Olipas meidän pikkumiehen pituuskasvu hidastunut :O. Minkä pituisia&painoisia muiden 1,5-vuotiaat ovat?

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Meillä on tuo Peikkis ollut koko ajan tosi pitkä ja tietty sitten painavakin. Mulla on myös miehen neuvolakortti ja pikkujäbä on koko ajan ollut selvästi pidempi kuin isänsä ja isoveljensä.

Nyt kuitenkin, ekaa kertaa, Peikkis on tuosta katraasta se lyhyin :eek: . Mies on ollut 1,5 senttiä pidempi ja esikoinen 0,5 senttiä pidempi kuin kuopus.

Niin ja ne strategiset mitat: pituutta 88,5cm ja painoa tasan 15 kg.
 
Turkilmas
Niin ja mies on ollut saman ikäisenä puolisen kiloa kevyempi kuopusta, esikoinen peräti lähes 2,5 kiloa köykäisempi. Mutta tuolloin poitsu olikin -2 käyrällä painonsa kanssa, paino oli alhainen johtuen alituisesta sairastelusta.
 
vieras
Me juuri tulimme 1,5v. neuvolasta, poika on nyt 89cm ja 15,4kg. Pituus menee +2 käyrällä, paino siinä samalla. :)
1v. neuvolassa oli vielä 80cm ja 12kg, eli meillä taas on otettu kasvupyrähdys.
 
Meillä 2 v mitat oli 10,7 kg ja 85 cm.
Poika nyt 2,5 v ja siinä 11 kg ja omalla mittauksella 92 cm.

Samaa pituutta ollut muutkin, tyttö joka nyt 4 v on 104 pitkä ja 14,5 kg.
Hän oli 2 veenä 12,2 kg ja 84 cm.

Ei lapsi voi kokoaikaa kasvaa mahottomasti, taantuu jossain vaiheessa.
Onhan tuo ihan hyvänkokoinen lapsi tuon ikäiseksi!!
:D
 
ieras
Meillä molemmat ollut ton saman 88cm tossa iässä. Toinen oli 13kg ja toinen 14kg, noin osapuilleen.

Mut siis noi mittaukset tossa iässä voi heittääkin sentin pari. Riippuen mittaajasta, mitattavan venkuloinnista jne. Meillä noi molemmat pojat on mennyt kokoajan samalla käyrällä pituuden suhteen, mutta nyt 2-vuotis neuvolassa kuopus olikin vain 92 senttiä, kun esikoinen oli jo likeemmäs 94... Mut tosiaan ei siitä kuopuksen mittauksesta tullut oikeen mitään :D
 
Poika 13kg ja 85cm
Poika n.14kg ja 85,5cm

Mutta nuo mitat heittelehtii koko ajan jos katson minkä pituinen esim.mies ollut.
3v asti isompi poika ollut suht samankokoinen kuin isänsä vastaavassa iässä ja 4v eteenpäin reilusti pidempi jo.
Samoin kuopus on nyt isänsä kokoluokkaa,joten nähtäväksi jää miten jatkossa kun ikää lisää.
 
Turkilmas
Silleen vaan hassua että kaikki aina taivastelee miten iso meidän poika on. Eikä hän sitten oikeestaan niin kovin iso olekaan. Ja aika radikaalistikin on pituuskasvu hidastunut kun vielä 1-vuotiaana oli mieskolmikon pisin ja nyt lyhyin.

No mutta hyvä se vaan on että vähän tasaantuu. Mä jo pelkäsin että jos sama tahti jatkuu niin poitsu on aikuisena 2.5 metrinen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä poika 1v5kk 87cm ja 11,5kg, 2-v neuvolassa 95cm ja 13kg.
En tiedä voiko tuon ikäisen pituuksista vielä ennustaa aikuisiän pituutta, mutta mun 196 senttinen mieheni on ollut 2-vuotiaana 94 cm :D
Minkähän pituinen mun vanhimmasta tulee kun nyt jo 15 veenä on 184 cm...Eikös nuo juipit jatka kasvuaan ihan intti-ikään asti!! ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä poika 1v5kk 87cm ja 11,5kg, 2-v neuvolassa 95cm ja 13kg.
En tiedä voiko tuon ikäisen pituuksista vielä ennustaa aikuisiän pituutta, mutta mun 196 senttinen mieheni on ollut 2-vuotiaana 94 cm :D
Mies on n.184cm ja poikien ennusteet on siinä 190cm->.
Vaikka ennuste nyt on vain ennuste.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Meillä on tuo Peikkis ollut koko ajan tosi pitkä ja tietty sitten painavakin. Mulla on myös miehen neuvolakortti ja pikkujäbä on koko ajan ollut selvästi pidempi kuin isänsä ja isoveljensä.

Nyt kuitenkin, ekaa kertaa, Peikkis on tuosta katraasta se lyhyin :eek: . Mies on ollut 1,5 senttiä pidempi ja esikoinen 0,5 senttiä pidempi kuin kuopus.

Niin ja ne strategiset mitat: pituutta 88,5cm ja painoa tasan 15 kg.
ei pitäisi tietysti verrata, koska mun kuopus on syntynyt pikkukeskosena, ja vanhempi kuin sun poikasi mutta silti vähän hymyilyttää, tyttö täyttää kuukauden päästä 6, j on 101 cm ja 15,5 kg :)...sitä ei aina oikein itse tajua miten pienikokoinen hän on , mutta silloin juuri kun lukee toisista paljon nuoremmista lapsista jotka painaa yhtä paljon tai ovat yhtä pitkiä sen tajuaa :)
Eilenkin kun oltiin kouluun ilmoittautumassa toiset 6-7 vuotiaat eivät olleet uskoa silmiään kun metrin mittainen tyttö ilmoittautui siinä kuin muutkin :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Minkähän pituinen mun vanhimmasta tulee kun nyt jo 15 veenä on 184 cm...Eikös nuo juipit jatka kasvuaan ihan intti-ikään asti!! ?
;) mun pikkuveli oli rippikouluiässä 185 cm ja nyt yli 20-kymppisenä 203 cm
 
maikku
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Meillä on tuo Peikkis ollut koko ajan tosi pitkä ja tietty sitten painavakin. Mulla on myös miehen neuvolakortti ja pikkujäbä on koko ajan ollut selvästi pidempi kuin isänsä ja isoveljensä.

Nyt kuitenkin, ekaa kertaa, Peikkis on tuosta katraasta se lyhyin :eek: . Mies on ollut 1,5 senttiä pidempi ja esikoinen 0,5 senttiä pidempi kuin kuopus.

Niin ja ne strategiset mitat: pituutta 88,5cm ja painoa tasan 15 kg.
Meidän typy on syntynyt melkein samoinhin aikoihin, oon sun kirjoituksia seuraillut 08 heiniksistä asti. Ja peikkistä pitänyt isona pojuna, mutta kohtahan meidän typy menee ohi... :D Eli eilen mitattiin muutaman päivän yli 18kk tyttö: 86cm ja 12,2kg.
 

Yhteistyössä