Olisko realistista saada 20kg pois huhtikuun loppuun mennessä?

Mitä luulette olisko hyvä tavoite tuolle ajalle?

Mä valmistun toukokuun lopussa ja haluaisin olla silloin hoikemmassa kunnossa. Helpompi sitten kattella juhlavaatteitakin. Yksi vaihtoehto on, että teen itte vaatteet.

Ylipainoa jäisi vielä tuon 20kg jälkeenkin, mutta olisinhan mä paljon pienempi sitten kuin nyt.
 
Miä
On. Miä pudotin 20 kiloa puolessa vuodessa pelkästään vähentämällä juomista ja vähän kattomalla mitä syön. En lisännyt juurikaan liikuntaa enkä laihduttanut.
 
Mun mielestä ei ole realistista. Jospa ottaisit ja pilkkoisit tavoitteesi pienempiin osiin. Esim 2-5 kiloa/kuukaudesa? Siinä voisit onnistua etkä masentuisi liian ison tavoitteen edessä. Ja eihän sitä koskaan tiedä... Jos vaikka lähtisikin 10-15 kiloa.
 
höh
meinaatko samanlailla laihduttaa kun nytkin? jos meinaat ni ei tuu mitään.
mutta muuten onnistuis kyllä. itse laihdutin 4kk -10kg enkä ole ylipainoinen. lihavilta paino lähtee nopeemmin.
sortua ei saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
meinaatko samanlailla laihduttaa kun nytkin? jos meinaat ni ei tuu mitään.
mutta muuten onnistuis kyllä. itse laihdutin 4kk -10kg enkä ole ylipainoinen. lihavilta paino lähtee nopeemmin.
sortua ei saa.
Mitä sä tiedät mun laihduttamisesta mitään? :whistle:
 
jeps
kyllä onnistuuu. katsomalla oikeesti mitä syö. esim painonvartioiden pisteillä ja jos vaikka pikkasen liikkuis siihen lisäks.. Tsemiä sulle urakkaan.. itselläkin ois suunnitelmissa mutta ei ihan vielä jaksanu alakaa .(
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
meinaatko samanlailla laihduttaa kun nytkin? jos meinaat ni ei tuu mitään.
mutta muuten onnistuis kyllä. itse laihdutin 4kk -10kg enkä ole ylipainoinen. lihavilta paino lähtee nopeemmin.
sortua ei saa.
Mitä sä tiedät mun laihduttamisesta mitään? :whistle:
vain senverran mitä siinä yhdessä laihdutuspinossa on kirjoteltu.
kannattaa hakee sitä tukee ja apua jostain,onnistuu paremmin.
ja tietoa. kaikki osaa syödä väärin,harva osaa syödä oikein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
meinaatko samanlailla laihduttaa kun nytkin? jos meinaat ni ei tuu mitään.
mutta muuten onnistuis kyllä. itse laihdutin 4kk -10kg enkä ole ylipainoinen. lihavilta paino lähtee nopeemmin.
sortua ei saa.
Mitä sä tiedät mun laihduttamisesta mitään? :whistle:
vain senverran mitä siinä yhdessä laihdutuspinossa on kirjoteltu.
kannattaa hakee sitä tukee ja apua jostain,onnistuu paremmin.
ja tietoa. kaikki osaa syödä väärin,harva osaa syödä oikein.
Niin kun siinä pinossa ei näy sitä, että sitä ennen mulla oli lyhessä ajassa tippunut paino 5kg. Sitten sen jämähti, kun ei ollut motivaatiota. Ihme ajattelua tuollainen, että mä muka meinaan laihtua tekemättä mitään. Totta hemmetissä mun pitää muuttaa ruokavaliota ja liikkua enemmän! :kieh:
 
No jospa tekisi niin, että alan liikkua enemmän ja katton mitä suuhuni laitan. Laihdun sitten sen verran kuin laihdun tuohon huhtikuun loppuun mennessä. Ja tietysti sitten siitä vielä pudottaa niin paljon, että olen normaalipainossa.
 
