Olisikohan ihan hulluutta alkaa yrittäjäksi..

UHU
Sanokaapas mielipiteitänne. Kannattaako alkaa yrittämään?

Käsityöyritystä mietin tai no on tämä jo pikkuisen pitemmällä kuin ajatuksen asteella.. Lasten pehmoja esim. aikoisin valmistaa.

Saa teilata kunhan perustelee!
 
Kannattaa, mutta lelujen valmistus vaatii omat standardinsa, ja ne turvalisuustestit (=kalliita), jos siis lelujen nimellä aikoo myydä. Koriste-esineinä voi myydä, mutta vakuutukset kannattaa ottaa kunnolliset silti.
 
å
Olen ajatellut aivan samaa ideaa ja ilmeisesti moni muukin, tuntuu et kaikki tekee tyynyjä ja pehmoja myyntiin. Olen (lähes) luopunut ajatuksesta. En saa yhtälöä toimimaan, miten tuolla tienaisi oikeasti rahaa.
 
vieras
Voithan tehdä sitä alkuun sivutoimisesti nykyisen työsi ohella. Ei olisi sitten niin kauhea katastrofi jos ei onnistuisikaan, mutta jos lähteekin pyörimään hyvin, voit siirtyä kokopäiväiseksi yrittäjäksi.
 
UHU
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Kannattaa, mutta lelujen valmistus vaatii omat standardinsa, ja ne turvalisuustestit (=kalliita), jos siis lelujen nimellä aikoo myydä. Koriste-esineinä voi myydä, mutta vakuutukset kannattaa ottaa kunnolliset silti.
hyviä pointteja, kiitos!
 
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Kannattaa, mutta lelujen valmistus vaatii omat standardinsa, ja ne turvalisuustestit (=kalliita), jos siis lelujen nimellä aikoo myydä. Koriste-esineinä voi myydä, mutta vakuutukset kannattaa ottaa kunnolliset silti.
hyviä pointteja, kiitos!
Nuo työt kyllä joita linkitit ovat tosi kivoja, ja erilaisia.
 
UHU
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voithan tehdä sitä alkuun sivutoimisesti nykyisen työsi ohella. Ei olisi sitten niin kauhea katastrofi jos ei onnistuisikaan, mutta jos lähteekin pyörimään hyvin, voit siirtyä kokopäiväiseksi yrittäjäksi.
Nyt olen lasten kanssa kotona joten jos saisin starttirahan niin ei tuloihin suurta heilahdusta tulisi. Ainoa tietysti että tulee pakollisia maksuja joihin rahat täytyisi löytää.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voithan tehdä sitä alkuun sivutoimisesti nykyisen työsi ohella. Ei olisi sitten niin kauhea katastrofi jos ei onnistuisikaan, mutta jos lähteekin pyörimään hyvin, voit siirtyä kokopäiväiseksi yrittäjäksi.
Nyt olen lasten kanssa kotona joten jos saisin starttirahan niin ei tuloihin suurta heilahdusta tulisi. Ainoa tietysti että tulee pakollisia maksuja joihin rahat täytyisi löytää.
Starttirahaan tarvitsee yrittäjäkoulutuksen?

Laskelmia vaan tekemään. Tarvikkeet ja pakolliset maksut (yel, verot, vakuutukset, kirjanpito?), saat sen summan, minkä tarvitset firman juokseviin kuluihin. Siihen päälle lasket vielä, paljonko itse haluaisit minimissä palkkaa, niin saat sen summan, joka on kuukausittain tienattava.
 
sunflower20 harmaana
Ihania pehmoja, tosi kivoja.
Mä mietin, sitä että kyllä noille vois ollakin kysyntää. Mutta jos sä siitä isompaa bisnestä haluaisit, niin se vaatii pääomaa. Pitää markkinoida, jotta saa itseään esille.
Mutta noilla vois olla markkinoita. Sähän voisit miettiä myyväs jollekin isommalle ketjulle. Ei helppoa ei, mutta vois jossakin vaiheessa lyödä itsensä läpi.
Mutta yrittäjyys ei ole helppoa. Itse olen tällä hetkellä, eikä tästä mitään kultakaivosta ole tullut. Murheita ja harmaita hiuksia. Kun on työnantajana niin eka täytyy pitää mielessä, että työntekijöille palkka ja itselle jos jää jotain. Eikä kyllä millään isoilla bemareilla ajella eikä osinkoja nostella. Pienyrittäjyys on toista mitä noi isot, pörssiyhtiöt on. Siellä voikin palkat olla eritasoa. Mulla välillä on fiilis, että köyhyysrajan alapuolella mennään vaikka ollaankin johtajia!! :)
 
UHU
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voithan tehdä sitä alkuun sivutoimisesti nykyisen työsi ohella. Ei olisi sitten niin kauhea katastrofi jos ei onnistuisikaan, mutta jos lähteekin pyörimään hyvin, voit siirtyä kokopäiväiseksi yrittäjäksi.
Nyt olen lasten kanssa kotona joten jos saisin starttirahan niin ei tuloihin suurta heilahdusta tulisi. Ainoa tietysti että tulee pakollisia maksuja joihin rahat täytyisi löytää.
Starttirahaan tarvitsee yrittäjäkoulutuksen?

