Olisikohan mahd. saada s-lomaa, kun oon melko shokissa raskausuutisesta?

  • Viestiketjun aloittaja Murheellinen
  • Ensimmäinen viesti
mie harmaana
[QUOTE="joo";23140270]Juu varmaan. Ja mä haen varmaan sitten joka kuukausi saikkua kun tämä lapsettomuus masentaa ja ahdistaa joka kuukausi kun kuukautiset alkaa...LOL.[/QUOTE]

Jep! Sama täällä! :LOL:
 
Keittiönoita
ja lisään vielä, että parisuhdeasioihinne en ota kantaa. Ja kyllä shokissa saa olla, olisin varmaan itsekkin mutta siitä en todellakaan ole varma saako sne takia saikkua.
No näinpä. Shokissa on varmaan silloinkin, jos ukko pettää, teini jää kiinni autovarkaudesta, tytär tulee 15-vuotiaana raskaaksi, asunto menee alta jne jne jne , mutta tuskinpa ovat syitä sairaslomaan.
 
"vieras"
On kyllä tosissaan kohtalon ivaa, jos seksiä on 4x vuodessa tuplaehkäisyllä ja heti tulee raskaaksi! Toiset ne vaan yrittää lasta kaikin keinoin eikä tärppää... Mutta voihan ap ilmoittautua työttömäksi vanhempainvapaakauden jälkeen ja alkaa sitten opiskelemaan uutta ammattia paremmilla tuilla. Jos et nykyisestä ammatistasi pidä, niin eipä se ole sitten suuri menetys jäädä siitä äitiyslomallekaan. Eikä toisaalta vuosia kannata laskea siihen, että kun lapset kasvavat otat eron. Jos siltä tuntuu niin kannattaa erota jo nyt, ei kai se lastenkaan etu ole, että vain heidän vuokseen vanhemmat kärvistelevät yhdessä. Toisaalta, abortti ja sterilisaatio voisi kohdallasi olla hyvä ratkaisu myös.
 
"jep"
No sitä kovasti harkitsen jos siihen ikinä vain pystyn.
Mieti realistisesti haluatko sen toisen lapsen,selvästi siltä vaikuttaa että et halua.
Silloin abortti on hyvä vaihtoehto,surullista ja rankkaa mutta niin tulee elämäsi olemaan muutenkin jos päätät lapsen pitää vaikket sitä halua.
Mitä pikempi,sen parempi.
Mietit nyt ankarasti ja ryhdyt tuumasta toimeen etkä jää jahkaileman,abortti on helppo hoitaa jos raskaus on ihan alussa.
 
murheellinen
[QUOTE="jep";23141042]Mieti realistisesti haluatko sen toisen lapsen,selvästi siltä vaikuttaa että et halua.
Silloin abortti on hyvä vaihtoehto,surullista ja rankkaa mutta niin tulee elämäsi olemaan muutenkin jos päätät lapsen pitää vaikket sitä halua.
Mitä pikempi,sen parempi.
Mietit nyt ankarasti ja ryhdyt tuumasta toimeen etkä jää jahkaileman,abortti on helppo hoitaa jos raskaus on ihan alussa.[/QUOTE]

Kolmas lapsi olisi jo kyseessä. Kovasti kyllä pohdin ja keskeytykseen olen varannut ajan, mutta muutama päivä vielä aikaa miettiä. Tai en tiedä onko se toimenpideaika vielä mutta kuitenkin.
 
"vieras"
Käytinkin ilmaisua musertuu. Kyllä varmasti elämä mullistuu, sitä en väitä. Mun mielipide vaan on että lapset on iloinen asia, oli miten oli. Ja jos tuntuu että tilanne ei ole otollinen niin pitää vaan muistuttaa itseään että näillä mennään ja omat haaveet siirtyy vähän. Tämäkin vaan mun mielipide. Ihmisillä on eri tapansa ottaa asiat vastaan.
Ihmisillä tosiaan on eri tapansa ottaa asiat vastaan.
Miksi synnyttää lapsi jota ei tahdo, jos mahdollisuus raskaudenkeskeytykseenkin on(ja raskaus on vasta alkuvaiheilla)?
Kaikilla se lapsi ei ole iloinen asia eikä se ole pelkästään omasta suhtautumisesta kiinni.
Mitä järkeä synnyttää lapsi tilanteeseen jossa äiti on jo valmiiksi väsynyt,ei lasta tahdo ja haluaisi ihan muunlaista elämää?
Ei kovin hyvät lähtökohdat lapsella, eikä tämä maailma niin mahtava paikka ole että se solumöykky jotain menettäisi kun ei pääsekkään kehittymään ihmiseksi.
 
ok
Oon mä ollut psyykkisten syiden takia saikulla kerran yhden päivän ja kerran kolme viikkoa. Kerroin ja itkin terkkarille ja lääkärille asiani, niin antoivat.
Tosin, kerran ärsytti töissä kun työkaveri jäi kotiin riideltyään poikaystävänsä kanssa (ei mitään eroamista kyseessä kuitenkaan).
 

Yhteistyössä