Oletteko sairastuneet mahatautiin loppuraskaudessa?

Ärsyttää tämä norovirus, vai mikä nyt liekkään..
Ensin mies toi sen tänne, sairasti itse ensin, ja nyt viikon jälkeen se tuli minuun (ja pojallakin taitaa olla lievänä).

Toissayönä alkoi se oksentaminen, ja jatkui eilen aamupäivällä (yht. 3 kertaa oksensin).
Sen lisäksi maha sekaisin.

Tänään olo on suht ok, paitsi että maha on vielä vähän sekaisin. Oksentanut en ole eilis aamupv:n jälkeen. Saa nähdä miten tämä nyt etenee..
En ole viitsinyt syödä paljoa, eikä maistukaan. Eilinen meni nestelinjalla (limpparia ja mustikkakeittoa). Tänään maistoin vähän makaronilaatikkoa ja pienen palan suklaata.

Mietiskelin vain, että liekkö siitä vauvalle suurta haittaa, kun ei syö? Ei kuitenkaan viitsisi riskeerata syömällä, jos alkaa uudestaan oksettaa.

Nyt on siis menossa rv 38+2 ja toivon todella, että tämä paska menee ohi ennen synnytystä!
 
Jep,sairastin sen rv 37+6 ja siitä suoraan synnyttämään,kun alkoi supistukset mahakramppien takia.
Oli ihana synnytys 39 asteen kuumeessa ja yrjö lens pitkin huonetta :x
Välillä kätilö läpsi naamalle,kun meinas taju mennä ja aika lähellä oli hätäsektio,mutta niin se voima jostain kumpus,kun tuo poju 4.7kg syntyi siinä hytäkässä :whistle:
 
"Moonbell"
floridralia jos on mahis juoda niin palauttaa voimatkin nopeammin ja saa kaikkea tarvitsemaa. :) Mulla oli noro silloin rv 32+. Aiheutti kipeitä supistuksia niin, että sitten olikin siitä lähtien rasituskiellossa viikolle 36 asti kun paikat lähteny aukeemaan ja lapsivettä tihkutti.
 
Jep,sairastin sen rv 37+6 ja siitä suoraan synnyttämään,kun alkoi supistukset mahakramppien takia.
Oli ihana synnytys 39 asteen kuumeessa ja yrjö lens pitkin huonetta :x
Välillä kätilö läpsi naamalle,kun meinas taju mennä ja aika lähellä oli hätäsektio,mutta niin se voima jostain kumpus,kun tuo poju 4.7kg syntyi siinä hytäkässä :whistle:
Kamalaa. |O Juuri tuota minä pelkäänkin.
 
"vieras"
Onneksi sinulla on vielä viikkoja. Olen kuullut muutamalla kaverilla vatsataudin käynnistäneen synnytyksen ja mies ei ole karanteenin takia päässyt mukaan synnytykseen.

Yritä nyt vain parantua! Vauva kyllä pärjää! Koita juoda pieniä määriä mehukeittoa tai mehua, jotta et kuivu. Olokin paranee. Usein pahin vaihe menee ohi muutamissa tunneissa. Soita neuvolasta ohjeita, jos siltä tuntuu.
 
[QUOTE="vieras";27728739]Olen kuullut muutamalla kaverilla vatsataudin käynnistäneen synnytyksen ja mies ei ole karanteenin takia päässyt mukaan synnytykseen.
[/QUOTE]

Kyllä sinne pääsee jos mies on jo terve. Jos mies on sairas, silloin ei pääse, mutta ap:n mieshän oli jo sairastanut tuon, tuskin se heti tulee uudestaan.
 
[QUOTE="vieras";27728739]Onneksi sinulla on vielä viikkoja. Olen kuullut muutamalla kaverilla vatsataudin käynnistäneen synnytyksen ja mies ei ole karanteenin takia päässyt mukaan synnytykseen.