No mä oon hukannut 20kg elokuun alusta :)
Paljonhan siitä on nesteitä ja semmosta mutta kuitenkin (ja synnytys oli kesäkuussa, silläkin näppinsä pelissä tässä ) . Ja alkuunhan sitä lähtee enemmän.

Mut ei tuo mikään älytön tavoite ole.
 
AnniHelena
On se mahdollista (käytännössä tarkoittaa 1kg/vko painonpudotusta) mutta aika tarkkana saat olla, ei salli repsahduksia tuo aikataulu. Itse laihdutin PV:lla, 13 kiloa lähti reilussa kolmessa kuukaudessa, keskimääräinen laihdutusvauhti 750g/vko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Scarlett... Mä olen vain kävellyt joka ilta vähintään 30 minuuttia sauvakävelyä.
Jätin kaiken makean pois viikkosyömisistä ja juon vain vettä/maitoa/piimää.
Yhden kerran viikossa lauantaisin sallin itselleni jotain hyvää.
No mulla on yleensä aina vesi ruokajuomana, joskus otan mehua. Onko appelsiinituoremehu kuinka pahasta laihduttajalle? Kun muistaisin kuulleeni, että siitä tulee aika paljon kaloreita.

Kävelyä voin harrastaa sen verran kuin lonkka antaa periksi. Mulla on crosstrainer jolla treenaamisen lonkka kestää.
 
AnniHelena
1 läskikilon pudottamiseen tarvitaan 7000 kcal energiavaje. Eli jos peruskulutuksesi on vaikka 2200 kcal/pvä, viikossa voi pudottaa tuon kilon jos on 1200 kca/pväl dietillä, toki voi syödä enemmän jos sitten vaikka liikkuu 300 kcal edestä (esim- tunnin kävely reipasta vauhtia päivittäin) eli sitten saa syödä 1500 kcal edestä. Usein vaan liiikunta lisää ruokahalua ja annoskoot huomaamatta kasvaa ja painonpudotus pysähtyy.

Mutta kyllä se siis mahdollista on ja jopa näkemättä nälkää kun vaan valitsee oikeita ruoka-aineita.
 
muutoksia
varmaan paljon muutoksia täytyy tehdä jos sulla on reilut 20kg ylipainoa tullut. Mehu ei oikein sovi laihduttajalle, koska sitä tulee usein juotua aika paljon. Yks lasillinen silloin tällöin aamiaisella ei tietysti mitään kaada mutten päivittäin joisi.
 
AnniHelena
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Scarlett... Mä olen vain kävellyt joka ilta vähintään 30 minuuttia sauvakävelyä.
Jätin kaiken makean pois viikkosyömisistä ja juon vain vettä/maitoa/piimää.
Yhden kerran viikossa lauantaisin sallin itselleni jotain hyvää.
No mulla on yleensä aina vesi ruokajuomana, joskus otan mehua. Onko appelsiinituoremehu kuinka pahasta laihduttajalle? Kun muistaisin kuulleeni, että siitä tulee aika paljon kaloreita.

Kävelyä voin harrastaa sen verran kuin lonkka antaa periksi. Mulla on crosstrainer jolla treenaamisen lonkka kestää.
Tuoremehuista tulee yllättävän paljon kaloreita, eli en suosittele. Itse otin korkeintaan puoli lasillista aamiaisella.

 
Seija
Onnistuu.. painonvartijoiden pisteytyksellä kilo per viikko on se normaali luokka! Todellakin jos löydät motivaation,etkä lipsu syömisissä.
Siinä pisteet lasketaan sukupuolen,iän,painon ja työn mukaan. Itselläni oli 19pistettä per päivä.
Alussahan tuo oli hankalaa laskea mutta siihen tottu,ja huomas ihan siis vaikka aiemin tuntu ettei nii paljoa syö,niin kun laski esim. aikasempien ennen laihdutusta olevan ruokatottumuksen niin monestikin meni tuo 40p rikki.. eli ei ihme että paino pysy samana yms..
Raskaana oleva nainen voi tuohon omaan pistemääräänsä lisätä 10p. jos haluaa tarkkailla syömisiänsä.
 

Yhteistyössä