Oletteko Suomen kansalaiset tietoisia siitä että maamme vangit saavat jopa 2000euroa kuussa rahaa..

  • Viestiketjun aloittaja hyväsuomenpäättäjät!
  • Ensimmäinen viesti
hyväsuomenpäättäjät!
eipä muuta tarvitse kuin olla kiven sisässä. ruoka tulee jms. helppoa.
kyllä täytyy sanoa että ottaa aivoon ja rankasti. MIKSI nämä rikolliset saavat "palkkaa"? varmaan aika kiva pesämuna kun kiven sisältä pääsevät... :O
 
soros
Tuo vanki on tehnyt paljon töitä ja ylitöitä ja tienannut sen takia yli 2 tonnia. On hyvä, että vankiloissa on mahdollisuus tehdä töitä. Yleensä ansiot töistä ovat pieniä, keskimäärin muutaman satasen luokkaa, avovankiloiissa ehkä tonnin paikkeilla. Palkasta ulosmitataan lähes aina myös rikoskorvauksia ja muita velkoja. Työtä tekemätön vanki saa käyttörahaa 0,15 euroa tunnilta 8 tunnilta päivässä, eli kuukaudessa noin 25,20 euroa.
 
börre
No joo, siis tokikin tuosta palkasta tulisi periä heti verojen jälkeen tuomitut korvaukset.

Mua vähän nauratti toi, että voi tienat jopa enemmän kuin vartijansa. Niin? Mitä sitten? Ei ne vartijat niitä vankien oloja maksa, vaan ovat siellä töissä, joten mitä vittua se heille kuuluu..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja börre;23289456:
Mua vähän nauratti toi, että voi tienat jopa enemmän kuin vartijansa. Niin? Mitä sitten? Ei ne vartijat niitä vankien oloja maksa, vaan ovat siellä töissä, joten mitä vittua se heille kuuluu..
Musta siinä ei oo mitään naurettavaa, korkeintaan surullista. Vanginvartialla on kuitenkin vaarallinen työ ja koulutus siihen hommaan, vangilla ei.
Vähän sama jos työpaikoilla koulutetut työntekijät / toimihenkilöt sais vähempi palkkaa kuin kesäapulaiset
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja börre;23289456:
No joo, siis tokikin tuosta palkasta tulisi periä heti verojen jälkeen tuomitut korvaukset.

Mua vähän nauratti toi, että voi tienat jopa enemmän kuin vartijansa. Niin? Mitä sitten? Ei ne vartijat niitä vankien oloja maksa, vaan ovat siellä töissä, joten mitä vittua se heille kuuluu..
Eivätkö vanginvartijat maksa veroja joilla maksetaan vankien yllpito vankiloissa?
 
[QUOTE="vieras";23289261]Nyt selvis mitä kautta sun mamus on työllistynyt...[/QUOTE]

voi kuule,mä en kelpuuta rikollista edes kaverikseni..saati että alkaisin suhteeseen sellaisen kans..mun mies tekee ihan rehellistä työtä,paskalla palkalla..ihan vaan sen takia,ettei sitä vois enempää kiinnostaa kotona jouten makailu..
 
börre
[QUOTE="vieras";23289528]Eivätkö vanginvartijat maksa veroja joilla maksetaan vankien yllpito vankiloissa?[/QUOTE]

Päätellen tuosta vanginvartijoiden palkasta ovat verotusjärjestelmässämme koulujen, terveydenhuollon, lastensa palvelujen jne jälkeen oikein pullevasti nettosaajia.
 
...
Kyllä se on niin että avotaloissa on tollasia summia mahdollisuus tienata, ja se vanki maksaa siitä TYÖSTÄÄN saadusta PALKASTA vankilalle korvauksen ylläpidosta, mahdolliset elarit ym... Eli ei sekään asia taas ihan niin mene kuinka lööpeissä luki!
 

Yhteistyössä