Oletko töykeä puhelinmyyjille?

  • Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
Itse en viitsi, vaikka joskus mieli tekisi. :x Ehkä se miksi yritän olla edes suht asiallisen kohtelias, johtuu siitä että tein nuorena opiskelun ohessa iltatöikseni jonkin aikaa lehtimyyjän työtä, ja tiedän miten epäkiitollista työtä se on.

Tuon epäkiitollisuuden takia en kestänyt sitä tehdä kuin pari kk, kunnes oli pakko vaihtaa duunia. Tuli niin mielettömän paha mieli ihan joka päivä. Jotkut jopa haistatteli tms. :/

En minä itsekään puhelinmyyjistä tykkää, mutta yritän ainakin käyttäytyä, vaikka kuinka ärsyttäisi. B)
 
kuin myös, yritän olla ihan kiltisti mut jos ei usko hyvällä monen sanomisen jälkeen et en tilaa, sanon vaikka puheen päälle et en tilaa kiitos heippa, ja laitan puhelimen kii. en jaksa enää yrittää saada häntä lopettamaan nätisti vaan teen sitten nuin.
 
vieras
Läppään aika usein luurin kiinni kun kuulen että myy jotaki. Ne myyjät sitä vasta törkeitä onki, paras juttu oli vähäaikaa takaperin, kun soitti sellanen poju ja kertoi että nyt olet voittanut sitä ja tätä, no minä kysyn että tarviiko sitä voittoa varten tilata jotaki ni se poju siihen että: NO NO EIPÄS NYT PIKKUROUVA MENE ASIOIDEN EDELLE :kieh: voi perhana kun kiehahti. Tollasta vähättelevää pallinaama pojua olis tehnty mieli vetästä lättyyn. No läppäsin luurin kiini :/
 
joo
Pakko olla jos ne on. Yksi yritti tuputtaa jotain siivous-juttua ja kun kieltäydyn, tämä tyttönen kysyi eikö meillä koskaan siivota. Sanoin vaan takas että ei ja tyttö nauroi pirullisesti takaisin.
 
Tää nyt menee vähän ohi aiheen,mutta kerran mulle soitti joku lehtimyyjä ja oli tosi rasittavan kuulosta se myyntipuhe, luki sen jostain. Mä sit sinne väliin sanoin, että aijaa, niinkö jne, niin se meni joka kerta sekasin ja kesti tovi kun löysi kohdan mihin oli jäänyt :saint:
 
Yleensä olen oikein kiltti :), joskus on pakko keskeyttää myyjän puhe ja sanoa että kiitos mutta en tilaa mitään (siis kun myyjä lukee suoraan paperista kilometrin pituista selostusta pääsemättä lainkaan itse asiaan :D ).
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Läppään aika usein luurin kiinni kun kuulen että myy jotaki. Ne myyjät sitä vasta törkeitä onki, paras juttu oli vähäaikaa takaperin, kun soitti sellanen poju ja kertoi että nyt olet voittanut sitä ja tätä, no minä kysyn että tarviiko sitä voittoa varten tilata jotaki ni se poju siihen että: NO NO EIPÄS NYT PIKKUROUVA MENE ASIOIDEN EDELLE :kieh: voi perhana kun kiehahti. Tollasta vähättelevää pallinaama pojua olis tehnty mieli vetästä lättyyn. No läppäsin luurin kiini :/
Olipa törkeä myyjä!! Minun työpaikassani tuollainen tyyli ei olisi onnistunut, koska firma oli pieni ja työntekijöitä vähän, ja pomo suunnilleen selän takana kuuntelemassa. Tuollaisesta olisi ehkä tullut lopputili.

Minulle soitti vähän aikaa sitten myyjä joka kauppasi jäsenyyttä lasten kirjakerhoon. Kieltäydyin, ja sanoin syyksi että ei ole vielä edes lapsia, kun esikoinen on vasta mahassa. Silti vaan sitkeästi yritti myydä, ennenkuin lopulta uskoi.. :headwall: :headwall: :headwall:

 
en ole töykeä
koska itsekin olen samaa työtä tehnyt. Todella stressaavaa ja palkka on ihan myynnin mukainen. Varsinkin ne päivät, kun kaikki melkeinpä haistattelivat tai olivat muuten vain töykeitä olivat masentavia. Varsinkin osa vanhoista ihmisistä osaa olla tosi inhottavia puhelinmyyjille! Minua jopa huoriteltiin puhelimessa täysin tuntemattoman ihmisen taholta :( Hattua nostan sille, joka tuota työtä jaksaa vuodesta toiseen.
 
puhelinmyyjä
teen sitä itse työkseni. pakosta kun eipä täällä muutakan ole tarjolla. ja pakosti en myy mutta tottakai on sitä puhelun aikana tarjottava useamman kerran. ja se ei tarkoita sitä, että ei uskoisi ekasta kerrasta! vaan kuulkaas kun potkut tulee jos et sano ja tee sitä mitä on käsketty, kuuluu työnkuvaan.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Honung:
Tää nyt menee vähän ohi aiheen,mutta kerran mulle soitti joku lehtimyyjä ja oli tosi rasittavan kuulosta se myyntipuhe, luki sen jostain. Mä sit sinne väliin sanoin, että aijaa, niinkö jne, niin se meni joka kerta sekasin ja kesti tovi kun löysi kohdan mihin oli jäänyt :saint:
Oli varmaan ihan aloittelija. Nimittäin tuollaista se itselläkin ihan alussa oli. :LOL:

 
ulle
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Honung:
Tää nyt menee vähän ohi aiheen,mutta kerran mulle soitti joku lehtimyyjä ja oli tosi rasittavan kuulosta se myyntipuhe, luki sen jostain. Mä sit sinne väliin sanoin, että aijaa, niinkö jne, niin se meni joka kerta sekasin ja kesti tovi kun löysi kohdan mihin oli jäänyt :saint:
Oli varmaan ihan aloittelija. Nimittäin tuollaista se itselläkin ihan alussa oli. :LOL:
yök, oletko sä puhelinmyyjä?Miten kukaan voi alentua moiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Honung:
Tää nyt menee vähän ohi aiheen,mutta kerran mulle soitti joku lehtimyyjä ja oli tosi rasittavan kuulosta se myyntipuhe, luki sen jostain. Mä sit sinne väliin sanoin, että aijaa, niinkö jne, niin se meni joka kerta sekasin ja kesti tovi kun löysi kohdan mihin oli jäänyt :saint:
Oli varmaan ihan aloittelija. Nimittäin tuollaista se itselläkin ihan alussa oli. :LOL:
Joku nuori mies äänen perusteella. Mulla oli hauskaa :D :ashamed:
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja puhelinmyyjä:
teen sitä itse työkseni. pakosta kun eipä täällä muutakan ole tarjolla. ja pakosti en myy mutta tottakai on sitä puhelun aikana tarjottava useamman kerran. ja se ei tarkoita sitä, että ei uskoisi ekasta kerrasta! vaan kuulkaas kun potkut tulee jos et sano ja tee sitä mitä on käsketty, kuuluu työnkuvaan.
Näinhän se menee, tiedän kokemuksesta. Aika paljon on kiinni myös työnantajasta, millainen puhelinmyyjä on, eli antaako heti periksi vai tarjoaako useamman kerran, vai onko suorastaan tyrkyttävä, pomohan sen myyntipuheen suunnittelee ja määrää. Meillä oli onneksi tyrkyttäminen ehdottomasti kielletty, toki tarjota piti pari kertaa.

 

Yhteistyössä