Oletko ostanut alaikäiselle alkoholia tai tupakkaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Alkoholiton"
  • Ensimmäinen viesti
"Alkoholiton"
Jos olet niin oletko omalle lapselle ja minkä ikäiselle?

Miettisin tässä vain.. Itse en IKINÄ ostaisi edes 17-vuotiaalle alkoholia tai tupakkaa, en omalle enkä satunnaiselle teinille. Se on kauheaa katsottavaa kun jotkut on sitä mieltä että "no ei se haittaa.." Eikö tosiaan?
 
53788
Kun olin 18v täyttänyt kävin hakemassa kahdelle kaverille (17 ja 16v) askit tupakkaa.
Sen jälkeen en ole kertaakaan alaikäisille ostanut mitään enkä myöskään osta. :)
 
Vierad
[QUOTE="vieras";28872605]Kyllä, en näe siinä mitään pahaa.[/QUOTE]

Et näe mitään pahaa? Onko mielestäsi hyvä juttu että nuori ihminen aloittaa ryyppäyksen jo lapsesta eteenpäin? Olet ostella vastuuton aikuinen
 
Meillä
18-19v. hain joskus vähän nuoremmille kavereilleni.
Omalle teinille en hakis,ei ole pyytänytkään,ei tunnu olevan alkoholista tupakasta edes kiinnostunut,ikää melkein 17v.
 
Joo ostin mä sillon 18v:nä kun muut ei ollu täyttäny, eli 17 vuotiaille. Omalle lapselle en mitään viinoja hakisi, mutta en tiedä vielä miten toimin esim siinä jos haluaa lasillisen viiniä ruuan kanssa, kuoharilasillisen häissä jne esim 17v:nä.
Musta tuntuu että oikeasti paras olisi antaa maistella omassa seurassa tuollaisia pieniä määriä, mutta toisaalta se on taas laitonta. Apua en tiedä. :D

Tervein suhtautuminen alkoholiin on omassa lähipiirissä ollut niissä perheisä teineillä jotka kotona oppivat tämän alkoholin käytön vain ruuan yhteydessä, eli sellaista hyvää tervettä käyttöä.

Katsotaan sitten...
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"tipsu"
Tytöt 15 ja 17v polttaa jonkun 5-8 päivässä molemmat. Tietysti ollaan asiasta puhuttu mutta käytännössä ottaa mun laivalta tuoduista sen mitä tarvii. Ostaisivat kuitenkin joltain kaverilta ryöstö hintaan ja lopulta mä maksaisin senkin huvin. Saarnan pidin molemmille kun ekaa kertaa tulivat partsille mukaan mutta paha sanoa mitään kun itsekin oon aloittanut niiden iässä.
 
vierailija
Juu melkein päivittäin tulee hakettua tupakkaa alaikäisille. Hakista kannattaa pyytää ja sitä saan ihan mukavasti. Olen alueellani hakuhenkilö, josta kaikki pitää.
 

Yhteistyössä