olin vasta synnärillä ja huonekaveri vei hoitotarvikkeita ym

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"klö"
Joo tätäkään en itsekään mää ymmärrä, että ihan hyvin toimeenulevat varastavat jotain vatetta tai muuta sellaista. ..Sen ymmärrän, jos oikeastikkin on vaikka pelkällä toimeentulotuella tai jopa alle sen, että silloin sitä oikeastikkin tarvii, eikä niin että varastetaan huvikseen vaikka on viimeiset 9 kuukautta säilötty kaapit täytee hilf-viigeriä ja luis vuihtonin potkupukuja. Kiva kun kaapit pursuaa desing -tuttipulloista ja muista jutuista, niin täytyyhän sinne jatkoksi saada vielä 'ilmainen' kerros mitä tahansa.

Se on siis minusta eri juttu, jos oikeasti tarvitsee ja se on vauvan parhaaksi. Ei vanhempien materia -hysterian vuoksi.

Eri asia sitten jos jonku pikkuhousunsuojan sieltä kotimatkalle ottaa, ei se minusta ole varastamista ja "sallin" sen porvareillekkin.;)
Eli pienituloiselle varastaminen on sallittua? Saavatko he varastaa myös vaatekaupasta vai onko niiden vaatteiden varastaminen sairaalasta jotenkin jalompaa?
 
[QUOTE="vieras";28808719]Eli ihan ok kokeilla paskaa paljaalla kädellä, kunhan se on omaa?? Hyi hlvetti edelleen, toivottavasti et oo mun kavereita, enpä haluais tulla syömään sun leipomaa pullaa...[/QUOTE]

Meilläpäin saa kaupasta sellaista juttua ku pesuaine. Jos tuntuu ettei se semmonen aine riitä ni apteekista saa myös sellaista juttua ku käsidesinfiointiaine. Ovat käteviä kun haluaa käpälänsä puhtaaksi :eek:)
 
[QUOTE="vieras";28808719]Eli ihan ok kokeilla paskaa paljaalla kädellä, kunhan se on omaa?? Hyi hlvetti edelleen, toivottavasti et oo mun kavereita, enpä haluais tulla syömään sun leipomaa pullaa...[/QUOTE]

Ei mun peräreijässäni ainakaan paskaa ole, se pidetään puhtaana paperilla ja pesemällä säännöllisesti ja etenkin vessareissun jälkeen.
Kuinka syvälle sitä suppoakin pitää sitten työntää, jos sormi osuu paskaan?
 
  • Tykkää
Reactions: purjosipuli
"hoitsu"
Ei mun peräreijässäni ainakaan paskaa ole, se pidetään puhtaana paperilla ja pesemällä säännöllisesti ja etenkin vessareissun jälkeen.
Kuinka syvälle sitä suppoakin pitää sitten työntää, jos sormi osuu paskaan?
Kyllä sun peräreiässäs on ulostebakteereja ihan siinä suulla ja aukon ympärillä, vaikka näkyvää paskaa ei olis. Ja vaikka olis vähän näkyvääkin paskaa ihan siinä aukon suulla, niin sekin on ihan normaalia. Paskaa sitten suolen seinämistä varmaan löytyy helpostikkin, vaikka ei menis syvälle....

Ihan ok jos joku haluaa käyttää hanskoja suppoja ym laitellessa, mutta voi ne itselle ilman käsineitäkin laittaa. Sit täytyy vaan huolehtia erityisen hyvin käsienpesusta. Suppo täytyy kyllä yleensä työntää sinne vähän syvemmälle, eikä jättää suulle, koska se helposti pulpahtaa suolesta ulos.

Kaikesta te mammat viittitte tapella. Naurettavuuteen saakka.
 
