Oletteko onnellisia jotaka joudutte joka aamu menemään paskaduuniin?

  • Viestiketjun aloittaja säälittävää
  • Ensimmäinen viesti
"joo"
vaikka en ole siivooja tms, vaan ihan "hyvässä" duunissa niin tympäsee ja tuntuu turhalta tulla tänne...

Joskus mietin että ennemmin olisin se siivooja tms kuin tätä koneella istumista ja muuta sheissea....
Tai oikeesti hoitoala kiinnostais tosi paljon, mutta se ei mun mielestä kai ollut tässä pointti..

Pitäis kai vaihtaa alaa kun ennen tää oli ihan kivaa mutta viime vuodet mennyt tylsemmäksi.
 
"vieras"
No mä ainakin arvostan meidän firman siistijää. Heti näkyy, jos ei ole paikalla. Samoin meillä on yksi sellainen tuetussa työssä oleva yleistoimistoapulainen. Hän on ollut nyt pitkään sairauslomalla ja nyt vasta alkaa näkyä se kaikki "näkymätön työ", mitä tämä ihminen on ihan huomaamatta tehnyt.
 
mölyt mahassa
Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää;25364453:
Esim. siivoamaan tai muuhun tyhmään työhön. Eikö teitä tympäse ja elämänne tunnu turhalta?
Siivoaminen ei ole yhtään sen "turhempaa" tai "tyhmempää" työtä kuin, mikään muukaan työ. Päinvastoin! Ikävä kyllä ihmisten asenne ns. perustöitä kohtaan on alentava. Johtuneeko tämä asenne osittain siitä, että aikoinaan näihin töihin on päässyt ilman mitään koulutustakin (siivous, kaupankassa, varastomies, myyjä jne).

Ilman näitä palvelualan tekijöitä ja osaajia oltaisiin aika hukassa.
 
höh!
Vai tyhmään työhön. Olipas taas provo.

Itse teen korkeakoulutetun hommia, joten en voi itse kysymykseen vastata, mutta musta on hemmetin hienoa, että meillä esimerkiksi töissä käy siistijät. Tärkeää työtä, jota ei yhtään tarvitse vähätellä. Ja tervehdin heitä siinä missä muitakin, jos satutaan törmäämään, tietysti.

Kiitos kaikille niille, jotka jaksavat tehdä työtään vähättelystä huolimatta. Itse teen parhaani omalta osaltani tehdäkseni työstänne mutkatonta ja mukavaa.
 
Minusta paskaduunia ei voi määritellä suoraan vaan jokaiselle ihmiselle on ne omat paskaduunit. Itse en tosiaankaan jaksaisi siivota ammatikseni, kesätöissä olen parin kuukauden pätkiä tehnyt ja vaikka elämä ei siihen loppunut, niin en työstä pitänyt. Rankkaa fyysisesti ja todella epäkiitollista hommaa, kun ihmiset sottaavat kaiken uudestaan heti kun on saanut siivottua. En myöskään pystyisi tekemään hoitoalan hommia, koska kantaisin työt kotiin enkä saisi siltä stressiltä varmasti nukuttua ja rauhoituttua ollenkaan.

Joku toinen taas kokee oman "siistin toimistotyönsä" paskaduuniksi, kun ei siellä viihdy sitten yhtään. Toivottavasti suurin osa ihmisistä olisi sellaisella työssä, jonne on edes jokseenkin mukava mennä, vaikka ne kuinka olisivat epämieluisia muille.

Sitten taas jos ylenkatsoo toisten ammatteja niin se on vaan suoraan typerää, eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä paskaduunien kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vogue
Olen korkeasti koulutettu ja voisin myös sanoa tekeväni koulutusta vastaavaa työtä. SILTI välillä tekisi mieli palata sinne opiskeluaikojen "huonompiin töihin" - ihanan pienen hotellin kerrossiivoojaksi ja monitoimihenkilöksi. Oli ihanaa laitella huoneet siistiksi, kokkailla aamupalaa ja asettaa se nätisti tarjolle. Oli myös mukavaa siivota aamiaishuone taas vieraiden lähdettyä jne.

Ehkä en ymmärtänyt kysymystä...
 
ikävä vieras
Onko aloittajalla arjessaan miten vaikeaa ja ankeaa ahtaan maailmansa ja ennakkoluulojensa kanssa? MT-toimistoissa olisi väkeä keskustelemaan ainakin pahimmista jomotuksista.
 
