Oletteko huomanneet, että raskausaikana tupakoineet äidit laiminlöisivät lastaan kun lapsi syntynyt?

  • Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Tutuissani on monia äitejä (puhun n. 25-30 äidistä), jotka tupakoineet raskausaikana ja työni puolesta olen myös tutustunut heihin. Myös sellaisia äitejä tunnen, jotka juoneet alkoholia raskaana ja muutaman huumeitakin käyttäneen äidin.Näitä tunnen kyllä paljon vähemmän kuin tupakoineita.
Näistä alkoholia käyttäneistä lähes kaikki ovat laiminlyöneet lapsiaan lapsen synnyttyä ja monella lapsi huostassa.Samoin huumeita käyttäneet ovat olleet vastuuttomia myös lapsen jo ollessa maailmassa.
Mutta myös tupakoineet äidit ovat melkoisen hällä väliä tyyppejä kun lapsi syntynyt. Asettavat nimittäin oman etunsa myös lapsen synnyttyä lapsensa edun edelle.Näille äideille on tyypillistä tällainen käytös.
Missään nimessä en sano, että kaikki tupakoineet, alkoholia juoneet tai huumeita käyttäneet olisivat tällaisia myös lapsen synnyttyä, kunhan totean että suurin osa tuntemistani on sellaisia. Mielenkiintoista olisi kuinka paljon tällaisia asioita on tutkittu? Tietääkö kukaan?Miten te olette havainnoineet asiaa?
 
"jopas"
No mun mielestä sekin on lasten laiminlyöntiä, että jättää heidät ilman valvontaa ja menee vaikka itse parvekkeelle tai ulos tupakalle. Ja varsinkin se, että polttaa heidän vieressään!!!
 
"vieras"
[QUOTE="jopas";22327006]No mun mielestä sekin on lasten laiminlyöntiä, että jättää heidät ilman valvontaa ja menee vaikka itse parvekkeelle tai ulos tupakalle. Ja varsinkin se, että polttaa heidän vieressään!!![/QUOTE]

Tällä lokiikalla ei voi käydä paskallakaan yksin vaan on roudattava lapset vessaan mukaan toimituksen ajaksi.
 
"jep"
[QUOTE="jopas";22327006]No mun mielestä sekin on lasten laiminlyöntiä, että jättää heidät ilman valvontaa ja menee vaikka itse parvekkeelle tai ulos tupakalle. Ja varsinkin se, että polttaa heidän vieressään!!![/QUOTE]

onko vessassa tai suihkussa käynti kans laiminlyöntiä? itse en polta, mutta tuo perustelusi on kyllä aika naurettava.

yhtälailla tässä voitaisiin sitten syytellä diabetesäitejä, mikäli syövät yhtään kiellettyä herkkua koko raskausaikana, niin ovat lapsistaan välinpitämättömiä, sokrihan tekee hallaa sille lapselle.
 
----x-----
En ole huomannut. Ei sitä noin voi yleistää. Ehkä useammin ovat myös laiminlyöviä, mutta ei kaikki. Tuntemani tupakoineet on kyllä muuten ihan normaaleja äitejä, yksi itse asiassa täysillä lapsiin muuten panostava, heidän kanssa paljon touhuava äiti.
 
"Cairni"
[QUOTE="mie";22326927]
Mutta myös tupakoineet äidit ovat melkoisen hällä väliä tyyppejä kun lapsi syntynyt. Asettavat nimittäin oman etunsa myös lapsen synnyttyä lapsensa edun edelle.Näille äideille on tyypillistä tällainen käytös.
Miten te olette havainnoineet asiaa?[/QUOTE]

Varsinaiset alkoholi- ja huumeongelmaiset eivät selittelyä tarvitse mutta muuten...

Miten sinä olet havannoinut oman edun asettamisen lapsen edelle? Antaisitko esimerkin jotta tähän pääsisi paremmin kiiinni.
 
----------x-------
lisään vielä, että mun äiti oikeasti laiminlöi ja oli väkivaltainen, mutta silti täysin raitis. Ei kannata yhden asian perusteella leimata kokonaan, totuus voi olla ihan toinen..
 
yhtä paskoja kaikki
No jos otat ton siltä kantilta et tupakointi on sikiön laiminlyöntiä,ja äidin pistämistä tärkeysjärjestykses ylemmälle,niin kuuluuko nämä seuraavat laiminlyönnit samaan lössiin?

Esim.Äiti joka ei haluu mennä sokerirasitukseen,ja ei myöskään mene sinne.
Äiti joka syö raskausaikana niitä kiellettyjä,ja ei niin kiellettyjä ruokia.
Äiti joka käy ratsimas hevosia.
 
------x------
No varmasti tupakoivilla on enemmän sosiaalisia ongelmia, enemmän ongelmia ym.. onhan se tutkittu, että yleisintä tupakointi on alimmissa sos.luokissa, heillä on enemmän esim. masennusta raskauden aikana jne. Mutta ei kannata heti ajatella, että AINA tupakoinut on muutenkin laiminlyövä. Kai nyt ihmisillä voi olla joku asia, jossa ei ole kyennyt toimimaan kuten pitäisi, mutta sitten taas muissa asioissa onnistuukin hyvin. Varsinkin jos työskentelee ko. ihmisten parissa, ei kannata pitää tuollaista asennetta...
 
"pöh"
En ole huomannut. Oma äitini poltti raskausajan ja ei mua ole mitenkään laiminlyöty. Kumma kyllä mut mun tuttavapiirissä suurin osa äideistä on polttanut raskausaikana, ja kaikki ovat ihan normaaleja äitejä. Itse en ole koskaan polttanut joten enpä myöskään raskausaikana xD
 

Yhteistyössä