Oliko tämä jo täällä? Kouluasiaa

vieras
KERRAN KUUKAUDESSA yksi launtai ja pelkkää liikuntaa? Ja tämä on teidän mielestä liikaa vaadittu lapselta? Ei ihme, että on niin huonokuntosia ja ylipainosia lapsia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KERRAN KUUKAUDESSA yksi launtai ja pelkkää liikuntaa? Ja tämä on teidän mielestä liikaa vaadittu lapselta? Ei ihme, että on niin huonokuntosia ja ylipainosia lapsia...

Meidän lapset saa lauantaisin liikuntaa kotipihallaan enemmän kuin koulussa kuukauden aikana. Jos pitäis koulussa olla vielä lauantaisin liikkumassa, niin liikuntamäärä kyllä laskis.
 
Mä tuota juttua miehelle jo päivällä valitin. Lomat lyhenee niin, että koulu loppuu usein kesäkuun puolella ja alkaa viimeistää elokuun 10. päivä. Joululomaa on lyhennetty. Tosin tilalla on syysloma, mutta mun mielstä turhasta turhimmassa paikassa. Lapset ovat vielä skarppina koulussa ja monilla vanhemmilla on ylipäätään hankalaa tuon loman takia. Lapset joutuu monesti olemaan sen vanhemman työpäivän verran yksin kotona.
Ja niinkuin ei koulu nykyään olisi huomattavasti vaativampaa opetukseltaan kuin ennen.

Ja piti vielä sanoa, että nuo Halosen ehdottamat taidejutut kyllä voisi sisältyä aivan hyvin normiopetukseen tai järjetää niitä haluaville erillisiä, maksuttomia kerhoja vaikka.
 
Niin ja kaikenlisäksi valtiovallasta lähtöisin kouluihinhan ollaan suunnittelemassa kerhotoiminnan uudelleen virittämistä niin, että jokaisella lapsella olisi ainakin yksi harrastus. Meidän koululla lapset saivat itse äänestää ja ehdottaa haluamaansa kerhoa. Nämä kerhot kuuluisivat koulukuljetusten piiriin ja olisivat oikein hieno juttu.

Haloskalla on mopo ja todellisuus karannut käsistä...
 

Yhteistyössä