"MiMeira"
Just eilen ajattelin saunassa kaipaavani töihin - tosin haluan olla vielä hetken kotona, syksyllä töihin kun lapset 5ja 1,5v. Mutta kaipaan aikatauluja, sitä että on tarpeellinen, kuuluu yhteisöön, kokee haasteita, saa onnistumosen kokemuksia, , saa "valittaa" työyhteisön puutteista, osallistua kokouksiin, merkitä kalenteriin tapaamisia jne jne. Ja ikävä on myös palkkaa :)
 
jos ei ois laitoshuoltajia sairaalassa ni kyllä se toiminta kuule aikalailla pysähtyis. Tuskin lekurit viittii ite ruveta sitä salia ruveta siivoomaan eikä niillä oo aikaa,halua tai taitoa siihen.
Tai saati..kukahan ne sapuskat kantaa osastoilla niille potilaille ...hoitajat voi joskus auttaa mutta kyllä sen tekee ihan toinen henkilö.

Kyllä siinä tienaa ihan kivasti vaikkei monet muista sitä aina arvostaa
 
Kyllä vituttaa ja turhauttaa ja masentaakin välillä. Tosin siivooja en ole, mutta ehkä voisin sitäklin mielummin olla kuin nykyisessä työssäni. Ei vaan niin helpolla näe ja löydä poispääsyä tästä, kun on näläkiisä suita ja lainaa jo kahdesta talosta...
 
onkoonko
tehnyt monenlaista, ja parhaita ovat paskaduunit! Ei tarvi miettiä vapaa-ajalla työkuvioita, ei ylitöitä, ei tulostavoitteita. Jää ihanan paljon aikaa oikealle elämälle :) Hyvässä lykyssä työaikana voi vielä funtsia omia asioitaan, ja saada näin "omaa aikaa".
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
tehnyt monenlaista, ja parhaita ovat paskaduunit! Ei tarvi miettiä vapaa-ajalla työkuvioita, ei ylitöitä, ei tulostavoitteita. Jää ihanan paljon aikaa oikealle elämälle :) Hyvässä lykyssä työaikana voi vielä funtsia omia asioitaan, ja saada näin "omaa aikaa".
Mie oon kans sitä mieltä,että työtä tehdään siksi, että voi nauttia ja tehdä vapaa-ajallaan mitä haluaa. Toisilla kun tuntuu elämä olevan yhtä työntekoa.
 
"Mummeli"
Kuinkakohan monella ihmisellä on ihannetyöpaikka ! Jos ei ole käynyt kouluja, on vaan tyydyttävä siihen paskaduuniin. Asiaa voisi tarkastella siltäkin kantilta, että esim. siivoojien, grillityöntekijöiden...ei tarvitse kantaa vastuuta mittavista päätöksistä.Koskaan ei voi tietää, milloin siirretään sivuun. Onhan tämä nähty.
 
"Kaarina"
Tämän kuun puolessavälissä minä saan tästä paskaduunistani tilin. Tienaamillani rahoilla pyrähdän kahden viikon lomalle kauas aurinkoon. Pyydän, muistathan sääliä minua edes pikkuisen tuona aikana.
 
Mulla on todella vastuullinen työ ja välillä meinaa pää hajota. Joskus olisi ihan kiva olla edes hetken se siivooja tai grillityöntekijä ilman suurta vastuuta. Tottakai jokaiseen työhön varmasti vastuuta liittyy, mutta on ihan erilaista vastuuta unohtaa siivota joku vessa, kuin tehdä jossakin isossa firmassa joku kirjanpitovirhe tai leikata potilasta väärästä kohtaa.
Mutta joskus oikeasti olen pohtinut, miten ne ihmiset jaksaa joilla aamulla kello pärähtää soimaan ja sen jälkeen menee kahdeksaksi tunniksi tekemään jotakin paskaduunia.
Itse en kuitenkaan koskaan haluaisi olla muuta kuin korkeakoulutettu ja alani töissä. Voisin hetkellisesti kyllä tehdä lähes työtä kuin työtä, mutta en vuosia.

Arvostan kaikenlaisen työn tekijöitä ja OIKEASTI on ihanaa, että joku siivoaa, joku parturoi, joku korjaa pyöriä yms.
 

Yhteistyössä