Laskelmia vaan tekemään. Tarvikkeet ja pakolliset maksut (yel, verot, vakuutukset, kirjanpito?), saat sen summan, minkä tarvitset firman juokseviin kuluihin. Siihen päälle lasket vielä, paljonko itse haluaisit minimissä palkkaa, niin saat sen summan, joka on kuukausittain tienattava.
Yrittäjän ammattitutkintoa suorittelen juuri. Ja laskelmia teen..
 
UHU
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko varma, että lapsen suuhun ei liukene väriaineita leluista, saumat ei purkaudu yms. Kivan näköisiä tuotteesi kyllä ovat.
Täytyykin selvittää väriaineen valmistajalta onko niitä testattu. Kai nuo saumat kestää niin kuin normaalistikin...
 
å
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ihania juttuja sulla! oletko ajatellut osuuskuntaa vaihtoehtona? se on riskittömämpi
Osuuskunnat yleensä kuihtuvat omaan olemattomuuteensa. Sellaisia nysväyskerhoja, aluksi ollaan innoissaan ja sitten hiipuu.

Kyllä tuo yrittäjyyskoulutus kertoo tosiasiat ja laskelmien jälkeen ollaan taas samassa tilanteessa että pitää kysyä itseltään uskallanko. Jos luottaa omiin markkinointitaitoihin ja tuotteeseen, niin siitä vaan.

 
...
Mulle on jo monta kertaa tullut mieleen sun blogia katsoessa, että miksi et perustaisi omaa verkkokauppaa tms. verkkokaupassa aloittamiskulut eivät toiminimellä ole kovin suuret ja jos homma alkaa sillä sujua voisi harkita ihan oman pienen putiikin perustamista johonkin, liikkeeseen voisit ehkä ottaa myös jotain tarvikkeita myyntiin valmiiden töiden lisäksi?

Olisiko tuolta yrittäjä koulutuksen kautta mahdollista saada joku toinen käsityöalan yrittäjä sulle benchmarking tutoriksi?
 
UHU
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mulle on jo monta kertaa tullut mieleen sun blogia katsoessa, että miksi et perustaisi omaa verkkokauppaa tms. verkkokaupassa aloittamiskulut eivät toiminimellä ole kovin suuret ja jos homma alkaa sillä sujua voisi harkita ihan oman pienen putiikin perustamista johonkin, liikkeeseen voisit ehkä ottaa myös jotain tarvikkeita myyntiin valmiiden töiden lisäksi?

Olisiko tuolta yrittäjä koulutuksen kautta mahdollista saada joku toinen käsityöalan yrittäjä sulle benchmarking tutoriksi?
Niinkö =)

En tiedä saisinko tutoria... Verkkokauppaa olen kyllä harkinnut!
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mulle on jo monta kertaa tullut mieleen sun blogia katsoessa, että miksi et perustaisi omaa verkkokauppaa tms. verkkokaupassa aloittamiskulut eivät toiminimellä ole kovin suuret ja jos homma alkaa sillä sujua voisi harkita ihan oman pienen putiikin perustamista johonkin, liikkeeseen voisit ehkä ottaa myös jotain tarvikkeita myyntiin valmiiden töiden lisäksi?

Olisiko tuolta yrittäjä koulutuksen kautta mahdollista saada joku toinen käsityöalan yrittäjä sulle benchmarking tutoriksi?
Niinkö =)

En tiedä saisinko tutoria... Verkkokauppaa olen kyllä harkinnut!
Ihan tosissani oon. Sun tekemät työt on niin erilaisia kuin muut, mitä tulee yleensä vastaan. Tilda juttujen myyhiä on jo ihan tarpeeksi, mutta sun työt erottuu edukseen muiden joukosta!

Verkkokaupallakin on tosin se ongelma, että sitä(kin) pitää saada mainostettua, mutta esim. mainos kaks plussassa tai vauvalehdessä ei välttämättä maksa maltaita ja sillä vioisi jo saada ihan mukavasti kiinni sellaista asiakaskuntaa, joka voisi hyvinkin innostua pehmoista, lakeista sun muista. Blogiinkin kannattaisi ehkä laittaa joku pieni linkki verkkokauppaan, mikäli sellaiseen ratkaisuun päädyt =) En sulki pois myöskään mainostamista neuvoloiden sun muiden ilmoitustauluillakaan jne...

Mulle tulee nyt liikaa ideoita :D
 

Yhteistyössä