oletko soittanut aina sairaalaan etukäteen,kun olet mennyt synnyttämään

  • Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti
Meillä vannotettiin soittamaan kun viikko sitten asiasta kyselin sairaalalta.

Pk-seudun synnärit ovat välillä niin täynnä että niillä on lappu luukulla ja ohjaavat synnyttämään toiseen sairaalaan. Siksi pitää soittaa etukäteen, ettei aja väärään sairaalaan.
 
Meillä taas kehoitettiin soittamaan etukäteen jos tulee poliaikojen ulkopuolella. Silloin sisäänkäynti on muualta ja synnärin ovet on kiinni. Tietää sitten kätilö olla vastassa :) Tottakai sisään tullessa saa jonkun soittamaan synnärille jos tarvis on, mutta helpommin menee noin. Mies soitti matkalla kun esikoista lähdettiin synnyttämään että täältä olis yksi tapaus tulossa. Tokalla kerralla sitten jäinkin päivällä osastolle niin ei tarvinnut moisia miettiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viksi:
Meillä vannotettiin soittamaan kun viikko sitten asiasta kyselin sairaalalta.

Pk-seudun synnärit ovat välillä niin täynnä että niillä on lappu luukulla ja ohjaavat synnyttämään toiseen sairaalaan. Siksi pitää soittaa etukäteen, ettei aja väärään sairaalaan.
Toi on ihan kamalaa touhua kun on kuullut että pahimmillaan on käännytetty kaikista Helsingin sairaaloista ja ilmeisesti Jorvistakin kun on ajelutettu ihmisiä Tammisaareen saakka.

Ja olikos se vielä Naikkari vai Kättäri jossa oli menossa osastoja remonttiin, luin jostain, että kivat sulut tulee sitä kautta sitten joka paikkaan HUS:n alueella.. Ei hyvä juttu alkuunkaan.
 
vieras
juu soitin, täällä helsingissä todella vannotetaan soittamaan ennen tuloa. Silloin kun minä synnytin, tuli melko pian tuloni jälkeen sulku Kättärille ja samoin oli kuulemma Naikkarilla silloin tilanne.
 
mammaH
Esikoisesta soitin kun vedet meni, tiesivät että ollaan sitten tulossa. Mun olisi ollut aamulla polikäynti niin peruuttivat sen samalla.
Kuopuksesta ei tarvinnut soittaa kun olin ultrassa säännöllisten supistusten alkaessa :D
 
Olen soittanut, kun sitä on pyydetty neuvolan toimesta ja kaikissa mahdollisissa ohjelapuissa.

Tosin esikoisesta viisastuneena olen tokasta ja kolmannesta soittanut vasta matkalla, että tulossa ollaan.
 
soitin ja kysyin että tarviiko lähteä tulemaan.. kuitenkin ajomatka oli 25min joten halusin varmistaa että onko jo aika lähteä :)
tosin sain ohjeistuksen että voin olla kotona niin pitkään kuin olo sallii, ja se on mulle huono neuvo :D
 
Minea
Oon soittanut,sekä ykkösestä,että kaakkosesta:)
Ykkönen syntyi rv 37+,olin epävarma onko nyt tosi kyseessä.
kakkosestakin soitin,kun alattelin ettei sitten käännytetä takaisin.
 
Mä en aikaisemmista soittanut, tosin ambulanssista soittivat 4 kun synnytin. Nyt viidettä kun olin lähdössä synnyttämään ja taksia odottelin, ajattelin, että voisi sinne sairaalaankin soitella. Ihan turhaa kuitenkin soitin, ei ne sitä olleet mitenkään reagoineet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
soitin ja kysyin että tarviiko lähteä tulemaan.. kuitenkin ajomatka oli 25min joten halusin varmistaa että onko jo aika lähteä :)
tosin sain ohjeistuksen että voin olla kotona niin pitkään kuin olo sallii, ja se on mulle huono neuvo :D
Juuri tästä syystä mä olen sitten noista tokasta ja kolmannesta soittanut vasta puolesta matkasta. Osaavat varautua/ehtii vielä hyvin ajaa toiseen sairaalaan jos yhdessä on ihan täyttä, mutta eivät kehtaa enää käännyttää takaisin kotiin kun sanoo olevansa jo matkalla =)
 

Yhteistyössä