paljon!
 
-Jonttu-
Itse pakkasimme kaikkea lyhyttä vaatetta vaan mukaan. Oltiin Kultahietikolla.
Olis pitäny ottaa edes yhdet pitkähihaiset ja -pulttuiset vaatteet mukaan. Illalla oli koleaa.
 
täti tomera
käsipesuainetta ja nopsaan kuivuvia vaatteita, joista tykkää. sukkia pitää ehdottomasti olla mukana. jos on kylmä tai kengät hankaa. lisäksi muutama laastari. itselläni on käsiveskassa pikkuinen selviytymispaketti, jossa käsidesi, laastari, pikkupurkki aurinkovoidetta, päänsärkylääkettä jne. pikku pullo vettä on aina lasten kanssa ainakin mukana.
 
fee
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Itse pakkasimme kaikkea lyhyttä vaatetta vaan mukaan. Oltiin Kultahietikolla.
Olis pitäny ottaa edes yhdet pitkähihaiset ja -pulttuiset vaatteet mukaan. Illalla oli koleaa.
Itse pakkailen myös ja mietin monetko pitkät vaatteet mukaan välimerelle. Päädyin ottamaan mukaan jopa neuletakit. Sukkia saattaa tarvita yöllä hotellihuoneessa ja ulkona on varmasti viileää illalla.

minä ja 1.5-vee lähdössä siis.
 
Viikoksi pakkaan itselle
alushousuja 1/pvä + 1-2 ylimääräiset
3-4 paria ohuita sukkia
pari hametta (pitkä ja lyhyt)
1-2 sortsit
t-paitoja/toppeja n 1 /pvä
sandaalit kävelyyn ja vähän siistimmät
rantaläpsykät
1-2 rintaliivit
uimapuku/bikinit
pitkähihainen paita tai villatakki
pitkät housut

Yleensä pitkähihainen ja -lahkeinen on päällä mennessä koneessa. Sinne alle toppi, ja käsimatkatavarassa puolihame, niin on helppo vaihtaa kentällä jos perillä on tosi kuuma. Yleensä on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Tämä kans lähössä pian ni mäkin haluan tietää...
Tarviiko omaa pyyhettä vai miten hotelleissa tapana, miten usein vaihtavat siellä esim. ne pyyhkeet?
niin ja tarviiko oman pyyhkeen jokatapauksessa mukaan?? Rannalle?

Pitkähihaisia?? En kotonakaan pidä illalla/yöllä MITÄÄN melkein päällä, alushousut saattaa olla

 
Edellinen
Lisäksi otan aina mukaan aurinkorasvaa ja after sunia, etelässä on tosi usein auringossa ne myytävät pullot. Rantakassi kannattaa olla myös että saa tavarat rannalle tai altaalle. Toki periltä löytää jos ei satu sellaista omistamaan. Ja myydään siellä perilläkin tavaraa jos jotain jää. Itse tosin olen ollut Kultahietikolla silloin kun Bulgaria oli vielä komunistinen maa ja silloin ei tavaraa ollut. Mutta se oli silloin se.
 
Edellinen jatkaa taas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Tämä kans lähössä pian ni mäkin haluan tietää...
Tarviiko omaa pyyhettä vai miten hotelleissa tapana, miten usein vaihtavat siellä esim. ne pyyhkeet?
niin ja tarviiko oman pyyhkeen jokatapauksessa mukaan?? Rannalle?

Pitkähihaisia?? En kotonakaan pidä illalla/yöllä MITÄÄN melkein päällä, alushousut saattaa olla
Oma pyyhe pitää olla. hotellissa ei aina ole, tai jos on niin niitä ei saa yleensä viedä rannalle. Lisäksi on joka tapauksessa hyvä olla kuiva, rannalla pyyhe likastuu tai kostuu kuitenkin.

Illat ja yöt on monesti viileitä etelässä, siihen kannattaa varautua. Monesti on jouduttu pitämään villasukkia illalla huoneessa jos on kylmät lattiat! Lentokoneessa on myös tosi usein kylmä, riippuu istumapaikastakin. Senkin vuoksi pitkähihainen ja pitkät housut.
 
vieras
Oma pyyhe mukaan vain jos menee rannalle. Ite tosin en oo jaksanu niitä aina kuljetella, oon ostanut jonkun halvan pyyhkeen rannan turistikrääsäkojusta ja jättänyt sen lähtiessä hotelliin. Hotellissa yleensä pyyhkeet vaihdetaan aina siivouksen yhdessä eli päivittäin.

Etelässä illaksi kannattaa tosiaan ottaa joku pitkähihainen mukaan. Itse meen kyllä polvimittaisella hameella illatkin, mutta käsiin saattaa tulla viileä. Ei sitä kuitenkaan aina iltaisin tarvi, joten oon yleensä ottanut mukaan vaan yhden, jonkun sellasen jonka voi harteille heittää. Lentokoneessa ilmastointi on joskus varsin viileä, mutta siellä saa kyllä peittoja, että sen takia ei tarvitse koneeseen pukeutua lämpimästi jos Suomessakin on lähtiessä kuuma.

Sitten vielä pidät mielessä ne säännökset nesteiden kuljetuksesta käsimatkatavaroissa.
 
Meillä oli viime kesänä Kyproksella yhdet pitkät vaatteet joita pidimme lentojen aikana, lentokoneessa kun tuppaa vilposa olemaan. Perillä sitten huomasimme että vaatteita joutui vaihtelemaan tiheään niin ostimme kaupasta pulveria ja pesimme joka päivä pyykkiä. :) Auringossa kuivui nopsaan.

Aurinkovoiteet, ripulilääke, särkylääke, reseptilääkkeet resepteineen, laastareita, haavanpuhd.aine, käsidesi...

Ja kunnolliset hatut kaikille!

Mukavaa matkaa, nauttikaa helteistä! :wave:
 
itse pakkaisian vaihtoalusvaatteet per päivä (sisältäen sukat) plus t-paita per päivä (ja pari iltajuttua), pitkiä housuja kahdet, samoin parit shortsit tai hametta, parit erilaiset kengät, pari pitkähihaista ja joku vähän sadettakin sietävä. nuo noista vaatteista, käsidesi on nyt jo must vähän minne vaan, itselläni pyyhkeinä koska näen senkin tärkeänä että myös näkyvä lika lähtee. Ja ainahan saa periltä ostettua. tärkeintä on kuitenkin passi, luottokortti, kamera, kännykkä ja avoin ja utelias mieli, näin itselläni.
 
ap
Lisää, lisää :)

Tuo on kyllä totta, että pyyhkeen voi ostaa paikanpäältä. Entäs käsidesi? Kannattaisikohan sekin ostaa sieltä? Nestettä kun on, niin ei sitten saa paljon mitään enää ottaa mukaan..

Aurinkolasit lisäisin tähän, mikä itselläni tuli mieleen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisää, lisää :)

Tuo on kyllä totta, että pyyhkeen voi ostaa paikanpäältä. Entäs käsidesi? Kannattaisikohan sekin ostaa sieltä? Nestettä kun on, niin ei sitten saa paljon mitään enää ottaa mukaan..

Aurinkolasit lisäisin tähän, mikä itselläni tuli mieleen :)
käsidesiä saa viedä sadan millin pullon matkustamoon, mutta kannattaa se sinne litran minigrippiin hammastahnojen ja muun kanssa tunkea
 

Yhteistyössä