Oletko viettänyt juhannusta niin että lapsi/lapset on olleet hoidossa?

  • Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti
"elli"
Äh, tunnen täällä huonoa omaatuntoa siitä et viedään 9kk poitsu lauantaina mummille yökylään kun lähdetään yöksi mökille miehen ja siskon ja hänen miehensä kanssa. Alkuun ajatus kuulosti ihan hyvältä mut nyt tuntuu niin itsekkäältä. Mielestäni 9kk poitsu on vielä niin pieni mökkeilyyn ja itikoitakin on niin paljon....
 
vrs
No ei olla jussia vietelty, mutta ihan surutta oon nuo muuten mummolaan tuupannu pienestä pitäen. Esikoinen oli alle 1v, ku oli ekaa kertaa yötä, ku huoli pullonki. Meillä mummot on osa arkea ja elämää, ei mitään vieraita hiippareita.
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
"yyhoo"
Olen - töissä... :D Eli täällä päikkyrit kiinni juhannuksen ja nytkin menen sunnuntaiaamuna töihin ja porukat halus muksun jo la- iltana yökylään, ettei tarvi aamulla nousta niin aikaisin. Eli juhannuspäivän illan saan "vapaata", mutta ei siinä mitään tulis mieleenkään juhlia, kuin aamulla pitää olla ylhäällä jo ennen kukonlaulua. Eli siis juhlimisen takia ei ole lapsi (6v) ollut vielä yhtään juhannusta hoidossa. Sitähän sää varmaankin kysyit... :whistle:
 
"vieras"
Tähän mennessä jokaisen. Ekana juhannuksena, kun lapsi oli 4kk, oli hän mummulla hoidossa 4 tuntia kun käytiin ystävien pippaloissa pyörähtämässä. Sen jälkeen on ollut joka juhannus mummun ja tuffan kanssa isotätinsä luona suvun lasten ja isovanhempien juhannusriennoissa, me kurjat pikkulasten vanhemmat ollaan vietetty juhannusiltaa ihan vaan aikuisten kesken.
 
"Plääh"
Juu ei, lapset eivät ole 18 vuoteen (kolme lasta, eri-ikäisiä siis ja pienin vasta 4 v.) olleet juhannuksena hoidossa. Päinvastoin, nytkin on kaksi sukulaislasta meillä hoidossa. Maatilalle ei saa helpolla lomittajia juhlapyhiksi, siksi ollaan aina kotona juhlapäivinä. Sukulaiset tietää sen ja lykkäävät meille vielä jälkikasvunsa omiemme lisäksi. Juttu alkaa sillä, että meidän Maija nyt NIIIN kovasti haluaisi tulla teille kesäkylään. Eli ensin hehkutetaan lapselle asiaa ja lapsi odottaa silmät kirkkaina vastausta. En minä ainakaan voi kieltäytyä, vaikka ärsyttää tuollainen lapsen kautta toimiminen :(
 
Saraldo
Me viedään tyttö lauantaina mun vanhempien mökille ja tulee sieltä sitten mummin ja pappan kanssa sunnuntaina kotiin. Ja ajatus oli tytön, hän itse halusi mökille yöksi, ja koska mä en siellä yövy, niin saa sitten jäädä yksin. Mut huomenna vietetään juhannusta koko perheen voimin Linnanmäellä :).
 
"jenni"
Huomenna menee tyttömme 1v4kk yökylään mummun luokse, tosin on siellä ollut 5 kertaa ennenkin yötä :) Ihanaa, grillausta ja juomista hyvien ystävien kera! :) Hyväää juhannusta myös sinulle, nautihan. Ensin saattaa ikävä olla mutta nopeaa pääset varmasti tunnelmaan :)
 

Yhteistyössä