"vieras"
Melko itsepetosta, ulostebakteereja kun voi olla siellä sun täällä ilman että siellä on mitään kikkaretta...
Kuten hoitsu jo sanoi, on niitä bakteereita siellä peräaukossa ilman näkyvää paskaakin. Eikä se mitään itsepetosta ole, jos ei halua tietentahtoen suolistobakteereiden kanssa läträtä, mun mielestä se on vain ihan tervettä järjen käyttöä :)
 
[QUOTE="vieras";28808876]Kuten hoitsu jo sanoi, on niitä bakteereita siellä peräaukossa ilman näkyvää paskaakin. Eikä se mitään itsepetosta ole, jos ei halua tietentahtoen suolistobakteereiden kanssa läträtä, mun mielestä se on vain ihan tervettä järjen käyttöä :)[/QUOTE]

Niinku sanoin, hyvä käsihygienia riittää. Ulostebakteereja kun on tiettävästi löytynyt ihan ovenkahvoista ja näppäimistöistä lähtien. Tai sanotaan niin että vaikkei takamustaan roplaiskaan, on silti helkkarin fiksua hoitaa käsihygieniä.
 
"vieras"
Niinku sanoin, hyvä käsihygienia riittää. Ulostebakteereja kun on tiettävästi löytynyt ihan ovenkahvoista ja näppäimistöistä lähtien. Tai sanotaan niin että vaikkei takamustaan roplaiskaan, on silti helkkarin fiksua hoitaa käsihygieniä.
Eli molempia ei voi tehdä? No, tässä sulle newsflash; en koske tietentahtoen paskaan (tai muuhunkaan suolistobakteereja satavarmasti sisältävään juttuun, joksi peräaukon lasken) JA SEN LISÄKSI pidän huolta käsihygieniasta. Ihan kuule sairaanhoitajana voin kertoa, että hallitsen sen homman vallan mainiosti :)
 
[QUOTE="vieras";28809086]Eli molempia ei voi tehdä? No, tässä sulle newsflash; en koske tietentahtoen paskaan (tai muuhunkaan suolistobakteereja satavarmasti sisältävään juttuun, joksi peräaukon lasken) JA SEN LISÄKSI pidän huolta käsihygieniasta. Ihan kuule sairaanhoitajana voin kertoa, että hallitsen sen homman vallan mainiosti :)[/QUOTE]

Hyvä että asia ilmeni jo tässä vaiheessa... :eek:P
 
"vieras"
Meilläkin sai tutin viedä ihan luvan kanssa. Rintakumin otin mukaan myös, kun ajattelin että sekin roskiin muuten menisi. Pari isompaa sidettä otin myös ja niitä verkkoalkkareita. En ollut varautunut niin kovaan vuotoon, ei olis riittänyt yösiteet mitä kotoa löytyi. Käytiin kyllä apteekin kautta kotimatkalla ja hain sitten tenojakin. Näistä en koe omantunnontuskia ja saattaa seuraavallakin kerralla mukaan niitä siteitä pari tarttua jos yhtä kovat vuodot on. Ilmeisesti sitä vaatetta sieltä sairaalasta häviää aika paljon, kun sitä mielellään vastaan ottavatkin. Meille kyllä oli itsestään selvää, että omat vaatteet vauvalle laitetaan kun pois lähdetään. Niin ja otettiin se vauvan harjakin mukaan, jäi sellainen kuva että sen saisikin sieltä viedä mukanaan.
 
"mie"
Mä olen vahingossa varastanut tyynyliinan sairaalasta lastenosastolta.
Meillä oli omat vaunut siellä mukana ja se jäi sinne vaunuihin niin etten huomannut sitä, kun vasta parin päivän päästä kotona. Olisin vienyt sen takaisin kyllä, mutta sairaalaan oli n.100km ja ei ollut sinne muuta asiaa niin se jäi sitten pyörimään meille.

Ei kyllä olisi tullut mieleenkään viedä sieltä niitä vaatteita :D

Ja siellä missä minä synnytin oli ne alushousut samaa kangasta, kun ne ihanat mekot ja ei kyllä ollut kertakäyttöisiä.
 
