Olenko kohtuuton tai outo?

  • Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti
Mitä mieltä?
Vanhempamme kuolivat yhtäkkiä joitakin vuosia sitten. Olin pitkään ihan shokissa ja masennuinkin. Lapset pitivät elämässä kiinni.

Hyväksyin paperin,jossa luki,että sisko saa mökkimme ja siinä luki myös irtaimistoineen. Mökki oli meille kaikille tärkeä ja kaikki muistot olivat siellä, kaikki lapsuuden lelut,paljon jokaisen omaa tavaraa.

Odotin vuosia,että sisko kysyisi,haluaisinko omia lelujani lapsilleni,koska minulla ei ole yhtään vanhaa vaatetta,ei kirjaa,ei lelua näyttää lapsilleni omasta lapsuudestani. Hän ei koskaan kysynyt. Hänellä ei ole lapsia itsellään. Kysyin nyt sitten varovasti itse,että voisinkohan saada mökiltä omille lapsilleni omatekemän aasinuken, samoin tekemäni kengurun ja ainoan "nukkeni" pingviinin, koska lapset ovat kyselleet minkälainen lapsuuteni oli. Sisko sai aivan hirveän kohtauksen ja löi luurin korvaani.

Kai olen ihan idiootti,kun kyselen mitättömiä leluja ja omia käsitöitäni, mutta mulle ne olisivat olleet tärkeitä. Ne ovat jostakin syystä niin tärkeitä hänellekin, ettei halua niistä luopua. En todella osaa ymmärtää miksi. Osaisikohan joku avata tämän mulle?
 
Hra Majuri
No, sä oot luopunut niistä allekirjoittamalla sen paperin aikoinaan, mutta siskollasi taitaa olla naisille ominainen asennevamma, koska haluaa pitää ne. Tai sitten se on jo aikoja sitten hävittänyt ne.
 
"Alkup"
Ei se ole niitä hävittänyt,vaikka onkin sisustusfriikki. Sanoin, että eihän minun turhuudet sinne enää edes tyylillisesti sovi ja kun ei mulla ole mun lapsille mitään näyttää.Saisivat sinne lisää tilaakin.
 
"Alkup"
Odotin,koska otaksuin,että hän ajattelisi minua ja lapsiani, koska hänellekin vanhat lelunsa ovat tärkeitä,vaikka on lapseton. Nyt sitten kun lopetin odottamisen ja kysyin,sain kauhean huudon ja seuraavaksi varmaan miehensä haukkuu mut.
 
Best Regards
Sisko on kohtuuton, mutta minkäs teet. Samassa tilanteessa minulta myös vietiin yhtä sun toista, vaikka olin ainoa perijä. Turhapa niitä tavaroita enää on haikailla.
 
Mitä helvettiä. Sulla on todella tyhmä sisko. Tottakai ne sulle kuuluu, kun ne on sun lelujasi
ja jos pyydät, niin tottakai sen pitäisi antaa ne tuosta vain.
Onko todellakin ahneus tollaista luokkaa, tyypillä on jo se mökki ja tavarat muistoineen, ihanku se kuolisi siihen että antaisi sun lapsena leikittämäsi lelut sulle..
 
"vieras"
Ehkä siskosi on jo hävittänyt ne tavarat joita pyysit? Jos ei ole (ja vaikka olisikin) niin ihmeelliseltä kuulostaa hänen käytöksensä, mutta olisi sinunkin kannattanut pyytää niin tärkeitä tavaroita eikä vain odotella että tarjotaan.
 
"Alkup"
Noin minäkin koen. Mulla ei ole mitään kiinnekohtaa, eikä edes mitään esineitä tai tavaroita. Hänellä on isoisovanhempien huonekaluista lähtien kaikki vaatteisiimme,leluihimme ja minun käsitöihini saakka sekä mökki miljöineen.
Kai olen katkerakin, mutta kun olisin ihan tyytyväinen,jos hän olisi ajatellut mua ja mun lapsia,että miltä meistä tuntuu.
 
Hra Majuri
[QUOTE="Alkup";22584053]Noin minäkin koen. Mulla ei ole mitään kiinnekohtaa, eikä edes mitään esineitä tai tavaroita. Hänellä on isoisovanhempien huonekaluista lähtien kaikki vaatteisiimme,leluihimme ja minun käsitöihini saakka sekä mökki miljöineen.
Kai olen katkerakin, mutta kun olisin ihan tyytyväinen,jos hän olisi ajatellut mua ja mun lapsia,että miltä meistä tuntuu.[/QUOTE]

Lopeta se ruikutus, luovuit niiden omistusoikeudesta allekirjoittamalla sen paperin
 
"Alkup"
Siis tässä on faktat ihan muuntelematta. Miksi minä kysyisin mielipidettä keksitystä jutusta? Itse vain koen asian niin oudoksi ja sen,että sisko siippoineen syyllistää minua tunnelmansa pilaamisesta,joten kyselen muiden mielipidettä hahmottaakseni oman kohtuuttomuuteni ja hulluuteni, joita muuten en tajua.
 
"vieras"
On olemassa kilttejä (ehkä liiankin kilttejä) ihmisiä, ja ne allekirjoittavat mitä vaan. Ja myöhemmin se ei enää tunnukaan hyvältä ratkaisulta.
Allekirjoitus tietenkin antoi oikeudet siskolle pitää kaiken. Mua ihmetyttää eniten, miten sisaruksilla voi olla noin huonot välit...
 
tuttua taas
Toiset ovat vaan niin ahneita, ja toiset taas on kasvatettu liian kiltiksi. Niin se vaan menee.

Myös meillä äitini antoi kaikki tavaransa siskoilleni. Huonekalut, omat lapsuustavarat ym. Äitini vielä ihmettelee ääneen, kun siskon appiukko ei ollut antanut siskon lapsille toisten lastensa lapsuusjuttuja tuosta noin vaan. Äitini ihan ihmeissään. Harmittaa, kun en saanut sanotuksi, että ehkä siskoni appiukko haluaa olla reilu ja tasapuolinen lapsilleen.

Miksi helkkarissa siskon perheen ptiäis saada miehensä sisarusten kalliit harrastusjutut ilmaiseksi? tavarat, joilla miehen sisaret harrastivat lapsuudessa. Sellaisia vehkeitä tuskin kaupasta enää saa. Kaupasta ei saa enää kunnon tavaraa, kuten vielä omassa lapsuudessa. Ne tavarat olivat ikuisia.

Äitini oli järkkyttynyt asiasta, kun siskon perhe ei saa toisten tavaroita. Hän on antanut kaikki omat tavaransa 2 lapselleen.
 
tuttua taas
[QUOTE="Alkup";22584085]Siis tässä on faktat ihan muuntelematta. Miksi minä kysyisin mielipidettä keksitystä jutusta? Itse vain koen asian niin oudoksi ja sen,että sisko siippoineen syyllistää minua tunnelmansa pilaamisesta,joten kyselen muiden mielipidettä hahmottaakseni oman kohtuuttomuuteni ja hulluuteni, joita muuten en tajua.[/QUOTE]

No et ole outo etkä hullu. Siskosi on ahne ja itsekäs, sinä liian kiltti. Jokainen (ainaki lähestulkoon)jolla on lapsia, haluaisi muistoja omasta ja ehkä myös vanhempiensa lapsuudesta.
 

Yhteistyössä