Yritä nyt vain parantua! Vauva kyllä pärjää! Koita juoda pieniä määriä mehukeittoa tai mehua, jotta et kuivu. Olokin paranee. Usein pahin vaihe menee ohi muutamissa tunneissa. Soita neuvolasta ohjeita, jos siltä tuntuu.[/QUOTE]

Meillä myös kätilö ensin pisti hanttiin,että ei miestä mukaan,mutta hällä ei ollu oireita,niin sai tulla.
Itse jouduin vauvan kanssa karanteeniin,mutta sainpahan oman huoneen :D
 
"vieras"
Jep,sairastin sen rv 37+6 ja siitä suoraan synnyttämään,kun alkoi supistukset mahakramppien takia.
Oli ihana synnytys 39 asteen kuumeessa ja yrjö lens pitkin huonetta :x
Välillä kätilö läpsi naamalle,kun meinas taju mennä ja aika lähellä oli hätäsektio,mutta niin se voima jostain kumpus,kun tuo poju 4.7kg syntyi siinä hytäkässä :whistle:
Ou jee.. Vastasit sitten minun kysymykseeni. Tänään on minulla laskettuaika ja eilen kävin kaverin luona kylässä, jossa viime yönä aloitettu oksentamaan ja rajusti. Mietin, että jos norossa alkaa synnytys niin mitäs sitten tehdään... Okei, no tyhmä kysymys nyt jälkikäteen ajateltuna... Totta kai synnytetään :D :D

(apuva, ihan oikeesti.. mä en ala.....!!!!)
 
"Vieras"
Jep,sairastin sen rv 37+6 ja siitä suoraan synnyttämään,kun alkoi supistukset mahakramppien takia.
Oli ihana synnytys 39 asteen kuumeessa ja yrjö lens pitkin huonetta :x
Välillä kätilö läpsi naamalle,kun meinas taju mennä ja aika lähellä oli hätäsektio,mutta niin se voima jostain kumpus,kun tuo poju 4.7kg syntyi siinä hytäkässä :whistle:
Auts, aika rankaa :/ iso poika kuitenkin noille viikoille.
Mulla oli elämäni kaamein ripuli, joskus rv 37-38 reilun vuorokausi kaikki tuli vetenä ulos. Kävin tarkistamassa polilla, ja vauvan sydänäänet oli tosi laskussa. Siellä sain nesteytystä ja vauva saatiin "elpymään", syntyi tuosta vajaan viikon päästä.
 
Kiitokset vastauksista. :)
Pitänee jatkaa sillä mustikkakeittolinjalla vielä tämä päivä ja katsella.
Mulle ei (onneksi) ole tullut supistuksia oksentamisesta, tai ei ainakaan kipeitä.
Tuo paskatauti kai ei niin vaarallinen ole, kuin tuo oksentaminen sen suhteen.
Pitääkin aina nämä taudit pyöriä tässä joulun tienoilla. :mad:
Viime raskaudessa oli sama juttu, mutta onnistuin sen taudin välttämään. Näköjään aina ei voi voittaa..
 
ai kamala
Jep,sairastin sen rv 37+6 ja siitä suoraan synnyttämään,kun alkoi supistukset mahakramppien takia.
Oli ihana synnytys 39 asteen kuumeessa ja yrjö lens pitkin huonetta :x
Välillä kätilö läpsi naamalle,kun meinas taju mennä ja aika lähellä oli hätäsektio,mutta niin se voima jostain kumpus,kun tuo poju 4.7kg syntyi siinä hytäkässä :whistle:
Tuo on kyllä kaikkea muuta kuin synnytys ameriikkalaisesta elokuvasta :X Voin vaan kuvitella miten kauheaa...
Muta ap:ta lohduttaakseni.. ei siinä noin välttämättä käy.
Mulla oli kans loppuraskaudesta ihan kamala vatsatauti. Oksensin läpi yön, mikään ei pysynyt sisällä. Jatkuva supistelu, mutta silti siitä selvittiin ja synnytys käynnistyi normaalisti myöhemmin kun vatsataudistakin jo oltiin parannuttu.