Eipä pahemmin tullut edes mieleen viedä mitään sairaalasta; vauvaa lukuunottamatta.
Sellaiset pahviset nimi/pituus/paino/syntymäaika- laput molemmilla kerroilla hoitajat huolehtivat että lähtevät meidän mukaan muistoksi.

Mutta näin hoitajana se olisi vähän kun veisi töitään kotiin mukaan; en mä saa mitään kiksejä niiden verkkohousujen(jotka ovat pestäviä, eivätkä kertakäyttösiä)käytöstä kotona tai sairaalatavaroiden käytöstä ylipäätänsä.
Kaiken tarvittavan kun saa kaupoista ja apteekeista ihan omalla rahalla.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28807954]Eikös ne tutit pidä sterilisoida ennen käyttöönottoa, että sinänsä jännä, että on suoraan paketista tuikannut suuhun...[/QUOTE]

No niin kai pitäis. Mutta tää ehti tuikkaan tutin suoraan paketista suuhun ennen kuin ehdin kieltää.
 
Esikoisen aikaan otin mukaani tutin. Rintakumit heitin roskiin, kun luulin, ettei niitä voi käyttää uusiksi. Eikä kukaan kyllä missään vaiheessa edes sanonut, ettei tuttia saisi viedä mukanaan. :O
Toisen lapsen kohdalla otin luvan kanssa kahdet alushousut. Itsellä kun oli leikkaushaava ja vain hotpantseja, mitkä olisivat hanganneet juuri leikkaushaavakohtaan.
 
Minulle kyllä sanottiin, että sen tutin, joka annettiin lähtötarkastuksessa, sai ottaa mukaan. Mutta rintakumin kyllä otin kysymättä mukaan, koska en ajatellut, että se olisi pitänyt palauttaa. Tietysti mies osti heti lisää niitä, kun menimme kotiin, mutta ei minulle tullut ennen synnytystä edes mieleen, että sellaista olisin tarvinnut, joten sen takia en ollut valmiiksi niitä ostanut. Itsekään en sitä silloin pyytänyt vaan yksi hoitaja kysyi ottaisinko sellaisen. Tietysti, jos seuraava kerta tulee, niin otan omat rintakumit mukaan sairaalaan, ettei tarvitse sitä sieltä pyytää. Sitten vein parit niitä paksumpia suojia, koska ajattelin, että saatan tarvita niitä.
 
tyks
Eipä pahemmin tullut edes mieleen viedä mitään sairaalasta; vauvaa lukuunottamatta.
Sellaiset pahviset nimi/pituus/paino/syntymäaika- laput molemmilla kerroilla hoitajat huolehtivat että lähtevät meidän mukaan muistoksi.

Mutta näin hoitajana se olisi vähän kun veisi töitään kotiin mukaan; en mä saa mitään kiksejä niiden verkkohousujen(jotka ovat pestäviä, eivätkä kertakäyttösiä)käytöstä kotona tai sairaalatavaroiden käytöstä ylipäätänsä.
Kaiken tarvittavan kun saa kaupoista ja apteekeista ihan omalla rahalla.
mua ainakin ohjeistettiin että ne alushousut on kertakäyttöisiä ja menee roskiin, muut vaatteet tietty pyykkiin.. Kätilö ohjeisti. Ja eipä niissä pikkareissa ainakaan mitään pesulatietoja ollut, niinkuin muissa vaatteissa oli. En tiedä mistä niitä samoja sitten sais ostettua, en ottanut niitä kiksien vuoksi (omg), vaan käytännön tarpeen vuoksi.
 
vahingossa varas
Minä olen oikeasti aivan vahingossa varastanut sairaalasta kahdet alkkarit itselleni ja keskimmäiselle lapselle myssyn.
Kotiinlähtö kun oli niin ihana ajatus etten yksinkertaisesti muistanut vaihtaa jalkaan omia alkkareita esikoisen ja keskimmäisen synnytettyäni ja tuo keskimmäisen myssy todellakin myös unohtui vauvan päähän kun lähdimme, edes isä ei huomannut mitään kun laitoimme vauvan päähän omaa myssyä sen sairaalan ensimyssyn päälle. (miten niin kiire kotiin...)

