Olisko sinulla vaikea päättää mitä tavaroita otat mukaasi jos olisi 10 minsaa aika poistua talosta?

  • Viestiketjun aloittaja Olisiko vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti
"Jaa-a"
Aika pahan pistit. Oletan, että lapset kävelisi itse, ja yks ottais toisen kissan kainaloon, toinen toisen. Joten niistä en sitten huolehtisi sen enempää vaan keskittyisin muuhun. En tiiä mikä olsi niin tärkeää että pitäsi mukaan saada, ehkä mummon vanhat tuolit, kun en kerta tuota kaappia kantaa jaksa. Ja jos katosta saisin kruunun repästyä niin sen kans. Äh, oikeesti, 10 minuutissa ehtis lopulta aika paljon..
 
äite 4 kk
ottasin vauvan, oman lapsuudenaikasen pehmolelun, valokuvamuistojen takia tietokoneen, ulkoisen kovalevyn ja pari valokuva-albumia ajalta ennen digikameraa... no kunhan vauvan sais mukaan niin kaiken muun menettäminen on toisarvoista...
 
"vieras"
Tosi tilanteessa menis se kymmenen minuuttia kyllä täysin siihen että sais lapset ulos talosta ja jotain vaatettakin niille päälle. Taitais valokuva albumit ym unohtua.
 
Ego
Niih, eihän lapset ja kisut oo tavaroita..mut siis muuta ei sitten mahtuskaan kannettavaksi. Mutta jos olisi tuo asia ookoo niin tavaroista lähtisi läppäri nyt ainakin...mutta sitten oiskin siis mietittävä...ehkä ottaisin ison roskasäkin ja juoksisin kämppää läpi tiputtaen kaikkea sekalaista säkkiin..passit, valokuvia, etc...
 
[QUOTE="vieras";22978456]Tosi tilanteessa menis se kymmenen minuuttia kyllä täysin siihen että sais lapset ulos talosta ja jotain vaatettakin niille päälle. Taitais valokuva albumit ym unohtua.[/QUOTE]

Mä yritin ajatella edes jotenkin positiivisesti että en olisi yksi kotona, että mies olisi kotona myös ja toinen pakkaisi, toinen pukisi lasta.. Mutta jos yksin olisin, varmaan käsilaukkuun sitten vain jotain mukaan, luultavasti lapselle vain ja sitten pitäisi jo mennä.
 
"vieras"
Oikeasti valokuvat kannattaa tallentaa esim nettiin tai kopioida esim muistitikulle minkä vie vaikka mummolaan. Ei tarvi tuollaisessa tilanteessa sitten niitä miettiä. Tietenkin meilläkin on kuvia jotka ei vielä digimuodossa mutta nekin sais muutettua jos haluais.
 
"vieras"
Mä yritin ajatella edes jotenkin positiivisesti että en olisi yksi kotona, että mies olisi kotona myös ja toinen pakkaisi, toinen pukisi lasta.. Mutta jos yksin olisin, varmaan käsilaukkuun sitten vain jotain mukaan, luultavasti lapselle vain ja sitten pitäisi jo mennä.
Mulla se tilanne että oon suurimman osan aikaa yksin kuuden lapsen kanssa niin vois olla täys työ saada porukka ulos tuossa kymmenessä minuutissa.
 
Koira onneksi taitaisi itse kävellä ulos, mutta valokuva-albumit ottaisin ja kannettavan taikka ulkoisen kiintolevyn, koska nillä on kuvia ja muita juttuja. Albumit siksi, koska puolet kuvista on vanhoja tavallisella kameralla otettuja, joten niitä ei ole tuolla kannettavalla.
 
"battimanni"
en ottais kun vaatteita ja tietokonetta koittaisin roudata.lapset käskisin nappaan talvivehkeet kengät.
kaikki tärkeät paperit yms on säilötty palamattomaan suojaan joten ne löytyisi ehjänä myös raunioista.
 
olisi pitää täsmentää. eli lapset ja lemmikit olisivat jo turvassa. ja ehkä mieskin.
No sitten laittaisin matkalaukut auki vaikka eteisen lattialle ja sinne vaatetta, ne muistitikut ja ehkä jopa joku albumi, lääkkeitä ja hygieniatarvikkeita, paperia ja kyniä, muutama kirja. Vähän hassua ettei minulle nyt tule mieleen ottaa mitään huonekalua tai sen kummemmin mitään esinettä mukaan?

Olisi kamalaa ja haikeaa jättää kaikki tänne, mutta silti ehkä ottaisin sitten jotain lapseen liittyvää tavaraa, hänen lelujaan tai jotain. Yksi kannettava mukaan, yksi ulkoinen muisti.
 
Me otettais valokuva-albumit, läppäri, käsilaukku. Jos ehtis niin kassiin kaikille pari vaatekertaa ja kengät. Esikoisen tekemä "kipsikäsi" olis ehkä tärkein muusta materiaalista.

Hetki sitten jouduimme miettiä tätä sillä ystäväpiirissä paloi talo ja asukkaat pääsivät paloa karkuun ja kaiken lisäksi saivat hakea vielä tavaroita palomiesten ollessa vieressä turvaamassa. Onni onnettomuudessa. Mutta se pisti miettii että mitä mukaan ja miten. Jos ei ole kassia käden ulottuvilla niin ei montaakaan albumia kanna kiireessä ulos...
 

Yhteistyössä