Olen virallisesti paskamutsi! Menen töihin kun tyttö on 8,5kk

  • Viestiketjun aloittaja paskamutsi
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="hehe";26137785]Niin ajatella, ei vedetä huono taloustilanteen tuomia ongelmia kotiin ja leikitä marttyyreita. Ajatella miten kauheaa.

Näitähän näkee ja lopputulos ei ole kaunista. Tilastoista voit katsella huviksesi.[/QUOTE]

Tilastollisesti voidaan myös katsella näitä perhesurmien tragedioita, kuinka moni perhe oli varakas ja hyväpalkkaisia ja kuinkas sitten kävikään..

huonosti..

Kun jossain kohtaa tajuttas ettei se materia ole se mikä tekee onnelliseksi.
 
Naapurissamme on kolme lapsinen perhe jossa molemmat vanhemmat ovat yrittäjiä. Eikä tämä äiti ole pitäny päivääkään äitiyslomaa virallisesti. Heti ku tullu vauva maailmaan ni on työt jatkunu. Lapset on kulkenu mukana kaikkialla. Ja ei he ole olleet päiväkodissakaan.

Tasapainoisia ja työteliäitä lapsia heistä on tullu.




Tämä suomi on täynnä ylihysteerisiä mammoja.
 
"..."
[QUOTE="hehee";26137724]Tää on kyllä niin hauskaa kun tää Hollanti otetaan joka asiassa esille :D "hollannissa on näin ja näin ja siellä ollaan onnellisempia" hihii![/QUOTE]

Ei se Hollanti ole kuule mikään yksittäistapaus, vaan tuo 3kk hoitoon meneminen on ihan yleinen Keski-Eurooppalainen tapa.
 
ulkonainen
[QUOTE="hehee";26137724]Tää on kyllä niin hauskaa kun tää Hollanti otetaan joka asiassa esille :D "hollannissa on näin ja näin ja siellä ollaan onnellisempia" hihii![/QUOTE]

Mutta tottahan tuo on. Itse Hollannissa vuosia asuneena ja myos Unisefin tutkimukseen (lasten onnellisuus) luottaen totean etta hollantilaiset ovat todella onnellista porukkaa :).
 
"vieras"
Sitä mihinkään uhrata. Esikoinen on kokenut ihan saman ja paljon parempi lapsi hänestä on kasvanut moniin ikätovereihinsa verrattuna. Olishan se nyt naurettavaa, että omistusasunnosta lähdettäisiin varta vasten muuttamaan pienempään vuokra-asuntoon (sehän se vasta hyväksi lapselle oliskin) sitä varten, että äidin olisi rahallisesti mahdollista jäädä kotiin hoitamaan lasta. Naurettavia mielipiteitä monilla.
Luojan kiitos me ollaan oltu niin fiksuja että vaikka on uusi talo niin lainaa vaan sen verran että on muksut voineet olla ekat vuodet rauhassa kotona :) (ja niitä töitä voi tehdä ilmankin että lapset viedään vauvoina hoitoon ;))
 
"jes"
No, kävipäs mulla tuuri, kun molemmat lapset syntyivät ennen laskettua aikaa. Palasin töihin heti äippälomien jälkeen, mut en sit olekaan yhtä paska mutsi kuin sä ;-)
 
voi kiesus
Mutta tottahan tuo on. Itse Hollannissa vuosia asuneena ja myos Unisefin tutkimukseen (lasten onnellisuus) luottaen totean etta hollantilaiset ovat todella onnellista porukkaa :).
Ihan oikeastiko kehtaatte väittää, että varhainen hoitoon meno takaa kansan onnellisuuden? Jokin muu asia kyllä sen onnellisuuden tekee. Sanoisin, että varhainen hoitoon vienti on vanhemmuuden hukkaamista, mutta kukin tyylillään.
 
jepuli
[QUOTE="nono";26140033]Ette te paskoja ole, mutta itsekkäitä kylläkin.[/QUOTE]

Mä taas olin mielestäni erittäin epäitsekäs, kun annoin isällekin mahdollisuuden olla lasten kanssa kotona. Eli mä olen vaan paskamutsi.
 
"öööö"
Sit on näitä mammoja jotka laittavat penskat aikasin hoitoon ja vaativat hyväksyntää sille päätökselleen ja sitten kuitenki vedetään se kortti esiin että kolmevuotiaaks kotona olleet, on paljon epäsosiaalisempia kun ne jostka on tuupattu heti 9 kuukautisena hoitoon. Eli toisin sanoen ei ole ymmärrystä sille, että heidän tapansa toimia ei välttämättä ole, yllätys yllätys. se ainoa oikea..
 
"niin"
Miksi te haette hyväksyntää näille omille päätöksille? Jokainen kantakoon vastuunsa omista päätöksistään ja vasta noin 15-20 vuoden päästä tiedetään olivatko ne niitä oikeita ratkaisuja. En ole ollut koskaan hoidossa, joten en osaa sanoa mikä minusta olisi tullut, jos olisin ollut päivähoidossa. Tällä hetkellä tutkijana, perheellinen ja kotiäitinä olin 8 vuotta =)
 
"kasvattaja"
Älkää nyt ainakaan päiväkotiin pikkuvauvoja laittako jos on pakko lastenne kasvattamisesta ja hoitamisesta luopua juuri silloin kun lapsi sitä kaikkein eniten tarvitsisi.
 
[QUOTE="öööö";26140047]Sit on näitä mammoja jotka laittavat penskat aikasin hoitoon ja vaativat hyväksyntää sille päätökselleen ja sitten kuitenki vedetään se kortti esiin että kolmevuotiaaks kotona olleet, on paljon epäsosiaalisempia kun ne jostka on tuupattu heti 9 kuukautisena hoitoon. Eli toisin sanoen ei ole ymmärrystä sille, että heidän tapansa toimia ei välttämättä ole, yllätys yllätys. se ainoa oikea..[/QUOTE]
Katoppako asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia. On erillaisia perheitä ja ihmisiä. Ja tilanteet muuttuu jne. Turha sitä on kenenkään valintoja arvostella. Ihan yhtä sosiaalisia tai sosiaalittomia tulee varmasti molemmissa tapauksissa. Ei tuo nyt ole yks yhteen.
Ja se että vaikka äiti lähtee töihin ni se ei nyt automaattisesti sitä tarkoita,että lapsi on päiväkodissa.
 
"mona"
Muuten jokainen saa mun puolesta tehdä oman ratkaisunsa milloin työt aloittaa. Itse en olisi vauvaani raaskinut antaa kenellekkään noin pienenä hoitoon, paitsi tietysti isälleen jos hän olisi halunnut jäädä kotiin.
 
[QUOTE="kasvattaja";26140078]Älkää nyt ainakaan päiväkotiin pikkuvauvoja laittako jos on pakko lastenne kasvattamisesta ja hoitamisesta luopua juuri silloin kun lapsi sitä kaikkein eniten tarvitsisi.[/QUOTE]

Siihenkö loppuu kasvattaminen kun lapsi menee päiväkotiin?
 

Yhteistyössä