Oletko koskaan jättänyt/voisitko jättää lapsen kaupassakäynnin ajaksi ( n.10 min) autoon nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti
Mie
En koskaan, enkä missään tilanteessa.. pelkään aivan sairaasti että hän herää ja pelästyy kun en ole paikalla. Lisäksi pelkään myös että joku ajaa autoa päin tai että auto syttyy palamaan, vaikka onkin erittäin epätodennäköistä. Oman mielenrauhani säilyttämiseksi otan lapsukaiset mukaani aina. Mulle on ihan sama mitä muut tekee.
 
ap
No en tietenkään tarkoittanut että helteellä tai muuten "tukalissa olosuhteissa" vaan jos kaikki olosuhteet on ok ja lapsi nukkuu rauhallisesti ja tiedät ettei kaupassa tosiaan mene kuin hetki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
En koskaan, enkä missään tilanteessa.. pelkään aivan sairaasti että hän herää ja pelästyy kun en ole paikalla. Lisäksi pelkään myös että joku ajaa autoa päin tai että auto syttyy palamaan, vaikka onkin erittäin epätodennäköistä. Oman mielenrauhani säilyttämiseksi otan lapsukaiset mukaani aina. Mulle on ihan sama mitä muut tekee.
Hysteerikko
 
hivenenhullu
olen jättänyt autoon kun olen hakenut tupakkaa kioskista, olen jättänyt kun olen hakenut maitoa tms. kaupasta... ja syynä on ollut että poika ei ole nukkunut päiväunia ja kun ollaan sitten lähdetty liikenteeseen niin nukahtanut, ja koska lapsi tarvitsee unta niin olen antanut nukkua jotta loppupäivä olisi muutakin kuin itkua ja kitinää
 
Ewi
no miksipäs ei??????????? ei tossa ajassa vielä sossu ehi hurauttaa paikalle jos se siellä kiljuu ku syötävä???? lapsen on hyvä oppii erossa ja kymmenen minuttia se on pikku pieru elämässä....yli huolehtivaisuutta ennen oli paremmin= sai lapset vapaina juosta niityillä............... :attn: :flower:
 
sattuipa kerran...
täs muutama vuosi sitten menin kauppaan ja molemmat 1v ja 3v lapset olivat juuri nukahtaneet autoon ja en raaskinut herättää. n. 15 min meni kaupassa aikaa ja tulin autolle niin lapsiraukat huusivat kuorossa ja jotkut thaimaalaiset sönköttivät jotain siinä auton vieressä huolestuneena. että semmosta!
 
Ewi
Alkuperäinen kirjoittaja sattuipa kerran...:
täs muutama vuosi sitten menin kauppaan ja molemmat 1v ja 3v lapset olivat juuri nukahtaneet autoon ja en raaskinut herättää. n. 15 min meni kaupassa aikaa ja tulin autolle niin lapsiraukat huusivat kuorossa ja jotkut thaimaalaiset sönköttivät jotain siinä auton vieressä huolestuneena. että semmosta!
itte oon kuulu et
aasialais lapset ei saa osottaa tunteitaa = kulttuuri ero kultuuri ero täs sit..................
et parempi vaan noillekki tai akoille nähä et ei lapsesta tee pahempaa se jos se joskus rääkyy vaikka korvissa aika paskalta sillon tuntuuki,.---..
 
bdt
Onpahan taas suloäidit liikkeellä...
Niin itse joskus ysikytluvulla saatoin jättää hetkeksi tai en tarkkaan muista jätinkö. Mutta silloin sattui Ruoholahdessa muistaakseni karmea tapaus jossa auto syttyi palamaan ja siellä on lapsi turvakaukalossa kiinni, äiti oli hakemassa avaimia tms. aamuisen töihinlähdön yhteydessä.
Sen jälkeen en ole jättänyt pieniä lapsia yksin autoon, enkä muista että sitä ennenkään.
 
Olen jättänyt autoon, mutta en noin pitkäksi aikaa. Semmosen 3min ajaksi. Nykyisin en jätä jos nukkuvat(koska tiedän et heräävät lähes heti kun auton moottori sammuu), mutta hereillä olevan voin jättää jos käyn esim. kiskalla.

Pidemmäksi aikaa oon jättäny vaan jos autoon on näkö/kuuloyhteys esim. tallin pihassa
 
En oo jättäny enkä jätä. Korkeintaan niin että kipasen vaikka automaatilla ja näen kokoajan autoon. Ikinä en voi olla varma siitä että tosiaan pääsee nopsaan kaupasta vaikka kuin aikoo. Ja lapsi voi herätä kesken yksinolon. Ei oo eka eikä toinenkaan kerta kun on nähty lapsi itkemässä autossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja En:
En missään nimessä!
Se äkkiä kaupassa käynti voi äkkiseltään venähtää kun et sinä voi itse määrätä kauanko sulla siellä menee jos jotain sattuu.
näin juuri, vaikka sulla ei menis ostotsten haussa kauaa, mutta kassalla voi olla vaikka puolentunnin jono!!!! todella vastuutonta jättää yksin autoon. =)
 
vieras
en jätä ikinä!Kaverin 4 v oli heränny äidin ollessa kaupassa ja puikkelehti hirveän ison parkkipaikan keskellä!!juos kuin päätön kana..Meinas vielä jäädä auton alle!!!
 
en ikinä!!
en todellakaan! muistan sen tapauksen ku se joku pikkanen oli noussu seisomaan turva istuimessaan ja kurottanu raollaan olevaan ikkunaan,leuka jääny siihen ja kuristunu kun se istuin luiskahti alta! vai mikä palli lie olikaan..

kaveri sano että "joo me mennään monesti kauppakeskuksen parkkihalliin ja jätetään tyttö (nuorempi) alle vuojen ikänen autoon nukkumaan ja kun tullaan takasin ni se itkee siellä. Kuin idioottteja ihmiset voi olla?
 

Yhteistyössä