Oletteko vanhempienne luona kuin kotonanne?

"vieras"
En ole. Äidin luona melko lähellä sitä kyllä. En ole koskaan asunut siinä talossa, joten se ei ole lapsuudenkotini tai muutenkaan ollut kotini, se voi vaikuttaa.
 
53788
Olen. He myös olettavat sitä, alkaisivat kummastella jos kysyisin lupaa mennä jääkaapille jne. Aina hokevat että meet vaan kaapille hakemaan jtoain jos nälkä tulee jne.
Meillä on tuollainen tyyli :)
 
Professional Griefer
No kotona mä yleensä ensimmäisenä otan peruukin pois päästä ja riisuudun mahdollisimman alasti, joten pakko vastata että en :D

Mutta muuten kyllä äitin luona on aina rento tunnelma. Vettä otan "ilman lupaa" jääkaapista, mutta kyllä mä syömiseen pyydän aina luvan :D Se vaan on kohteliasta.
 
"vieras"
Äidin luona aika lailla kyllä ja niin äiti olettaakin. Mulla on sinne omat avaimetkin. Isällä käyn tosi harvoin ja nykyään tuntuu että se on lähinnä isän uuden vaimon koti jossa käyttäydytään todellakin kuten hienossa kyläpaikassa.
 
Varmaan asiaan kyllä vaikuttaa se, että asuvatko vanhemmat "lapsuuden" kodissa vai uudessa kodissa. Musta tuntuu, että äidin koti on sen ja hänen miehensä ja minä olen vieras joka on kylässä.
 
"eräs"
Olen kuin kotonani. Vietetään siellä kaikki kesä-ja talvilomat lasten kanssa, asuu kauempana. Omat avaimet on ja se on ollut nuoruudenkotini monet vuodet. Isäni uudessa kodissa en ole käynyt, vaikka on lähempänä. Sitä en ole ikinä pitänyt kotinani koska hänen vaimonsa on ihminen, jota en voi sietää ja se vaikuttaa siellä käymiseenkin.
 
"vieras"
Olen. Johan ne pitäisi minua hölmönä jos alkaisin kyselemään syömälupia. Samoin kun sisareni tulevat meillä käymään niin tietävät että siitä vaan ruokakaapille jos jotain mieli tekee.
 
En ole kuin kotonani. Enkä edes kysyisi lupaa mennä jääkaapille, koska en kysy sitä muissakaan kyläpaikoissa. En siis käytä jääkaappia kuin omassa kodissani.

Lisään vielä, että kyllä siellä ruokaa saa, jos on ruoka-aika, mutta äitini kattaa silloin pöydän ja laittaa ruuan tarjolle. Samoin toimitaan meidän kotona. Ruoka-aikana laitan ruuan tarjolle kaikille niille, jotka meillä silloin sattuu olemaan.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Olen ja en ole.
Avaimet mulla on, mutta en mee kylään ilman, että soitan ensin. Voin ottaa jääkaapista mitä vaan, mutta kysyn ensin. Pskalla en käy, jos ei ole pakko.

Eli en kai sitten ole niin kovin kotonani, vaikka olenkin mielestäni :D
 
"vieras"
Joo ja ei. On omat avaimet sinne,en kysy lupia syömiseen tai juomiseen (tai syötävän/juotavan antamiseen lapsille). Tosin,yleensä en juurikaan "napsi" esim jääkaapista mitään ruoka-aikoijen ulkopuolella ja kun ajat on kaikilla tiedossa,niin..
Siinä mielessä en ole kuin kotonani,että en esim tiedä niin hyvin missä tavarat ovat (vanhempani ovat juuri muuttaneet,olen käynyt heillä muuton jälkeen vasta kerran),ja yleensä kun menen lasten kanssa vanhemmilleni,he ottavat vastuun lapsista. Saan siis esim maata sohvalla lukemassa lehteä,toisin kuin omassa kotona jossa olen itse vastuussa lapsista ja siis leikin,ruokin jne..
 

Yhteistyössä