Juot vaan kovasti, jospa se siitä rauhottuisi ja pääsisit joulukinkustakin nauttimaan, NAM ;)
 
  • Tykkää
Reactions: PerseeNNuolija
[QUOTE="Vieras";27728792]Auts, aika rankaa :/ iso poika kuitenkin noille viikoille.
Mulla oli elämäni kaamein ripuli, joskus rv 37-38 reilun vuorokausi kaikki tuli vetenä ulos. Kävin tarkistamassa polilla, ja vauvan sydänäänet oli tosi laskussa. Siellä sain nesteytystä ja vauva saatiin "elpymään", syntyi tuosta vajaan viikon päästä.[/QUOTE]

Katos,mistä helvatasta tuo seiska tuli,Oli siis 4.2kg.Mutta iso silti :)
 
"hmm"
Katos,mistä helvatasta tuo seiska tuli,Oli siis 4.2kg.Mutta iso silti :)
Semmoista piti kysymäni, että oliko sinulla tippa tai saitko esim. mehut pidettyä sisällä synnytyksen aikana? Vaikka ei ollut mahatauti, minua yrjötti koko synnytyksen ajan eli 12 h, enkä pystynyt juomaan enkä syömään oikeastaan mitään 12 h aikana. Lapselta mitattiin verensokerit 3 h ikäisenä ja kiidätettiin heti vastasyntyneiden teholle. Hän vietti siellä kolme päivää ja vasta sitten verensokerit tasaantuivat. Minulle tuli jälkikäteen mieleen, että olisiko tuo johtunut äidin liian matalista verensokereista ja kuivumisesta synnytyksen aikana. Toisaalta ponnistusvaihe kesti tunnin (!), kun lapsen pää ei ollut kääntynyt oikealla tavalla synnytyskanavassa ja lapsi oksensi myös veristä sössöä teholla, joten muitakin ongelmia oli ollut.
 
Fghc
Viikolla 32 oli noro. Seuraavana päivänä supisteli, mut meni ohi muutamassa tunnissa. Muista juoda hyvin.

Mies pääsi viimeks synnytykseen mukaan, vaikka vatsataudista oli vaan päivä. Hirveesti konkreettista hyötyä puolikuntoisesta ei ollut, mutta kiva että pääsi mukaan. Synnytyksen käynnistysosastolle ei päässyt vaan tuli vasta kun siirryin synnytyssalin puolelle.
 
[QUOTE="hmm";27728901]Semmoista piti kysymäni, että oliko sinulla tippa tai saitko esim. mehut pidettyä sisällä synnytyksen aikana? Vaikka ei ollut mahatauti, minua yrjötti koko synnytyksen ajan eli 12 h, enkä pystynyt juomaan enkä syömään oikeastaan mitään 12 h aikana. Lapselta mitattiin verensokerit 3 h ikäisenä ja kiidätettiin heti vastasyntyneiden teholle. Hän vietti siellä kolme päivää ja vasta sitten verensokerit tasaantuivat. Minulle tuli jälkikäteen mieleen, että olisiko tuo johtunut äidin liian matalista verensokereista ja kuivumisesta synnytyksen aikana. Toisaalta ponnistusvaihe kesti tunnin (!), kun lapsen pää ei ollut kääntynyt oikealla tavalla synnytyskanavassa ja lapsi oksensi myös veristä sössöä teholla, joten muitakin ongelmia oli ollut.[/QUOTE]

Vahingossa painoin tykkää nappulaa :/
Oli tippa,eikä vauvalla ollut mitään ongelmia jälkikäteen.
 
Raskausiakana oli kyl kunnon ykätauti. Sanoivat vaan että vauva saa tarpeellisen ja äidin täytyy huolehtia hyvin nesteistä koska äkkiä voi mennä kehnoksi kun toinenkin ottaa osansa. Menihän se ohi ajallaan.
 

Yhteistyössä