Mutta jos joku ottaa vauvan vaippoja tms. niin minä ainakin oletan että hän tekee niin saatuaan luvan osaston hoitajilta, voihan kyseessä olla vaikkapa yksinhuoltaja jonka vauva syntyi ennen laskettua aikaa eikä kotona ole varastoa valmiina tms. ja vaippaostoksille pääsy on edessä vasta kotiutumisen jälkeisenä päivänä.
 
kjiufeio
KOKS:issa 2011 oli kaikki tarvikkeet hoitajien takana, sai pyytämällä. Nyt tänä vuonna sai muovisen laatikon jossa oli tarvittavat vaipat ja vaatteet yms. härpäkkeet. Muovinen laatikko ja vaatteet piti jättää kotiinlähtiessä, kaiken muun sai viedä. Siellä oli siis esim. verkkoliivit, rintavoidetta, desinfioitiaine, vanulappuja.. Ja sukat pikkuiselle! :)
Myssyn saa ostaa 2e hintaan joten sen saa viedä kotiin.. :)
 
kjiufeio
KOKS:issa 2011 oli kaikki tarvikkeet hoitajien takana, sai pyytämällä. Nyt tänä vuonna sai muovisen laatikon jossa oli tarvittavat vaipat ja vaatteet yms. härpäkkeet. Muovinen laatikko ja vaatteet piti jättää kotiinlähtiessä, kaiken muun sai viedä. Siellä oli siis esim. verkkoliivit, rintavoidetta, desinfioitiaine, vanulappuja.. Ja sukat pikkuiselle! :)
Myssyn saa ostaa 2e hintaan joten sen saa viedä kotiin.. :)
Rintakumeista sanottiin heti kun annettiin, että ne pestään eli ei saa viedä. Ja tuttia tuolla ei annetakaan ollenkaan vissiin.. Pullot oli kertakäyttöisiä. Hyvin minusta ohjeistettiin kaikessa.
 
millionneaharmaana
[QUOTE="tietämätön";28807583]Mä kyselen ihan tyhmiä.. muttaku en tiiä mistään mtn. :( Kuinka "aikaisin" sitä voi tulla sitten?? Koska muuten ostitte imetysliivit? Jo raskaana ollessa vai miten? Itellä Rinnat ihan hellinä.. En saa nukuttuu ees mahallaan ja rinnat on aina tiellä .. Plus tuntuu että ne kaarituet vaan pahentaa asioita! :(([/QUOTE]

Mä ostin imetyslivit jo viikol 14+ kun ei vain kyennyt normaaleja käyttämään. Ilman rintsikoita nukun aina. Nänneihin kannattaa hieroa jo loppuaikana lanoliinirasvaa jota saa apteekista. Se on turvallista myös vauvalle kun imettää. Maitoa alkaa tulla kunnolla yleensä vasta 3-4päivää synytyksen jälkeen.

Mulla oli vauvalle oma myssy synnäril ja vaatteita ei pitänyt lainkaan. Oli joko unpaidan alla tai kapalossa. Itseleni otin uutaman jättisiteen joita en kyllä tarvinnutkaan. Vauva sai kamman.

Ei olisi tullut mieleenkään ottaa mitään muuta mukaan sairaalasta. Sielt saa sen liberon kassin kuitenkin millä pärjää kotiin asti. Muutenkin rahat vähis sairaalois ni mammat raahaa jotain vaatteita 'muistoina'. Kiva varastettu muisto.
 

Yhteistyössä