Olenko julma, jos siirrän 8kk vauvan omaan huoneeseen...

...nukkumaan? Vauva siis tosi herkkäuninen, herää kun kömmin nukkumaan, käännän kylkeä ym. Mies on nukkunut koko vauva-ajan vauvan huoneessa, mutta nyt olis kiva taas olla muutakin kuin isi ja äiti ;) Olenko julma? Lapsi saa silti kaipaamansa hoivan toiseenkin huoneeseen tarvittaessa, minä saan ehkä levollisemmin nukuttua kun en joka ähinään herää...

Miten muissa perheissä? Milloin vauva omaan huoneeseen? Miten on toiminut?
 
"vieras"
Kokeile ja siirrä vauva vaan nukkumaan omaan huoneeseen. Kyllä se vauva ilmoittaa, jos ei tykkää uudesta järjestelystä :D :D ja jos ei toimi niin palaatte entiseen tyyliin vielä joksikin aikaa.
 
"Vieras"
Me siirrettiin oma sänky toiseen huoneeseen vauvan ollessa 4kk juurikin tuon saman syyn takia. Heräsi jokaiseen peiton kahahdukseen ja kyljen kääntöön, sekä aamulla miehen herätyskelloon ekä nukahtanut kuin rinnalle... Heräilyt väheni puolella ja kaikki oltiin virkeämpiä. Hommasin kyllä vauvan sängyn viereen kunnollisen nojatuolin jossa oli hyvä imettää, vauva kun kuitenkin söi vielä useamman kerran yössä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
"vvv"
Vaihda nyt vielä kun ehdit, kohta lapselle tulee oma tahto ja sit se ei varmasti tahtois omaan huoneeseen. Me laitettiin eka lapsi 2kk ikäisenä omaan huoneeseen, eri kerrokseen meidän kanssa (tietty itkuhälytin oli päällä aina yöllä!) ja tosi hyvin meni. Noh, tokan kanssa vaihdettiin 16kk iässä ja tää onkin sit ollut ihan yhtä helvettiä :/
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
Meillä on ollut samaa ongelmaa, paitsi että lapsia on kaksi (toinen taapero ja toinen juurikin 8kk ikäinen vauva) ja heräilevät suunnilleen heti, kun itse kylkeään kääntää. Todella raskasta pidemmän päälle, kun mihinkään et pysty hiippailemaan tai tosiaan edes kääntymään, ettei jompikumpi tai jopa molemmat, herää.

Nyt on sitten talossa huone, johon lapset olisi tarkoitus laittaa nukkumaan yhdessä. En koe tätä mitenkään julmana vaan yöuniamme merkittävästi parantavana seikkana. Joskaan en tiedä, mitä tuosta tulee tai tuleeko mitään, mutta koettaa aion kuitenkin. Jos tuosta ei mitään tule, niin ainahan lapset voi ottaa takaisin meidän makkariin nukkumaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
"vieras"
Julma äiti olet ainoastaan siinä vaiheessa, jos toteat ettei vauva osaa nukkua omassa huoneessaan ja siltikään et ota takaisin omaan makuuhuoneeseen. Yrityksen ja erehdyksen kautta me muutkin äidit tarvotaan lasten kanssa päivästä toiseen :D

Tsempoiä yritykseen! Toivottavasti unet paranevat teiltä kaikilta!
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
:))
Minä kirosin katkonaisia öitä ja jatkuvaa kitinää. Vauva alkoi nukkua levottomasti n. 11kk iässä. Kun ikää oli 1v1kk päätin että nyt riittää, siskonsa huoneeseen saa mennä ja kappas, nukkuu kuin tukki läpi yöt. :) Eli ihan oli meidän äänet jotka tekivät lapsen öistä levottomia. Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 7kk vanhana ja sama homma, levottomat yöt loppuivat siihen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
Saraldo
Musta tuo ei ole julmaa, vaan paras ratkaisu kaikille :) Mäkin ihmettelin, miksi lapsi nukkui niin huonosti, kunnes tajusin, ettei hän saa nukuttua kunnolla mun kuorsauksen takia :ashamed:. Me muutettiin miehen kanssa toiseen huoneeseen ja hänen sänkynsä jäi omalle paikalleen. Itse asiassa tyttö nukkui samassa huoneessa ja samassa kohtaa huonetta kahdeksan vuotta, kunnes järjesteltiin huonetta uudelleen :).
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
"tiiu"
Meidän tyttö siirtyi omaan huoneeseen juuri 8kk kun muutimme isompaan asuntoon jossa oma huone-mahdollisuus oli ensimmäistä kertaa. Kaikki on sujunut siitä asti tosi hyvin,tyttö täyttää pian 2v. Ovet vaan auki vauvan ja vanhempien huoneeseen,hyvin se menee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
"Sadie"
Mä olen miettinyt meidän 1v1kk kans samaa hommaa. Jos joskus harvoin sattuisi nukkumaan normaalia pidempään, herää klo 6 miehen herätyskelloon. Mut millään en haluais vielä siirtää..
Mutta ap:lle, et oo julma vaan parannat teidän kaikkien unia :). Ja jos ei toimi, ainahan voi palata vanhaan järjestelyyn takasi :).
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
Meillä siirrettiin 5kk iässä omaan huoneeseen. Vauva heräili tunnin välein, tuntui häiriintyvän todella herkästi. Nyt muutaman viikon omassa huoneessaan nukkunut, ja unet parantuneet sekä äidillä että vauvalla :) On ollut öitä, jolloin on herännyt vain kerran, tämmöisestä en vielä kuukausi sitten olisi uskaltanut uneksiakkaan. Ja niinä öinä, kun heräilee vähän useammin, saan kuitenkin itse nukuttua välit paremmin, kun en herää jokaiseen ähinään ja liikahdukseen.

Ei omaan huoneeseen siirtämisessä ole mitään julmaa, jos se parantaa vauvan nukkumista. Eri asia olisi, jos vauva selkeästi nukkuisi parhaiten esimerkiksi vieressäsi, mutta pakottaisitkin nukkumaan yksin erilleen muista. Meillä vauva ei koskaan ole tykännyt nukkua vieressä: hikoilee ja on tosi levoton, nukkuu max. puolen tunnin pätkissä. Aina nukkunut paremmin omassa sängyssään, ja nyt näemmä vielä paremmin, kun pääsi omaan huoneeseen rauhaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
"vieras"
Meillä vauva nukkunut heti synnäriltä tultuaan omassa huoneessa.. 8kk kieppeillä meillä oli vauvan kanssa pientä kädenvääntöä tuosta omassa huoneessa nukkumisesta. Parin viikon unettomien öiden jälkeen vauva jäi tyytyväisenä taas nukkumaa omaan huoneeseen. Nykyään - 10kk vanhana - laitetaan 8 aikaan illalla nukkumaan ja herää vasta seuraavana aamuna 6-8.
 
  • Tykkää
Reactions: Ainutar
????
Julma? Mun lapsi on nukkunut aina omassa huoneessaan. Kaikki ovet tietysti auki ja huone on heti meidän huoneen vieressä. Puolivuotiaana lopetti yösyömisen ja siitä lähtien on nukkunut yöt.
 
"kahden äiti"
Miksi olet pitänyt vieressä noin pitkään. Meillä esikoinen meni omaan huoneeseen suoraan synnäriltä. Kuopus pääsi pois vanhempien jalkopäästä vasta 3,5kk ikäisenä...
 

Yhteistyössä